AIVD Kerstpuzzel 2022

Zijn er meiden die net zoals ik weer uitkijken naar de AIVD Kerstpuzzel 2018?

Er is al een teaservraag online gekomen. Zie hier:
https://www.instagram.com/aivd_nl/p/BrCvqxzH7sE/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1mdvv9f90phx

Aanvulling van de moderators: er zijn een aantal nieuwe leden die zich speciaal hebben aangemeld voor de AIVD puzzel. Om het voor iedereen leuk te houden, is het niet toegestaan om antwoorden of hints te plaatsen zonder spoiler.

Spoiler gebruiken

Je plaatst een spoiler door in het antwoordveld rechtsboven op het tandwieltje te klikken. Kies vervolgens voor de optie ā€˜verberg detailsā€™. Het woord ā€˜samenvattingā€™ kun je vervangen voor een titel van de spoiler, de rest wijst zichzelf.

Dit is een spoiler, klik hier

Deze tekst is verborgen

12 likes

Yes, drie likes. Heeft iemand al een idee over de teaser? Ik zie dat er net zoveel rijtjes cijfers als rijtjes vakjes zijn. Maar verder kom ik niet :frowning:

Jaaaa kijk er al een maand naar uit! Ga me morgen denk ik even over de teaser buigen

1 like
Samenvatting

Ik zie denk ik al wel welke lijn je moet volgen, maar die cijferreeksen moet ik nog ontcijferen

Ik zie ook uit naar de Kerstpuzzel. Maar kan nog geen chocola maken van de teaser.

Bizar dat het gewoon al een jaar geleden is dat dit topic op EGF was. Snapte er toen niets van.

Nu nog steeds niet. Succes allemaal!

3 likes

haha ik ook echt niet!

Ik voel me altijd zo dom door deze puzzel :weary:

4 likes

Same! Ik wil gewoon zo slim zijn dat ik in ieder geval die teaser kan oplossen maar snap echt de logica niet achter die cijferreeksen :joy:

Ik snap dit al niet.
Is 22 dan BB? En 216 BAF of moet je dat zien als 2 - 16 en dus B - P?

Voel me ook altijd dom door deze puzzel, snap de teaser niet eens. Hoe hoog moet je IQ hiervoor zijn zeg :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik ben er ook weer aan begonnen. Ik dacht te weten hoe je van cijfers naar letters moest, maar krijg er maar geen fatsoenlijke zin uit. Denk toch dat ik op de verkeerde weg benā€¦ Gummen maar weer :smile:

Ik denk dat de slang linksboven moet beginnen en dan eindigen in het 3e vakje van onder van de meest rechte rij toch? Er zal maar 1 manier zijn dat de slang door het veld kan. Hoe je de letters krijgt weet ik nog niet.

1 like

Ik zie in elk geval al 49 getallen en 45 vakjes, dus lijkt mij dat je eerst die cijfers moet oplossen, voordat je ze kan invullen in de slang? Vond dit voor mezelf al een eureka-moment, dus ik bak er verder echt niks van. :sweat_smile:

Ja die slang gaat best logisch als je ook de rest van de vakjes bekijkt. Zo ver ben ik ook en verder kan ik er nog niks van maken :joy:

Welke letters is het getal 30 dan? Staat daar Ć¼berhaupt wel 30, die 0 lijkt kleiner te zijn, misschien doet ie wel niet mee. Bij 21450 en 3150 lijkt de 0 er ook een beetje boven te hangen. Anders dan bij 95760 en 61560. Of ziet verder niemand dit ;p

Ik vind het vooral een heel lelijk lettertype met die verschillen in grootte haha. Hoezo zijn de 0 1 en 2 zo lelijk klein

1 like

Dat komt door het lettertype. 3, 4, 5, 7 en 9 ā€˜staanā€™ lager dan 0, 1, 2, 6 en 8.

1 like

Same! Je kunt er maar op1 manier doorheen maar zit alleen nog even na te denken over die cijfers. Ik gok dat het uiteindelijk ook iets met coƶrdinaten te maken heeft.

Je kunt sowieso op 2 manieren volgens mij. En dan bedoel ik niet achteruit.

Hm ja true. Je bedoelt dezelfde route maar dan 1 hokje verschil toch?

Edit: nevermind. Als je alle randen gaat meetellen kom je tot nog meer. Ik laat het weer even bezinken.