No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Ik wil ook graag meedoen! Op een cadeautje na wil ik deze maand geen van de volgende dingen kopen:

  1. Stoffen voor kleding
  2. Wol voor knutselprojecten
  3. Onnodige cosmetica (als mijn eyeliner of mascara op is, mag het wel. Anders niet.)
  4. Kledingstukken of schoenen, met uitzondering van tweedehands/duurzaam.

Veel succes allemaal!

Ik doe ook weer mee :slight_smile: Wil eind volgend jaar het dubbele hebben van wat ik nu heb qua spaargeld voor een nieuwe laptop, iPad, reisje naar Londen, een festival en een verhuizing, dus moet flink sparen.

1 like

Ik heb al 6 weken geen kleding gekocht, zo moeilijk is dat niet als je niks leuks in de stad ziet

2 likes

Haha klopt! Of als je gewoon helemaal niet in de stad komt. :stuck_out_tongue: Ik heb al een tijdje een paar nieuwe spijkerbroeken nodig, de stad is op 5min fietsen maar ik ga gewoon nooit. :sweat_smile:

2 likes

ik ga ook vanaf 2019 meedoen! Wil nu nog een paar dingen halen die ik nodig heb (en iets minder nodig haha). In 2019 wil ik alleen nog dingen kopen die ik of echt nodig heb of al langer dan 6 weken wil

Merk dat ik heel snel leuke dingen koop, en dingen die ik dan echt nodig heb vind ik dan zonde van mn geld waardoor ik nu nog 1 panty heb maar wel mega veel leuke jurkjes voor werk :roll_eyes:

3 likes

Ik doe ook mee! Wil echt even geen onnodige dingen kopen (kleding, dingen voor in huis, make-up) want het is niet nodig. Begin 2019 zal ik bevallen dus kleding is onzin en al het geld heb ik hard nodig haha :joy: Ik begin nu en afgezien van de echt nodige dingen wil ik minimaal tot maart niets kopen. Good luck every one :yum:

1 like

Vanaf 2019 doe ik ook mee! Veel te veel gekocht de afgelopen weken :frowning:

1 like

Ik wil vanaf 2019 ook meedoen, afgelopen maanden echt te veel gekocht. Heb ook net een nieuwe bank besteld en er is het een en ander verbouwd thuis.
Ik ga nog wel een lijstje maken met enkele dingen die ik nodig heb en wel mag kopen.
Ook moet ik van mezelf echt bewuster worden van de boodschappen, en daar geld op besparen. Ik schrik gewoon als ik al die bedragen bij elkaar optel. Nu gaan ik of mijn vriend bijna dagelijks wel naar de supermarkt.
Ik wil graag elke week een boodschappenlijstje maken, niets kopen wat niet op het lijstje staat en 1x per week naar de supermarkt om alles te kopen.
Kijken of dat helpt :sweat_smile:

Heeft iemand nog een tip voor een goede budget app oid zodat ik al mijn uitgaven kan bijhouden?

1 like

Ik wil ook graag meedoen in 2019!

Ik wil ook weer meedoen!

Ik doe vanaf nu ook mee. Mijn doel is sowieso om volgend jaar niks meer te kopen wat ik echt niet nodig heb. En om nu tot en met februari, mischien zelfs maart, helemaal niks meer te kopen (buiten hoognodige dingen natuurlijk). Wel lastig want normaal zie ik niet vaak leuke dingen qua kleding en nu dus wel haha. Mja jammer dan :woman_shrugging:

1 like

:slightly_smiling_face: Mij lukt het nu een paar dagen. Ik heb wel een weekbudget, 10 euro per week, om dingen van te kopen. En wat ik overhoud gooi ik in de pot voor de 52 weeks spaarchallenge.

1 like

Dit topic lijkt me ook wel een goede voor mij. Er is helaas echt altijd wel iets wat ik wil hebben, zo onnodig.

Oke, ik heb een beetje gefaald. Ik had een broek teruggestuurd die ik gekocht had tijdens Black friday. Paar weken later een trui gekocht (kost minder dan de teruggestuuurde broek) en gister nagellak voor oud&nieuw en een afgeprijsde armband.

In principe heb ik dit allemaal kunnen betalen van het geld dat ik terugkreeg van die broek, maar hiermee probeer ik het dus voor mezelf goed te praten :sweat_smile: ik heb ook weer drang om te shoppen terwijl ik dat een hele tijd niet had. Iemand nog tips om hier mee om te gaan?

Oké ik begin vandaag! Regel: geen kleding, make-up of boeken kopen, behalve als er iets op is (haha boeken zijn nooit op)

1 like

Ik ga ook meedoen. Ik ga mezelf niet alles ontzeggen want daar word ik alleen maar recalcitrant van en dan werkt het niet, maar in ieder geval deze maand geen kleding, make-up of boeken. Ik ga in januari nog wel een weekendje weg, en wil daar ook geen onnodige spullen kopen. Ga mezelf dat weekend denk ik een budget geven, maar ik moet er nog even over nadenken hoeveel.

Ik ga ook meedoen vanaf vandaag. Ik ga helemaal niks kopen behalve boodschappen natuurlijk.

Ik wil ook mee doen! Met name kleding, schoenen en thuisbezorgd. Er zijn wel 2 verjaardagen komende tijd maar verder heb ik meer dan genoeg van alles op voorraad om een behoorlijke tijd vooruit te kunnen. Misschien alleen een shampoo oid

Merk nu al dat ik in zo’n maand dan meer geneigd ben om cadeaus te kopen zodat ik toch kan winkelen en iets kan kopen. Slaat nergens op natuurlijk

Ik ga ook meedoen vanaf vandaag. Als ik het haal om 6 weken niks te kopen, dan mag ik van mezelf 1 portemonnee cadeau doen want die heb ik wel nodig :sweat_smile:
Ik heb alle apps (zalando, bolcom, aboutyou,…) verwijderd op mijn gsm zodat ik niet in de verleiding kom om te kijken :no_mouth: