AIVD Kerstpuzzel 2022

Dan probeer je een andere vraag. Ze zijn allemaal anders. Wat voor de een moeilijk is, is voor de ander makkelijk.

Nog steeds een behoorlijke knoop in mn maag… dus nog steeds 11d niet gevonden.

richting hint voor 11d

het zit in de beta-wetenschappelijke hoek

Zit je nog steeds vast? Ik heb hem wel ingevuld, maar nog niet ontcijferd.

:sob:ja. Vast in 8. Spartelend met 27. 7​:white_check_mark: en 11​:white_check_mark:.

Wij hebben net opdracht 7 uit de volwassen versie opgelost. Het was een heel fijn moment toen er Ʃindelijk een kwartje viel.

Samenvatting

Op Twitter staat een hint van de minister van binnenlandse zaken: jammer dat HOPSTTU niet in de wereldreis zit.
Misschien helpt dat jullie!

2 likes

Maar bij dat kwartje van 7 blijft het nu zo’n beetje… ik had nog een kwartje bij vraag 24, dat wel.

Ik heb nu alle gerechten en landen, maar geen idee hoe nu verder…

Edit: ah heb het!

1 like

Voelde voor mij echt als een epiphany toen ik het doorhad! Ik had trouwens niet alle gerechten voordat ik het antwoord wist.

Ik kom echt niet uit 11D en ik word er echt helemaal gek van. Mijn hersenen werken ook echt niet meer. Zelfs met de hints kom ik er niet uit.

2 likes

Haha heel goed!

Samenvatting

Bij mij gaf ABEIMNORRRY-EIP de doorslag :wink:

2 likes

Ja achteraf gezien had ik het toen al door kunnen hebben! Zo specifiek haha

Jaja, achteraf gezien zƩker specifiek! Gisteren de oplossing gevonden. Wat een heerlijk moment was dat, en wat een mooie (specifieke) dag ook om juist dƩze opdracht op te lossen!

3 likes

Doen mensen dit jaar weer mee?

Ik loop al vast bij 1a haha, ik ben halverwege maar ik weet niet hoe nu verder.

1 like

Ik ga proberen op vraag 12 op te lossen, lijkt me de enige leuke hahaha. Heb m al uitgeprint en uitgeknipt, zodat ik tussen m’n werk door af en toe even kan puzzelen :joy:

1 like

Ik heb gisteren opgave 20 (ballonnen) voor de helft opgelost. Alle puzzelstukjes op de juiste plek, nu de labels nog omzetten naar tekst.

De rest vind ik maar lastig :joy:

1 like

Haha ik loop ook vast. Ik heb bij 1a en 1b alleen de 1e en laatste letter, dus ik twijfel of ik wel op de goede weg ben :joy:

3 likes

Ik de eerste, vierde en laatste letter

Maar hoe kom ik op de 2e,3e,5e en 6e???! Echt geeeeen idee wat het systeem is

2 likes

Ik heb nu ook de 4e erbij volgens mij, maar ik snap de rest echt niet. Ik ben wel een soort van vaag iets op het spoor, maar toch ook weer niet :joy:

1 like

Ik heb vandaag met m’n zus wat gepuzzeld en bij de juniorpuzzel hebben we een paar vragen opgelost maar zelfs die vinden we nog lastig :yum: morgen wel weer verder denk ik

Ik heb 1a, 1b en 1c. Wel leuke opdrachten!

1 like