No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Hoe werken die tabellen dan? Kruis je aan hoevaak je iets draagt?

Ja klopt! Ik begon in juni en heb bij het opbergen van ‘echte zomerkleding’ alles doorgenomen. Vond het heel leuk om alle conclusies te noteren en de aantallen, de meest gedragen/minst gedragen items. Nu al benieuwd of het volgend jaar zomer heel anders wordt :slight_smile:

1 like

Hierop inhakend, ik heb deze zomer de app yourcloset geïnstalleerd om te tracken welke kleren ik hoe vaak aan doe. Het is in het begin veel werk omdat je foto’s van je kledingstukken moet uploaden. Wat ik leuk vind aan die app is dat je de prijs van elk kledingstuk kan ingeven en op basis van hoe vaak je iets draagt berekent hij dan de cost per wear. Zal direct eens enkele printscreens toevoegen om het te tonen
Edit:




De rode bollen zijn jassen en tassen die me misschien herkenbaar maken daarom ff geblurd :stuck_out_tongue:
Je kan zelf de categorieën maken/anders indelen. Ik heb bijvoorbeeld een categorie make-up gemaakt om ook te tracken welke oogschaduw/lipstick ik gebruik.

14 likes

Omg weet niet of ik op m’n bankrekening durf te kijken :sweat_smile:

1 like

dit heb ik ook maar dan andersom! Ik kocht dingen te klein als ‘motivatie’. En toen ik er sort of in paste vond ik het al lang lelijk of stond het toch voor geen meter haha. Zo zonde idd! Mega confronterend hoe vaak ik bijna automatisch online ga shoppen om een beetje in de sale te browsen (en alleen dingen uit de nieuwe collectie te bestellen :smirk:).

@Coincidence love it! Heb 'm ook nu. Vind soms ook zonde om sommige kleding te dragen? Alsof ik er meer plezier van heb als het in de kast blijft liggen haha

Ik wil ook mee doen met proberen niks meer te kopen, al denk ik dat het eerder een low buy gaat zijn. Heb namelijk nog wel wat dingen nodig. Ik hou in een excel bestand al mijn uitgaven bij en in een apart excel bestand ook al 4 jaar lang alles wat ik uitgeef aan kleding (inclusief tassen, ondergoed, jassen, riemen etc.)

Hoe ziet het icoontje van deze app er uit? Kan hem niet vinden in de app store.

Ja dat had ik ook, vooral bij mijn duurdere stuks. Door die app zie ik het als een uitdaging om de cost per wear zo laag mogelijk te krijgen.

@Superheroes
Screenshot_20190930-212821

Dankjewel, kan hem helaas niet vinden lijkt me wel een hele handige app.

Woooow wat handig dit! Ga ik morgen meteen mee beginnen!

ik heb teveel spullen om op de foto te zetten. klinkt heel triest en dat is het ook. daar zou ik echt een paar dagen voor uit moeten trekken. en dan heb ik al best veel weggedaan de afgelopen tijd. Het niets/minder uitgeven gaat me gelukkig deze week goed af en ik hoop dat ik het vol blijf houden. Ik wil de spullen die ik heb gewoon zoveel dragen tot ze echt ‘‘op’’ zijn en niet omdat ik ze niet zo leuk meer vind. Ben er zo klaar mee :triumph: waarom ben ik zo moeilijk tevreden te stellen en altijd weer in de verleiding voor iets nieuws? Haat die eigenschap aan mezelf en baal er echt van. Het helpt mij nu wel echt om te denken aan hoeveel ik eigenlijk al heb en daarom dus niets meer te kopen. Het groeien van mn bankrekening vind ik ook fijn, maar daar merk ik op dit moment nog weinig van ivm andere uitgaven ( vakantie etc)

Oh dit us denk ik enkel voor Android? Zie hem namelijk bij Apple niet in de Appstore staan.

Ik gebruikte smart closet, ook wel fijn. Ben wel al een poosje gestopt met dingen toevoegen en verwijderen, maar zo krijg je een beetje een idee:

3 likes

Zijn er boeken die je nog thuis hebt die je nog moet lezen? Of een boek opnieuw lezen die je al wat langer geleden hebt gelezen? Dan koop je misschien niet zo snel een nieuw boek

1 like

Oh geen idee, mijn telefoon werkt inderdaad op android

ja kan ook eens kijken naar minibibliotheekjes in je buurt! Er staat er sinds kort eentje vlakbij mijn huis, en ik heb echt al superveel boeken daaruit gelezen (zelfs nieuwe boeken zoals Becoming van Michelle Obama laatst daar gevonden!).

2 likes

Leuk en goed idee. Heb deze nu ook gedownload. Wilde komend weekend sowieso mijn zomer spullen alvast weer opbergen, mooi moment om dan van mijn winterkleding een overzicht te maken.

1 like

En vergeet de bibliotheek niet! Ben ik sinds een jaar lid van en bijna alles wat ik wilde lezen hebben ze ( soms wel even op de reservering wachten maar dan lees je wat anders).

3 likes

Ik wil proberen tot aan black friday geen kleding/schoenen etc te kopen. Niet om daarna helemaal los te gaan, maar wel weer meer bewustzijn te creëeren. Ik heb genoeg mooie spullen en zeker niets nodig voorlopig.

ja, ik ook zo chill! Meeste boeken lees ik toch maar een keer. Of half omdat ze toch niet leuk zijn. Zonde om zoveel geld en ruimte in mn huis aan uit te geven

1 like