No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Jaa klopt, het bewust kopen is ook wel het belangrijkste voor mij

1 like

Ik kon de schoenen die ik had besteld terugsturen omdat ze niet goed zaten. Wel heb ik 2 kledingstukken gekocht maar die heb ik bekostigd met het geld dat ik deze maand verdiend had met verkopen op united wardrobe. Dus dat vind ik nog niet zo erg. :stuck_out_tongue:

3 likes

Misschien ‘slim’ shoppen, met kortingscode of met glamourday?

1 like

Ook al hebben we ons niet allemaal aan de nobuy gehouden volgens mij is het merendeel zich wel wat bewuster van wat zij aanschaft en dat is al positief!

7 likes

Mee eens! Dat je nog een keer nadenkt voordat je iets koopt.

Ik ben weer opnieuw begonnen. Ik wil eigenlijk niets uitgeven (als fiets kapot gaat bijvoorbeeld valt het er buiten), maar mocht ik wel de drang echt hebben, dan heb ik een budget van 30 euro. Hier is alles qua vaste lasten enzo al af.
Ben op 20 september begonnen en totnutoe nog niets gekocht :smiley:

1 like


Postte ik hier vd week nog dat ik nieuwe schoenen wou maarja no buy. Nou dat groene is mn sok die er dus gewoon doorheen komt dus nu moet ik wel.
Baal echt want heb ze pas sinds februari en ik doe normaal altijd 2 jaar met schoenen voor er gaten invallen. Maarja hier kan ik zeker niet mee terug :’)? (ik draag niets anders dus moet ook wel echt nieuwe nu)

Ik ga vanaf 1 oktober mee doen. Was in september namelijk op vakantie en dan werkt dat niet zo.

Regels voor mezelf:
• als dingen écht op zijn dan mag je het kopen (denk aan tandpasta, shampoo, dagcreme). Maar dat zal niet voorkomen want ik heb een mega voorraad
• cadeautjes mogen
• noodgevallen mogen ook. Dus als iets kapot gaat zoals de auto, dingen die je elke dag gebruikt etc.

Ik heb de laatste tijd teveel uitgegeven op AliExpress (50 pakketjes komen nog) en op vakantie. Dus eventjes de rem erop en m’n spaarrekening vullen. En bewust worden van m’n aankopen. Ik heb niet zoveel spullen nodig. Ik heb een klein huis en háát rommel en teveel spullen.

Dus. Vanaf 1 oktober aan de slag.

4 likes

Ik heb toch wat dingen gekocht, meer dan ik vooraf in mijn ‘uitzonderingen’ had benoemd.

Ik merkte dat ik wat basics miste. Ik had vorig jaar namelijk werk waarbij ik altijd werkkleding droeg, maar nu bij m’n nieuwe baan mag ik gewoon m’n eigen kleding dragen. Daarnaast ben ik best veel afgevallen en zitten sommige kledingstukken me veel te ruim.

Ik heb een blazer, lange mouwen shirt, wit t-shirt en een zwart t-shirt gekocht. Oh en nog een paar bh’s, want ik had nog maar eentje over die ik paste en goed was.

Ik heb er bewuster nagedacht dan dat ik eerder deed (terwijl ik daar over het algemeen al best veel mee bezig ben). Ik heb m’n kledingkast uitgezocht en alles weggedaan wat niet meer mooi was / wat niet meer bij me paste. Daarna heb ik combinaties gemaakt met de spullen die ik overhield en heb genoteerd wat ik nog miste. Zo viel het me dus op dat ik helemaal geen goed passende basics meer had. Ik heb me toen verdiept in capsule wardrobes en heb veel filmpjes gekeken van Use Less DK (aanrader!). Haar stijl past goed bij de mijne, dus ik vond het fijn om een beetje bij haar af te kijken. Op Zalando heb ik een verlanglijstje gemaakt met de dingen die ik wilde hebben en toen er laatst korting was heb ik alles besteld. Ik heb kritisch gekeken naar de pasvorm en de kwaliteit van de stoffen en daardoor ongeveer de helft teruggestuurd.

Ik denk dat helemaal niks kopen niet bij me past. Het gevoel hebben dat ik iets mis en het dan niet mogen kopen vind ik echt vervelend. Bewuster leven en kritisch kijken naar m’n aankopen is meer m’n ding. Al is het vast ook makkelijker vol te houden als je daadwerkelijk al genoeg hebt.

Daarnaast vind ik het ook ‘dom’ als ik de spullen die ik nodig heb of écht graag wil hebben voor de volle prijs koop, terwijl ik het ook met korting kan aanschaffen. Ik ga daarom zaterdag met glamour day nog een riem, trui en blouse bestellen. En morgen wil ik een goede spijkerbroek met korting bij de Jeanscentre kopen. Dan ben ik wat kleding betreft voorlopig weer voorzien en heb ik ook niet steeds het gevoel dat ik wat mis.

Het is best een lang verhaal geworden zie ik, maar misschien heeft iemand er wat aan. Succes nog voor de anderen die zich hier nog wel echt aan houden :sparkling_heart:

7 likes

Net even gebeld en ze bieden een jaar garantie dus ik krijg mijn geld terug!

3 likes

Ik doe ook mee vanaf oktober! Ik moet heel hard sparen voor mijn vakantie en heb ook echt niks nodig.

Mijn regels eigenlijk hetzelfde, boodschappen en verzorgingsproducten die op gaan, cadeautjes en noodgevallen uiteraard.

3 likes

Wat goed dat je er zo bewust mee bezig bent. Dat is toch super?!

1 like

Leuk topic! Ik ben net zwanger en wil dat aangrijpen als reden om de komende maanden (tot ik niks meer pas) geen kleding te kopen. Want het gaat me toch niet lang passen en het is maar de vraag of ik het volgende winter nog leuk vind (en nog pas :sweat_smile:)

Hoewel ik nu met de aankomende Glamour Day al koopkriebels krijg :grin:

1 like

Ik heb gezondigd zondag: een vintage broek, vintage jurk en een warme trui van de h&m gekocht. Dingen die ik wel nodig had, om een beetje fatsoenlijke outifts te kunnen creëren voor stage die binnenkort begint. En voornamelijk vintage dus, goed voor het milieu, 2 unieke stukken van mooie kwaliteit. En verder dus alleen eten, tandpasta etc. gekocht. Vind dat het nog steeds wel goed gaat!

3 likes

Goed laatste weekend dat ik dit doe. Het is op zich goed gegaan. Ik heb wel net een broek met Glamourday korting gekocht, maar dat geld gaat er volgende week pas af (en mijn oude broek was kapot). Maar ik heb dus niet echt minder geld uitgegeven want popfestival-kaartjes en AirBnB en kapotte fiets etc. Maar goed, geen loze spullen.

3 likes

Ik heb vandaag iets te veel geld uitgegeven op het Linda festival, maar de rest van de maand heb ik vrij weinig uitgegeven. En alles wel stukken bewuster!

Hoe heeft iedereen glamour day overleefd?
Ik heb 6 paar schoenen besteld maar hou er maar 1, en per ongeluk ook een jurk. Baal ergens wel maarja moest toch nieuwe schoenen.
Ga nog wel wehkamp bellen of zij niet de kosten kunnen dekken van reparatie van mn schoenen

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en wil per 1 oktober ook een poging wagen! De afgelopen maanden heb ik mijn spaarrekening steeds meer zien slinken (ik wil vooral stoppen met kleding kopen. Herfst = nieuwe garderobe voor mij blijkbaar :sweat_smile:).

Maar…vandaag niets gekocht, dus glamourday overleefd!

1 like

Niks gekocht met glamourday. Zit nu al bijna op een maand. Hoop dat ik dit zo vol hou

2 likes

Glamourday heb ik ook overleefd💪🏻

1 like