No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

ik heb vanmiddag ook alle apps verwijderd!

mijn voornemen is om drie maanden lang helemaal niks te kopen. ik wil mezelf gewoon aanleren dat genoeg genoeg is en het kopen van een kledingstuk niet per se gelukkig maakt.

ik vond overigens dit artikel van When Sara Smiles (sowieso die hele blog vind ik tof) over tips voor een no buy challenge heel goed, aanrader voor iedereen in dit topic :slight_smile:

6 likes

Ik heb wel lunch en ontbijt gehaald vanochtend, had niks meer in huis :frowning:
Maar de wehkamp, hm en bodynfit heb ik laten gaan, dus nog enigszins een goede start gemakat

Mijn no buy is nu al gefaald. Normaal vind ik echt amper wat in de sale en nu zie ik zoveeeeel. Heb me wat kleding betreft heel goed ingehouden en niks gekocht. Alleen heb ik wel schoenen gekocht omdat die deal te goed was en mijn oude allstars die ik super vaak draag echt uit elkaar vallen. Heb er het hele weekend over getwijfeld maar het bleef maar malen haha.
Maargoed, vanaf nu ga ik echt niks meer uitgeven. Zou eerst maar 2 maanden een no buy houden tot en met februari, maar aangezien ik nu al vals heb gespeeld, schuif ik het door en ga ik vanaf nu niks meer kopen tot en met maart.

4 likes

Ah wat balen. Van de ene kant wel goed voor no buy maar als je toch gordijnen moet hebben en ze nu met korting zijn is dat ook wel DE kans.
Die hema site klopt wel vaker niet geloof ik. Heb ook een paar keer gehad dat er hier iets op voorraad zou moeten zijn en het nergens in de hele winkel te vinden was.

1 like

Ik denk dat ik voor deze aankoop al 6 weken niets gekocht heb, maar ik heb dus een paar nieuwe sneakers aangeschaft. Het was ook een goede deal en ik wilde ze al langer hebben om mijn oude paar te vervangen. Die draag ik al een jaartje of 6-8 en zijn helemaal afgedragen en stinken. Ik ga ze recyclen!

1 like

dank je voor t delen. leuke. blog

Ik heb gefaald. :cry: Ik heb een winterjas besteld. Had het wel echt nodig, want mijn huidige valt bijna van ellende uit elkaar en ik weet ook nog niet of ik hem hou, maar toch voelt het als falen. Dit is echt lastiger dan ik dacht zeg. Ik merk wel dat ik nu eigenlijk gelijk de handdoek in de ring wil gooien, maar dat is natuurlijk ook een valkuil.

Telt niet als falen vind ik! Je hebt blijkbaar een nieuwe nodig. Een jas heb je gewoon in de winter hard nodig! Dus kop op, je kunt het haha

1 like

Nee wat @Koffiekopje zegt, je kunt in de winter niet zonder winterjas en met eentje die van ellende uit elkaar valt red je het ook niet.


Het gaat me tot nu toe best goed af, ik zou vandaag misschien naar de primark gaan dus was een beetje bang, maar dat is niet doorgegaan dus so far so good. Ik heb wel nieuw ondergoed nodig binnenkort dus even kijken waar ik dat zou willen kopen en ook niet meer dan nodig kopen.

1 like

@Koffiekopje @Riley Thanks meiden! Jullie hebben gelijk. Ik merk dat ik al bewuster over aankopen nadenk, dus dat is wel een positieve verandering :slight_smile:

3 likes

Ik ga zondag misschien gedeeltelijk falen, maar vind dit zelf niet zo erg. Ik ga namelijk zondag uiteten. Heb wel een cadeaubon voor het eten, alleen drinken moet ik zelf betalen. Normaal gesproken bestel ik vaak eten bij Thuisbezorgd en dat heb ik nu nog niet gedaan en nu dus met die cadeaubon vind ik wel dat ik mezelf mag belonen haha.

Hier gaat het goed! Ik heb totaal geen behoefte om spullen te kopen en wat mij enorm motiveert is het geld wat ik overhoud op mijn lopende rekening. Heerlijk om te zien dat er zoveel overblijft, ben aan het sparen voor een koopwoning

2 likes

Ik heb al 2 maanden geen kleding meer gekocht. Wel 2 paar schoenen maar oke :joy:

3 likes


6 weken niks gekocht! Ik ga nog even door :muscle:t2:

31 likes

Leuk!

Ik heb ook 6 weken niks gekocht (afgelopen zomer editie) en ga nu al enkele weken door met een lowbuy voor make-up (enkel wat op is en waar ik geen back-up van heb vervangen), en kledij. Helpt ook dat ik de huidige trends maar niks vind haha. Schoenen blijven wel mijn zwakke plek :frowning: (alweer 2 paar gekocht sinds september, draag ze wel effectief)

3 likes

Haha, ik kon niet echt een goede app vinden om het bij te houden, dus dan maar op papier :wink:

En het is echt een goed gevoel om nog een aardig bedrag op je lopende rekening te zien aan het eind van de maand, dit motiveert me om zo door te gaan.

2 likes

Ik doe ook nog steeds mee. Wel een paar dagen dat ik (veel) geld uit heb gegeven zoals voor een nieuwe iPad, maar daar heb ik voor gespaard :slight_smile: En een tourshirt tijdens een concert van een band. Niet echt nodig, maar vond hem zo tof dat ik hem niet kon laten hangen. En nu weer verder met no buy. Of nou ja, ik heb een budget van 40 euro, dus niet helemaal no buy.
Geld voor het eerste spaardoel is in elk geval binnen :smiley:

4 likes

Ik heb het 5 weken volgehouden. Vrijdag kleding besteld wat ik eigenlijk helemaal niet nodig heb. Merk nu gelijk dat de drempel weg is, heb ineens van alles op mijn wishlist (nieuwe interieur spullen). Ik ga het weer proberen want het voelde zo goed.

1 like

Dit inderdaad! En ik laat veel vaste lasten snel nadat salaris binnenkomt afschrijven en zet altijd vast een groot deel op mijn spaarrekening (kan altijd weer terugboeken) en dan lijkt het alsof ik veel minder geld te besteden heb

1 like

Vanaf vandaag wil ik 8 weken niets kopen. Eerder heb ik het 4 maanden vol kunnen houden. Wat ik heel erg heb is , als ik wat koop ga ik hele.aal los. En niet voor paar weken maar langere tijd en vind het dan zo moeilijk om te stoppen. Terwijl ik niks nodig heb en genoeg spullen heb. Koop vaak ook voor de heb en draag het dan niet eens.

1 like