Amerika topic

Jaa Victoria Secret ook inderdaad, ik was bij een outlet en daar was alles $ 7,- ook alle bikini’s.

Thanks iedereen voor deze tips! (ook al was ik niet degene die het vroeg)

Ik vertrek morgen, heb er heel veel zin in!

Jaaa kringloopwinkels! Die hebben we ook echt zoooveel bezocht tijdens onze rondreis. In van die kleine stadje ook, heel gaaf was dat. Het coolste wat ik heb gekocht is een kaart van Washington DC uit 1964. (Het eerste jaar dat ook het graf van Kennedy erop stond, aldus de nerd in mij :nerd_face:) Mooi ingelijst en een prachtige herinnering aan de stad.

Echt merken qua grote maten ken ik niet maar heb t idee dat de maten daar sowieso tot groter gaan. Ik paste in heel veel kleding van bv h&m die ik in NL niet eens hoef te passen. Ook bij warenhuizen als macys kon ik gewoon goed slagen. Heb over t algemeen geen struggle met m’n maat gehad terwijl ik dat in NL wel had. Heb mt 46 en ben redelijk lang.

Oh wow, dat soort dingen vind ik ook heel cool!

Even misschien een dom vraagje maar zijn er in New York veel dingen waar je contant geld voor nodig hebt. Bijvoorbeeld marktjes of eh foodtrucs of iets.
En kun je bij chelsea market pinnen?

Ik wil namelijk niet op de laatste dag nog teveel contant geld hebben.

Op zich is contact geld wel heel fijn anders moet je alles met je credit card betalen. Als je niet elke dag te veel pint houd je ook niet gek veel over. Ik gaf het restje geld dat ik had altijd uit aan snoep en drinken op het vliegveld.

Ik wil naar New York op zeer korte termijn, maar wil het zo goedkoop mogelijk houden door te besparen op hotel kosten. Wat vinden jullie, beter doorsparen zodat ik in een fatsoenlijk hotel kan zitten of gewoon gaan en dan voor iets goedkoops gaan.

Wat is de gemiddelde prijs voor een hotelkamer voor twee personen en 6 nachten? Is dit trouwens voldoende of te kort/lang?

Jaa ik dacht misschien kan ik op dag 1 iets van 50/100 dollar pinnen en dan wanneer dat op is even kijken hoeveel ik nou precies nodig had en dan weer opnieuw pinnen.
Maar ik vind het wel fijn om andermans ervaringen enzo te lezen. Stel dat iemand zegt het is fijner om gewoon te pinnen of juist pin contant geld! Dan kan ik daar beter een inschatting van maken.

Haha voel me echt een kindje mja eerste keer buiten europa en eerste keer alleen.

Mochten er trouwens meer meiden alleen gaan tussem 2 en 8 mei en willen meeten in New York pb me!

Er zijn veel factoren waar je rekening mee kan houden. Bijv in welke buurt je wilt zitten of in welke periode je wilt gaan en wat je eisen zijn aan je hotel.
Heb je bijvoorbeeld alleen een bed en douxhe nodig en ben je weinig in je hotel kun je lekker cheap een klein hotelkamertje nemen. En hoef je niet persee midden in manhatten te zitten en maakt even reizen je niks uit dan kun je ook in brooklyn of queens gaan kijken.

Qua prijs moet je tussen de 500 en 1000 denken bij een goedkoop hotel. Hier zitten volgens mij veel meiden die wel eens zijn geweest of ook wat vaker en die misschien wel tips hebben.
Misschien zou je ook naar air bnb kunnen kijken als je echt wilt besparen.

Ik en mijn vriend hadden een airbnb en waren hier voor 6 nachten 350 euro pp voor kwijt. Ik vond het echt dikke prima. Tuurlijk, het is geen luxe hotel, maar we sliepen er alleen en maakten gebruik van de douche, maar dat was het. Plus, wij zaten in een super chill gedeelte en hadden dus niet dag in dag uit die chaos van bijvoorbeeld times square om ons heen. Ik vond het juist fijn dat we na een lange dag met veel indrukken juist even in een wat rustiger stuk kwamen.

Vooral als je uit eten gaat, wat gaat drinken etc is contant geld echt fijn. Ze geven je daar de rekening en dan kan je het geld neerleggen en afrekenen. Het is niet zoals hier dat ze naar je toe komen om af te rekenen zeg maar.

Ik schat dat wij met zijn tweeën voor ontbijt, lunch, avondeten en wat te drinken tussendoor zon 50 a 60 dollar kwijt waren. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.

@PhoebeBuffay hahaha ik denk ineens hey phoebe komt ook uit amerika.

Maar thanks voor jullie tips. Ik heb sws eem pinpas en neem ook een credit card mee. Misschien pin ik de eerste dag even een bedrag en kijk ik hoevaak ik cash nodig heb. Ik kan dan sws meer pinnen. Maar pinnen kost eigenlijk ook extra geld en pinnen bij een restaurant of in een winkel niet. Als ik een klein beetje over hou zoals een paar dollar of wat muntjes dan vind ik dat leuk als souvenier. Maar veel geld omwissellen kost ook weer geld haha ( ik klink heel gierig nu haha maar vind geld uitgeven aan geld zo krom)

Wel fijn om te lezen wat jullie deden zo kan ik me een beetje voorbereiden haha.

Haha ja klopt. Als je van Friends houdt is het zeker de moeite waard om die appartementen even te gaan bekijken :grin:

Je moet gewoon kijken wat jij fijn vindt, dat is voor iedereen verschillend!

Welke dingen ga je allemaal bekijken? Ik kan je zeker top of rock aanbevelen. Vanaf daar heb je prachtig uitzicht!

Jaa top of the rock wil ik graag heen. En central park, chelsea market , twin tower monument, en voor de rest winkels en supermarkten hahaha

Leuk! Het treinstation vond ik ook heel mooi. Central Park had ik me echt in vergist. Zo ontzettend groot!! Daar moet je wel wat tijd voor nemen :grin:

Ik was blij dat we een creditcard hadden want pinnen lukte slecht. Sws op ‘wereld’ gezet en dan toch kon ik niet overal pinnen. En alles kun je idd betalen met je creditcard.
One World tower vond ik heel mooi, dan zie je het empire state etc liggen en het vrijheidsbeeld. Prachtig!

6 nachten is wel genoeg, al zijn er zoveel toeristische dingen dat je dan dus alleen de toeristische dingen heb gedaan. Ik wil zelf graag nog terug om nog meer van de stad te ontdekken.

Over het hotel: je zou op airbnb kunnen kijken naar plaatsen rond metrostations die rechtstreeks naar Manhattan gaan. Wij zaten in een airbnb in Brooklyn/Williamsburg, ik vond de airbnb zelf geen aanrader maar de locatie wel! Binnen een kwartiertje waren we vaak waar we wezen wilden. (wow deze zin)

@Prettyprettyprincess ik zou aanraden om een goede hoeveelheid te pinnen. Je weet gewoon nooit wanneer je pinpas niet werkt. Althans, dat had ik met een vriendin die naar LA kwam, haar pinpas deed het zelden, creditcard gelukkig wel bijna altijd, maar je weet het nooit. Als je vervolgens alles overhoudt kun je dat op de laatste dag uitgeven. En zelfs in het hippe New York moest ik tijden de lunch nog een pinautomaat opzoeken om contant te pinnen :’) niet echt handig.

Als je de tijd hebt zou ik een helicopter vlucht doen! Zo’n prachtig uitzicht. Zou het iedereen aanraden.

Heb hoogtevrees hahaha. Ik vind het wel heel vet maar ik ga alleen. Als ik met iemand zou gaan die ik ken kan ik nog een beetje stoer doen en dan had ik het wel gedurfd. Dus ik hou het bij een uitzicht van een van de hoge gebouwen.