100 dagen

Vind dit echt heel leuk om te kijken! Dacht misschien nog wel meer forummers? Sta zelf voor de klas en sommige dingen zijn zooo herkenbaar haha.

3 likes

Ja ik! Ik ben fan! Welke dingen zijn voor jou herkenbaar?

Ik kijk het ook! Zelf werk ik niet in het onderwijs en er ook geen ambities voor.

Vind het leuk om te kijken. Interessant hoe de dynamiek tussen leraar en leerling werkt. Ben sowieso fan van Tim.

Maar ik was wel verbaasd over hoe het er aan toe gaat op die school. Van die halve uitsmijters in de kantine. En tijden veranderen; leerlingen op hun telefoon, oordopjes, koptelefoons en ipads. En van die nieuwe groepjes. Geen Altos en tutjes meer, maar youtubers en netflixers.

6 likes

Ja heel leuk! Mijn kinderen zijn zo’n 10 jaar jonger :v:t2: maar dat van dat machogedrag herken ik bijvoorbeeld wel. Oh en ook dat hij moet lachen nadat hij streng was is mij ook wel eens overkomen :sweat_smile:

2 likes

Aah ik vind het zo leuk om dit te kijken! Kan ook niet kijken zonder alles te analyseren en advies te geven aan Tim en Nicolaas, heeerlijk

Haha ja ik lach me ook echt dood. Nou bijvoorbeeld dat je een leerling aanspreekt of wegstuurt omdat hij op zijn telefoon zit vanwege een inkomende oproep, ja wat!! Ik word gebeld?! Kan ik niks aan doen toch? Hoezo word ik er hiervoor uitgestuurd? Dat je dan zelf ook denkt uh ja kan hij inderdaad niks aan doen, maar ja het stoort mijn les, en sowieso telefoon op stil dan merk je niet eens dat je gebeld wordt, dus ja je moet gaan. Maar dat je dat dan allemaal heeeel snel door je hoofd laat gaat om tot de conclusie te komen dat je wel terecht op een bepaalde manier handelt. En leerlingen die gewoon weigeren te gaan of vooraan te komen zitten haha. Ook dat ik ze soms dingen hoor zeggen waarvan ik denk ohhh haha ja zo herkenbaar. Dat je jezelf hoort zeggen ‘okĂ©!!! Dit gaat niet goed! De eerst volgende gaat eruit!!’ En dan de eerst volgende begint te lachen en je dan denkt oh oh ja shit eruit sturen nu dan maar???

7 likes

Hier ook groot liefhebber van het programma! Mijn klas is ook een stuk jonger (groep 3) maar de basis blijft natuurlijk wel hetzelfde. Je ziet wel heel duidelijk dat wat jij geeft aan de klas, je dat ook terug krijgt. Een drukke Tim veroorzaakt een drukke en onrustige klas. Nicolaas stelt zich vervolgens kwetsbaar op door de les van de vorige keer te bespreken en je ziet dat de klas hem daar ook iets voor terug geeft.

Ook een leuke manier trouwens om aan mijn vriend wat concreets van het onderwijs te laten zien en het er samen over te hebben.

4 likes

Ik kijk het ook! Zelf werk ik niet in het onderwijs.
Pfff sommige kinderen zo irritant en wat hier ook al veel gezegd is, zo lastig tegenwoordig met al die koptelefoons en telefoons.

Ook grappig om te zien vond ik al die andere soorten groepen “de gamers”, “de Youtubers”, “de Netflixers”. Maar iedereen zit in de pauze op hun telefoon. Zo is er toch geen contact meer?

1 like

Jaaa vind het heel leuk om te kijken en ik herken best veel! Ik heb ook een soortgelijke doelgroep. Ik verbaas me wel echt over de koptelefoons indd en oortjes tijdens de les. Ik weet niet of dat bij de ervaren docenten wel voorkwam.

Ik vind het ook best ‘sneu’ dat Tim zijn begeleider er niet was tijdens zijn eerste les. Lijkt me vrij lastig, er was verder ook niemand anders bij.

3 likes

Ja, leuk programma! Ondanks dat ik geen echte startende docent meer ben (8 jaar ervaring) sommige dingen nog best herkenbaar, haha.
Die oordopjes etc
 ik zeg altijd laptop dicht, oordoppen uit, en wacht in stilte af wat er dan gaat gebeuren. Inmiddels weten ze het wel, maar sommige studenten (binnen het MBO werk ik) horen het dus niet omdat ze dus die oordoppen in hebben :joy: Altijd mooi om dan te zien dat er binnen een groot aantal klassen wel een aanspreekcultuur heerst onder studenten, zo van: we en mevrouw willen beginnen, doe je koptelefoon af.

Ik begin ook echt pas als iedereen zo ver is. Die tijd heb ik wel hoor, haha.

2 likes

Ik kijk het ook, heb niks met onderwijs en die kinderen halen het bloed onder mijn nagels vandaan maar vind het best leuk haha. En had het al gezegd maar vind die begeleider van Tim echt sexy

3 likes

Haha die begeleider van Tim vind ik dus juist echt overkomen als een arrogante lul.

Ik kijk ook! Geen onderwijsachtergrond, maar wel super interessant om te zien. En zorgt inderdaad wel voor meer respect voor mijn oude leraren. Ik zou dit echt nooit kunnen doen.

3 likes

Heerlijk juist dat bekakte accent er ook bij

1 like

Ohh ja die begeleider van Tim vind ik ook echt aantrekkelijk!
Vind het zo’n leuk programma, heb nog een tijdje gedacht dat ik docent aardrijkskunde wilde worden maar uiteindelijk pedagogiek gaan studeren en werk nu in een hele andere sector maar blijf altijd een onderwijs-kriebeltje hebben en zou het ook best tof vinden om later in de richting van mijn huidige sector als docent te gaan werken.

1 like

Huh hij praat toch juist heel Twents? Of hij komt iig uit het noorden of oosten van ‘t land

Ja ik weet niet of bekakt het goede woord is maar wel heel netjes?

Ik vind al die lege telefoontassen zo mooi (en herkenbaar). Bij ons op school werden die dingen met veel bombarie geĂŻntroduceerd en nu hangen ze loos aan de muur.

1 like

Ik vind het heel leuk om te kijken! Ben docent van opleiding maar zo blij dat ik toen geen werk kon vinden. Zou me echt doodergeren aan die kinderen, beter voor de kids en mij dat ik ander werk doe.
Mijn LIO is alweer 8 jaar geleden en het is ook weer zo anders dan toen als ik dit nu kijk!

Ik vind het zon leuk programma ik kijk het vooral voor Tim en Nicolaas.
Ik probeer mezelf dan ook in te beelden hoe ik het zou aanpakken. Ik vind het wel meevallen met hoe heftig de school is. Want ik denk ook dat ze juist voor het programma de heftige stukken laten zien.
Wel gek om te zien hoe alles is veranderd qua technologie. In mijn tijd waren smartphones net een ding maar niemand had nog internet.

2 likes

heel leuk programma! vroeger wilde ik graag juf/docent worden, nooit van gekomen en nu ik dit zie denk ik ook niet dat ik geschikt was geweest haha. Respect voor iedereen in dit vak!