Noord-Amerika topic

Leuk! Wij gaan hetzelfde doen, beginnen alleen in LA.
Ja mij viel t ook al op dat ook de tussenstops best duur zijn! En je moet echt vroeg boeken. Helemaal bij de natuurparken als je daar wil overnachten… Die zitten zo vol

1 like

Wat leuk! In welke periode ga je? Wij vertrekken eind september, hopelijk zijn we daarmee nog op tijd om alles te boeken.

Voorheen hebben we vooral in Azië gereisd, en dan was het heel makkelijk om ongepland, last minute verblijf te vinden. Echt even wennen dat we er zo op moeten letten bij Amerika.

Wij zijn net 1 dag terug. Gestart en geëindigd in SF! Ik merkte dat je bij de kleinere steden wel last minute kon boeken (was het een stuk goedkoper). Bij de nationale parken idd niet.

1 like

Wij gaan begin september! Paar maanden terug hebben we alles geboekt :blush:

@Dossantos hoe vond je t? Zodra je weer beetje bijgekomen bent, zou ik een reisverslag heel leuk vinden om te lezen!

1 like

Ik vond het geweldig, maar zeer vermoeiend😅. Ja doe ik! Ik heb ook een lijst met alle uitgave bijgehouden (tanken, eten etc). Misschien wel handig voor jullie?

1 like

Yaaaay gelukkig vond je t leuk! Kan me wel voorstellen dat t heel vermoeiend is… Ben zelf ook wel bang dat ik het vermoeiend ga vinden.
Oooh dat zou ik super handig vinden om te krijgen :blush:

1 like

En @Bella, ik heb in oktober een reis gemaakt. Wij zijn niet meer naar het westen gegaan dan Las Vegas en hebben heel veel nationale parken bezocht. Wij hebben alles last minute geboekt en dat ging goed. Qua kosten niet super hoog en gewoon simpele hotels. We hebben ook een paar keer gekampeerd trouwens.

4 likes

Leuk! En fijn om te weten dat er ook last minute nog hotels te vinden zijn. Wij hebben wel alles op voorhand geboekt (met optie tot annuleren dag van te voren). Mochten we toch een keer de planning te strak hebben, hoef ik mij niet geheel zorgen te maken of we iets kunnen vinden.
Hoe beviel t kamperen?

Dat beviel heel goed!! Ik hou sowieso van kamperen en wij vonden het heel leuk. Op de camping hangt altijd een leuke sfeer vind ik, gezellig tussen vakantie vieren de Amerikanen. En je hebt er veel campings met weinig tot geen faciliteiten waar je super goedkoop slaapt, echt zo leuk! We hadden het meer willen doen, maar vanwege de kou in oktober niet gedaan (kou in de nacht, overdag heerlijk weer gehad gelukkig)

Je krijgt zoveel indrukken, constant inpakken / uitpakken. Maar het is het zeker waard! Hierbij een samenvatting van onze vakantie. Ik ben vast het één en ander vergeten. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Samenvatting

Hierbij ons reisverslag! Van te voren hadden we simkaarten met onbeperkt internet aangeschaft en via marktplaats een nationale parken pas voor €35 i.p.v. $80.

We zijn van Brussel via Madrid naar SF gevlogen, voor €244 pp. 24 mei tot 15 juni.

24 mei: Eerste dag SF, via hotwire een hotel voor één nacht geboekt. Dit is geen aanrader, het bleek een hotel in de buurt van tenderloin te zijn. Geen prettige buurt. Hotel: Americania Hotel (€105 p/n)

25 mei: Auto opgehaald op het vliegveld van SF. Het is een ford mustang geworden, van te voren geboekt via US Carhire en verhuurd via Alamo, €800 betaald (25 mei tm 12 juni).
Onze auto :slight_smile:

We hebben de middag doorgebracht in Santa Cruz en zijn vervolgens (via Highway 1) doorgereden naar Carmel, california. Hotel: the vendange carmel inn & suites (€118 p/n). Super hotel!

26 mei: Carmel ligt in de buurt van monterey en het was de bedoeling dat we een whale watching tour zouden doen, helaas niet doorgegaan vanwege het weer. Besloten om door te rijden naar Morro Bay en het rustig aan te doen. Motel: Morro bay sandpiper inn (€95 p/n). Prima motel!

27 mei - 29 mei: Doorgereden naar LA. Hotel: Titta inn (€140 voor 2 nachten).

Wat we hebben gedaan in LA:

29- 30 mei: Van LA doorgereden naar Kingman. Hotel: ramblin rose motel (€42 p/n). Prima en schoon motel.

30 mei t/m 1 juni: Van Kingman doorgereden naar Flagstaff. Motel: Relax inn (€170 voor 2 nachten)

  • Vanuit Flaggstaff hebben we grand canyon bezocht. Prima uitvalsbasis!

1 - 2 juni: Vanuit flagstaff doorgereden naar Page! Hotel: Best Western View of Lake Powell Hotel (€151 p/n).

Wat we in Page hebben gedaan:

2-4 juni: vanuit Page doorgereden naar St. George. Hotel: Dixie Palm motel (€90 voor 2 nachten). Oudbollig hotel, maar erg schoon. Het was de bedoeling vanuit hier Bryce & Zion te bezoeken. Helaas voedselvergiftiging gehad en alleen de binnenkant van het motel gezien. Wij hopen over 5-6 jaar terug te gaan en deze prachtige parken alsnog te mogen zien.

4 - 7 juni. Vanuit St. George doorgereden naar Las Vegas. Hotel: holiday inn club vacations at desert club resort (€352 voor 3 nachten). Heerlijk ruim appartement,10 min van de Vegas strip. Dit was mijn favoriete verblijf, een vakantie in onze vakantie!

7-8juni: Doorgereden naar Beatty, Death Valley. Hotel; death valley inn rv park (€85 p/n). Heerlijk hotel! Niet veel te beleven in Beatty, we waren blij dat we pas rond 19:00 waren gearriveerd.

8-9 juni: Van Beatty doorgereden naar Bakersfield. Hotel: Vagabond Inn Bakersfield (€50 p/n). Verschrikkelijk hotel, onaardig personeel, geen aanrader! We zijn hier in de avond naar een luxe bioscoop geweest, voor maar $10.

9-11juni: Van bakersfield doorgereden naar Oakhurst. Hotel: Comfort inn yosemite area (€300 voor 2 nachten). Prima uitvalsbasis voor Yosemite! Zo’n 30min rijden.

11-14 juni: Van oakhurst terug gereden naar San Francisco. Hotel: Days Inn by Wyndham San Francisco Downtown/Civic Cntr Area (€505 voor 3 nachten). Prima hotel (1 vd goedkopere opties in een goede buurt én gratis parkeren).

Totaal met z’n tweeën uitgeven aan benzine, eten, ubers en taxi’s deze vakantie: $1806.

Dit is exclusief shoppen. Hotel en excursies hadden we van te voren al betaald.

4 likes

Wat jammer zeg van die walvissentour en dat je voedselvergiftiging had.
Verder klinkt t wel als een hele leuke reis, maar wel overweldigend zeg :see_no_evil:
Wij gaan geloof ik redelijk hetzelfde doen. We hebben alleen 2 uitstapjes nog, 1 naar San diego zoo en naar Disney.
We twijfelen nog of we in LA naar universel gaan. Ik vind persoonlijk de entree belachelijk duur… En we hebben ook niet heel lang in LA dat ik het stiekem ook zonde vindt om een hele dag in een pretpark te besteden.

Ja overweldigend was het zeker! Als wij nog een keer gaan dan gaan we vier weken. Dan kan je het net wat rustiger aan doen…

Wij twijfelde ook, maar hebben uiteindelijk besloten universal niet te bezoeken. Prijzen zijn idd belachelijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik LA niet zo leuk vond :speak_no_evil: volgende keer slaan we die over.

1 like

4 weken lijkt mij ook zoveel beter met deze reis! Helemaal met de natuurparken, daar wil je gewoon van genieten :heart:

Ben heel benieuwd naar een verslagje en inderdaad de uitgaven! In ieder geval mooi dat je enthousiast bent!

Heb ik hierboven gepost! :grin:

@Bergamot haha ja echt heerlijk! Het was een mustang uit 2019, met heel weinig KM op de teller! Wel weinig koffer ruimte, maar met zn 2en prima te doen.

Ik vond Antelope zeker de moeite waard. Met kens tours word je niet met de jeep gebracht. Je rijdt naar hun parkeer plek en moet vervolgens met een klein groepje en een gids zo’n 10 min lopen naar de ingang van lower Antelope. Zie foto (niet heel duidelijk, maar als het goed is zie je in de verte een parkeerplek):

Samenvatting

San diego lijkt mij ook heel gaaf trouwens! Aanrader?

Ik vond universal echt niet bijzonder! Weinig attracties en lang wachten in hitte. Zou dan eerder naar Disney gaan.

Dan denk ik dat je ons geholpen heb met de beslissing! Disney gaan wij sowieso heen (Disney freaks hier :raising_hand_woman:t2:). En dan gewoon lekker de stad verkennen en heel misschien wil ik een studiotour doen omdat ik ook een film/serie freak ben. En t mij zo tof lijkt om een keer zo’n studio te zien.
Ik had ook al het idee dat er amper attracties waren in Universel, en dat t ook geen bijzondere attracties zijn…

Ja wij hebben echt niks van LA gezien omdat we naar Universal gingen en ik vind dat zooo zonde. Ik vind Disney er ook ontzettend tof uit zien met dat rad zo. De studio tour was wel heel tof in Universal en ook die mummy ride, maar dat is het wel hoor. Veel plezier alvast!

1 like

Ik heb ons reisschema opgezocht, hebben maar 2 volle dagen in LA (waarvan 1 voor het park). Ik ga die gewoon schrappen. Kan altijd als ik LA niet leuk vindt op de dag zelf kaarten halen voor Het pretpark.
Bedankt voor je input!
Dit is trouwens ons reisschema voor nu :slight_smile:

Dag 1: aankomst LA 12:00, Auto ophalen en naar Santa Barbara
Dag 2: Santa Barbara - Monterey (Highway 1)
Dag 3: Monterey Walsvis tour
Dag 4: Monterey - San Francisco
Dag 5: SF
Dag 6: SF - Yosemite Valley
Dag 7: Yosemite Valley
Dag 8: Yosemite - Lone Pine
Dag 9: Lone Pine - Las Vegas (in de ochtend Death Valley), daarna een rijdag.
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Springdale (Zion)
Dag 12: Zion - Bryce (loop van de middag)
Dag 13: Bryce - Page (loop van de middag)
Dag 14: Page - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - Las vegas (eind van de middag) eventueel in kingman overnachten om de route op te splitsen
Dag 16: Nascar Las vegas (vaste datum)
Dag 17: Las Vegas - San Diego
Dag 18: San Diego Zoo (avond naar Anaheim)
Dag 19: Disney
Dag 20: Disney
Dag 21: LA
Dag 22: LA Universal (waarschijnlijk dus gewoon LA)
Dag 23: LA vliegtuig vertrekt om 17:00

1 like

Je reisschema ziet er goed uit! Laat je weten hoe de walvissen tour is? Lijkt me zo leuk!!

1 like