Noord-Amerika topic

Ik heb zooooooooon zin om te winkelen in Amerika

Off topic maar ik ga komende week met hun naar Oeganda, zijn ze chill als reisorganisatie?

1 like

Leuk topic!

Ik heb afgelopen december een rondje noord-oost gemaakt. New York - Washington DC - Roanoke VA (Blue Ridge Mountains!) - Pittsburgh - Niagara Falls - Syracuse - Sleepy Hollow - New York

Was echt heel tof. Wel berekoud, maar echt een mooie trip. Wil de volgende keer van LA via San Francisco naar het noorden rijden via Portland en eindigen in Seattle.

1 like

Ja superchill, mede dankzij hun was de vakantie echt super. Alles was goed geregeld en ze wilde ook echt dat we alles uit de reis zouden halen, bepaalde activiteiten die helemaal niet op de planning stonden, zoals in hot springs duiken om 00:00 uur s’nachts, en de geweldige sterrenhemel bekijken… De reisleiding deed ook met alles mee en voelde gewoon aan of ze 1 van ons waren, dus dat maakte het allemaal heel toegankelijk en je kon ze ook van alles vragen. Nu weet ik niet hoe de reisleiding in Oeganda zal zijn maar mijn ervaring was heel goed

1 like

Ik ga over twee weken en het eerse national park waar we heen zouden gaan (glacier national park) was mijn lievelings op de lijst, en nu zijn er dikke bosbranden en hele stukken geevacueerd, wegen gesloten. Ik kan wel janken :sob:

Oooh wat balen zeg! Ook echt zonde van de natuur :disappointed_relieved: Kun je er nu helemaal niet meer heen of alleen een deel niet?

De weg door het park is nu afgesloten volgens mij dus we moeten anders heel erg omrijden, lukt ook niet met de rest van de reis. En vanaf glacier naar yellowstone schijnt het ook niet lekker te gaan. Zo kut dit. Hoop zo dat het nog een beetje beter wordt komende tijd.

1 like

Ik hoop het ook voor jullie! :crossed_fingers:

2 likes

Als bijna-afgestudeerde Amerikanist is dit vanaf nu m’n favoriete topic :upside_down_face:
Het is oprecht m’n favoriete land. Ben inmiddels in iets meer dan de helft van de staten geweest (dit klinkt mega opschepperig lol sorry) dus als iemand vragen heeft, laat maar weten

2 likes

Leuk topic! Mijn broer woont in Amerika dus dat is voor ons een goede reden om Chicago als startpunt te gebruiken. We hebben een paar jaar terug een rondreis gedaan: Chicago - Detroit - Toronto - Niagara Falls - New York - Philadelphia - Washington gedaan. Was super! 2 jaar terug met mijn man twee weken naar New York geweest en volgend jaar met een vriendin. Want heel cliché: ben helemaal verliefd op New York. Ook op Chicago overigens. Wil nog heeel graag een rondreis Florida maken, naar New Orleans en San Francisco.

1 like

Wij hadden dat met Yosemite :frowning: ik baalde ook echt maar voor de mensen/dieren daar is het natuurlijk nog erger. Yellowstone zelf is wel veilig gelukkig en echt de moeite waard!

1 like

Enorm balen is dat! Ik had dat vorig jaar met de route langs de westkust bij Big Sur, die weg was door landverschuivingen gesloten :hushed: Moest ook een van de hoogtepunten zijn van de hele reis…

Ben je inmiddels alweer terug? Ik ben heel benieuwd hoe je het hebt gehad! :grinning:

Ik heb het rondje:
New York - Boston - Toronto - Niagara Falls - Washington DC - Philadelphia gemaakt

Nu vond ik NYC zwaar tegenvallen (en nee wil niet stoer doen), maar wil het toch nog een kans geven! Ik was er hoogzomer dus was echt snikheet, wil nog eens in de herfst gaan.
Maybe next year.

Toronto vond ik echt waanzinnig leuk!

Niagara Falls, mwaaaa zonde dat er zoveel omheen is gebouwd! wel leuk dat je met de boot zo dichtbij kunt komen, maar voor echte watervallen ga ik liever nog eens naar IJsland!

Maar wat me het meest heeft verrast is toch wel Philadelphia, wow dat is echt een stad met een uitstraling en niet ondergesneeuwd door wolkenkrabbers.

1 like

Noooou iets andere ervaring dan jij beschrijft. Ik vond het chill om eens op een georganiseerde reis te zijn omdat ik zo zelf niet hoefde te na te denken. Maar onze CEO’s deden niet echt hun best om bij ons te horen, brachten niet meer tijd met ons door dan nodig. Ook kwamen wij er later bij en werd er niet echt een introductie georganiseerd waardoor wij de hele reis ons een beetje buitenstaanders hebben gevoeld (ik en vier anderen). En nog wel wat dingen die niet helemaal soepel of leuk gingen. Dus niet onverdeeld enthousiast. Maar Oeganda en de gorilla’s waren amazing!

Wat ontzettend jammer! Echt totaal andere ervaring dus! Dat van later erbij komen hadden wij trouwens ook op de helft van de reis, was ook niet zo geslaagd, omdat je al een groep hebt gevormd en iedereen elkaar kent komen er opeens nieuwe mensen bij, en dat zorgt voor verwarring. Dat heb ik toen bij de eindbeoordeling ook naar voren gebracht geloof ik! Hopelijk doen ze er iets mee… Maar wel fijn dat Oeganda zelf alles goed maakte!! Super vet dat je gorilla’s hebt gezien, jaloers hier haha :smiley: :hugs:

Dat ik nu pas dit topic ontdek als Amerika liefhebber!

Ben al een aantal keer geweest dus als er iemand tips wil:

6 jaar geleden ben ik naar Chicago gevlogen, voor een weekend, vanuit daar naar Grand Rapids in Michigan waar ik bij vrienden sliep voor een week. Vanuit Grand Rapids vloog ik naar familie in San Diego waar ik nog 4 weken bleef. Met mijn neef ben ik toen naar Los Angeles geweest (een tour), Disneyland, Las Vegas, Hooverdam en Grand Canyon. Voor de rest heb ik vooral in San Diego rondgehangen. Mijn favoriete stad.

Daarna 10 dagen NYC met uitstapje naar Philadelphia, ben inderdaad zo blij dat we dat gedaan hebben @Oprah was echt een leuke stad.

Daarna ben ik met mijn vriend, zijn ouderes en zusje 17 dagen gaan rondrijden door Florida. Begonnen in Orlando, vanuit daar naar Miami, The Keys, Everglades en wat stadjes aan de westkust. Was ook super leuk en weer een totaal andere ervaring en omgeving dan de Zuid-Westkust en NYC. Vooral Key West en Miami vond ik erg leuk. En voor een USA trip best betaalbaar.

Dit jaar ben ik met mijn vriend, 1 jaar oude dochter, mijn broertje en zijn vriendin naar LA gevlogen, waar we een nachtje bij familie bleven, mijn neef uit San Diego pikte ons daar op en sliepen we bij hem thuis. In San Diego en Carlsbad heel veel gedaan (onder andere bij de graduation van mijn nichtje geweest, heel tof en super Amerikaans) en weer een dagtrapje naar LA. Mijn neef had een 12m camper gehuurd en daarmee gingen we naar Las Vegas, Hooverdam, Grand Canyon, Bryce Canyon, South Lake Tahoe, Yosemite NP en Sequoia. Super mooie reis met zoveel verschillende soorten landschappen in korte tijd.

Voor 2019 heeft mijn vriend mij een ticket naar Houston als verjaardagscadeau gegeven. Vanuit daar gaan we met z’n tweeën een weekje rondrijden naar Austin en San Antonio denk ik. Iemand nog tips?

In 2021 gaan we weer richting mijn neef in San Diego want dan studeert zijn zoon af en omdat we er ook voor zijn zus bij waren, willen we er bij hem ook graag bij zijn :slight_smile: Het plan is om dan te landen in Las Vegas (want goedkoop) en vanuit daar naar Zion, Arches etc en misschien nog een heel stuk naar boven voor Yellowstone. Vanuit daar vliegen naar San Fransisco en dan naar beneden rijden zodat we op tijd zijn voor de graduation. Tips hiervoor zijn uiteraard ook welkom! Behalve heel hard sparen :sweat_smile:

Daarna moet onze dochter naar school, dus moeten we in de schoolvakanties helaas, dan zullen we het wat dichterbij gaat zoeken. Al zou ik heel graag ook nog naar de Noord West kust willen…

2 likes

@Mimir hoe hebben jullie het gehad? Hebben jullie nog iets van glacier np kunnen zien?

Ik heb weer concrete plannen! We wilden eigenlijk in 2020 gaan, maar toch maar besloten om in de zomer van 2019 te gaan. Nog geen tickets kunnen vinden, maar wel al een globale planning en een paar verblijven geboekt! We willen vliegen naar SF, dan via de kust omhoog, Portland, daarna richting Lake Tahoe, Yosemite en dan via big sur weer naar SF.

1 like

Heb net gister een airbnb geboekt ik Portland, maar stuur toch het linkje maar als je wilt :wink: die andere ook graag! Thanks!

Ah zo leuk dit topic, ontdek t nu pas! Ben (net zoals @Stateofmind blijkbaar haha) ook bijna afgestudeerd Amerikanist!

Ik ga in de zomer van 2019 door de Deep South trekken samen met mijn vriend, onwijs veel zin in. En ik heb in 2017 een half jaar gestudeerd bij San Francisco, dus als iemand van jullie tips nodig heeft / vragen wil stellen, hit me up!

1 like