Amerika topic

Ik ga ook naar New York :slight_smile: nu zit ik te kijken naar een accommodatie maar we willen het liefst (7 personen) in een appartement of andere woning met z’n allen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Morgen is de dag, wij gaan naar New York. Ik sta helemaal stijf van de spanning en weet niet waar ik het moet zoeken. Iemand nog tips qua kleding/schoenen wat ik daar het beste kan kopen? Ik weet dat levi´s daar stukken goedkoper is maar verder? heb geen idee, iemand nog tips? Hartelijk dank!!!

4 likes

Moma is op vrijdag na 4 uur smiddags gratis.

Oh zag dat woodwick vgm ook goedkoper is in amerika. Dus miss pretty gaat vanilla sea salt halen

Levi’s in de gewone Levi’s winkel is helemaal niet veel goedkoper. Bij Macy’s vaak wel!

2 likes

Is het als plussize girl de moeite waard om kleding te shoppen in NY (maat 48/50) of moet ik me echt alleen focussen op de make up en skincare ( en eten haha)

Ik ga over een jaar een maand roadtrippen in Amerika, maar hoe doen jullie dat met internet? Vodafone heeft echt kutbundels, maar gaan jullie alleen op wifi of sparen jullie ook echt voor dat godsvermogen voor data?

Toen ik er was, hebben we zo’n prepaid simkaart gekocht, T-mobile idd.

1 like

@Matilda en @Mimosa ah dat is wel chill! Hoe zit dat dan met nummers? Moet je je whatsapp dan omschakelen naar dat tijdelijke nummer?

Ik ga dit jaar mei ook een maand naar Amerika en heb via http://www.arielimobile.com/?gclid=EAIaIQobChMIlMOlz_Hh4QIVkud3Ch0GeQujEAAYASAAEgKqR_D_BwE een simkaart met onbeperkt data aangeschaft! Was binnen een week thuisbezorgd, maar heb er verder nog geen ervaring mee.

1 like

Oh zou je willen laten weten hoe dat werkte als je terug bent?

@Matilda ah dat scheelt wel. Dankje! Ga dus gewoon voor een prepaid kaartje.

2 likes

Dit hebben wij vorig jaar gedaan, dit jaar weer. Werkt prima!

Oh top! Thanks

Ik ga graag naar Florida, heb weleens een touristplan van T Mobile gekocht bij Walmart, werkt perfect.
Vorig jaar Arieli voor het eerst gebruikt. Nog beter. In NL idd al bestellen. Avond van te voren activeren, en als je dan bent geland heb je meteen internet. Ik vind dat handig omdat ik Google Maps op mobiel als navigatie gebruik voor in de huurauto.
Arieli beviel erg goed, goed internet, en ik vind het een voordeel dat je er ook mee kunt bellen naar NL.
Vorig jaar had ik mijn eigen simkaartje in een doosje gestopt, af en toe even wisselen om te kijken of ik oproepen had gemist. Whatsapp werkt inderdaad wel gewoon.
Nu heb ik een mobiel met duosim dus helemaal handig.

Met de code STSF2019 krijg je nog eens 5% korting als je bestelt.
Meer info ook op het Alles Amerika forum, maar weet niet of ik daar een linkje van mag plaatsen?

2 likes

Even een dom vraagje. Blijkbaar is het verstandig om je esta goedkeuring uit te printen. Moet ik dan even een printscreen van mn mail maken?

Als het goed is heb je via mail een aanvraagnummer gekregen. Daarmee kan je inloggen op https://esta.cbp.dhs.gov/ en de goedkeuring uitprinten.
Ik heb hem tot nu toe ook altijd uitgeprint meegenomen, maar er is nooit naar gevraagd.

1 like

Ik heb het via een andere site gedaan en als ik daar inlog zie ik alleen “Goed gekeurd” ik zal dat uitprinten als een soort bewijs ofzo. Maar volgens mij vragen ze er idd niet naar.

Toch bedankt!

Klopt, ik haal ze ook altijd alleen bij outlets, daar is het altijd 2 voor $80,-.

1 like

Portland? Seattle? Vancouver?

2 likes

Persoonlijk vind ik dat er in Vancouver meer te doen is dan in Seattle, maar in beide kun je je goed vermaken voor een weekend/midweek.

1 like

San Fransisco is ook lekker koel in de zomer, wellicht kun je het combineren met Yosemite? Beneden is het warm en bovenin ook een stuk frisser.

1 like