Noord-Amerika topic

Ik ga graag naar Florida, heb weleens een touristplan van T Mobile gekocht bij Walmart, werkt perfect.
Vorig jaar Arieli voor het eerst gebruikt. Nog beter. In NL idd al bestellen. Avond van te voren activeren, en als je dan bent geland heb je meteen internet. Ik vind dat handig omdat ik Google Maps op mobiel als navigatie gebruik voor in de huurauto.
Arieli beviel erg goed, goed internet, en ik vind het een voordeel dat je er ook mee kunt bellen naar NL.
Vorig jaar had ik mijn eigen simkaartje in een doosje gestopt, af en toe even wisselen om te kijken of ik oproepen had gemist. Whatsapp werkt inderdaad wel gewoon.
Nu heb ik een mobiel met duosim dus helemaal handig.

Met de code STSF2019 krijg je nog eens 5% korting als je bestelt.
Meer info ook op het Alles Amerika forum, maar weet niet of ik daar een linkje van mag plaatsen?

2 likes

Even een dom vraagje. Blijkbaar is het verstandig om je esta goedkeuring uit te printen. Moet ik dan even een printscreen van mn mail maken?

Als het goed is heb je via mail een aanvraagnummer gekregen. Daarmee kan je inloggen op https://esta.cbp.dhs.gov/ en de goedkeuring uitprinten.
Ik heb hem tot nu toe ook altijd uitgeprint meegenomen, maar er is nooit naar gevraagd.

1 like

Ik heb het via een andere site gedaan en als ik daar inlog zie ik alleen “Goed gekeurd” ik zal dat uitprinten als een soort bewijs ofzo. Maar volgens mij vragen ze er idd niet naar.

Toch bedankt!

Klopt, ik haal ze ook altijd alleen bij outlets, daar is het altijd 2 voor $80,-.

2 likes

Portland? Seattle? Vancouver?

2 likes

Persoonlijk vind ik dat er in Vancouver meer te doen is dan in Seattle, maar in beide kun je je goed vermaken voor een weekend/midweek.

1 like

San Fransisco is ook lekker koel in de zomer, wellicht kun je het combineren met Yosemite? Beneden is het warm en bovenin ook een stuk frisser.

1 like

Deze meiden komen uit canada. Dichtbij vancouver geloof ik. Maar ze maakte wel eens vlogs en canada lijkt me best gaaf. Zeker omdat je al een groot deel van Amerika hebt gezien is dit misschien even een andere omgeving enzo.

Ik vond Vancouver zo leuk! Deed me een beetje denken aan SF dus als je dat leuk vond kan ik je zeker vancouver aanraden!

Hebben jullie tips voor Washington DC? En hoeveel dagen moeten we daar voor vrijmaken? Mijn vriend zegt namelijk 1 dag. :roll_eyes::sweat_smile:

Ik ben er 2,5 dag geweest en dat vond ik wel prima. Had best langer kunnen blijven nog.

Een rondleiding in het Capitool vind ik echt een aanrader. Zou het wel nu al reserveren. Ik ben ook in het Pentagon geweest en dat vond ik ook heel tof. Die moet je sowieso ruim van te voren boeken, want security-checks! Als je daar bent geweest is het makkelijk om gelijk langs Arlington National Cemetery te gaan. Indrukwekkend mooie begraafplaats waar ook JFK en allerlei andere beroemde mensen liggen.

Verder is het Lincoln Memorial super indrukwekkend en vanuit daar is het leuk om te wandelen naar het Witte Huis. Mooi stuk langs Washington Monument, door het hart van de Amerikaanse politiek.

Ik ben ook nog in het Newseum geweest. Heel erg cool, maar ik ben ook journalist, dus dit was precies mijn ding. De tentoonstelling over 9/11 vond ik echt heel bijzonder daar. Er staat een stuk van de gesmolten televisie-mast en je beleeft van minuut tot minuut hoe media over de hele wereld de aanslagen hebben meegemaakt.

Ik vond DC echt heel erg leuk en ik wil heel graag nog een keer terug.

2 likes

Update: werkt super! Een dag van te voren via de website activeren en binnen zo’n 5/6 uur krijg je je Amerikaanse nummer gemaild. Eenmaal aangekomen je simkaart in je tel doen en het werkt meteen. :ok_hand:t5:

2 likes

Helemaal eens met jouw post! Misschien nog een aanvullende tip: wij hebben in Washington veel gefietst. De afstanden zijn namelijk echt behoorlijk en ze hebben daar zo’n systeem met fietsen die je voor een paar dollar uit het rek kunt halen en ergens anders weer in kunt leveren. Ook kun je dan fietsen naar Georgetown, een leuke sfeervolle wijk waar veel studenten wonen.

2 likes

Super uitgekauwde vraag, maar ik zie door de bomen het bos niet meer :sweat:
Iemand een tip voor een leuk, schoon, enigszins betaalbaar (we gaan een week en ik wil max (liefst minder) dan €200 pn) hotel in New York?
Ik ben eerder geweest in een heerlijk hotel, maar had klaarblijkelijk een goede aanbieding want dat is nu echt 2,5x zo duur haha.

Ben al volop ah zoeken hoor, maar tips van ‘kennissen’ vind ik altijd een goede leidraad :blush:

Hotel Yotel? Die hadden wij toen met een leuke aanbieding op Booking.

1 like

Ik heb in Hotel Mimosa gezeten in Chinatown. Prima locatie, heel dicht bij alle metrolijnen, loopafstand naar Soho en Little Italy en ook veel leuke eettentjes inde buurt. Het was heel schoon en helemaal soundproof dus geen last van verkeer of de metro s nachts. Ik betaalde 75 dollar per nacht maar dit was wel in februari.

Ja, die had ik gezien zo leuk!
Maar €240 pn ofzo, vind ik net iets te veel.
Er is er geloof ik ook een in brioklyn, miss scheelt dat?

Ik ga geloof (in november) in een dure periode?

@Bergson @MrsWeasley thanks, ik ga ze ff checken :upside_down_face:

1 like

Wij hebben gister alle hotels geboekt voor onze reis van NY > Miami. :tada: Nu tijd voor uitjes boeken. Maar jeeeeeez van is Universal duur zeg.

3 likes

Ik ben een roadtrip aan de Westkust aan het plannen! Dit wordt mijn eerste keer in de VS, en ik heb er zo veel zin in. We vliegen op San Francisco, en gaan dan naar LA, Las Vegas en een aantal National Parks!

Verblijf is wel echt duurt overal zeg :disappointed_relieved: Had er vooral bij de grote steden wel rekening mee gehouden, maar ik verbaas me ook over de prijzen bij de stops tussendoor.

1 like