Voor P moet je kijken naar de afbeelding om de letters heen! P is de moeilijkste vond ik.
De R is echt mega makkelijk haha, niet te moeilijk denken bij die
De eerste teaser is alweer geplaatst: https://twitter.com/AIVD/status/1334090111869472777
Wie is er nog meer van plan dit jaar weer naar de puzzel te gaan kijken? Kijken doe ik sowieso, oplossen vast maar een heel klein deel (als er al iets lukt)
Oh leuk! Al heb ik er vorige keer maar 1 opgelost geloof ik, vind wel leuk om te doen
Ik zag de teaser al voorbij komen op Instagram! Vorig jaar had ik geen tijd om me er mee bezig te houden, maar dit jaar ben ik weer van de partij
Hopelijk komt er weer een kinder variant, dan kan ik me met mijn 2 masters dom voelen als ik slechts 3 puzzels weet op te lossen (van de kinderversie ja).
Ik vond die van vorig jaar ook echt wel lastig, maar ik ben al blij met elke opgeloste puzzel, hoe weinig het er ook zijn
@Fitgurl De juniorversie komt dit jaar ook weer
Ja ik ook! Al kende ik de juniorversie nog niet, misschien die eens proberen
Is iemand al verder met vraag 11? 11d???
mag ik ook specifieke vragen bespreken? (in een spoiler natuurlijk!) dus
vraag 14 jeugdversie
en dan wat ik wil bespreken in de spoiler?
of is dat tegen de regels?
11d✅.
Dus 2 punten heb ik al binnen dit jaar .
En naar de junior puzzel zit ik ook te kijken.
Hoe blur je een spoiler?
test
Gevonden
Zit al dagen met 11d in mijn maag… kom er maar niet op!
Ja mag volgens mij wel! Wel beter om niet het antwoord meteen te zeggen maar om met tips en hints te werken!
Pff zelfs bij de juniorpuzzel lukt het me niet 🥲
Ik heb een vraag over 1b van de junior dus
kan het kloppen dat het een woord zonder de letter g is? Anders moet ik nog verder zoeken
kun je je aanpak toelichten? dan kan ik meedenken… Met dit soort puzzels heb ik geen flauw benul van waar ik moet beginnen en hoe ik een verband moet ontdekken. ik zit zelf bij opdracht 6, maar ik heb een fout.
edit: Opdracht 6 JAIVD opgelost. heb hier absoluut te veel tijd aan besteed haha.
wat betreft opdracht 7 van de jongeren AIVD puzzel
zit ik goed als ik denk aan de trojaanse oorlog? het is mijn eerste ingeving atm.
Lees dat sommigen opgave 12 erg snel hebben opgelost. Denk ik te moeilijk??
Uhmm haha ik vind het lastig om een tip te geven zonder teveel weg te geven, dus hopelijk blijft er nog wat te puzzelen voor je over na deze hint:
ik heb niet gekeken naar de letters, maar naar de cijfers
weet iemand bij opdracht 9 van de gewone versie of de kleuren van de tetris blokken nog uitmaken?
Het lijkt mij niet. Maar ik heb 'm nog niet.opgelost. Denk je dat het tetrisveld 10 breed is en 20 hoog? Of andersom?