Noord-Amerika topic

Haha volgens mij niet! Ik studeer in de so-called ‘sleutelstad’ (geen idee dat het zo heette Haha net ff gegoogled)

Ah nee dan niet idd :blush:

Ik ben op zoek naar tips voor in New York! Waar kan ik best slapen? Tips voor hotels en wijken? Tips voor activiteiten en bezienswaardigheden? Tips voor eten en drinken? En ga ik arm terugkomen? Tips tips tips, brand los!

Ik ben er afgelopen februari geweest dus ik kan je mijn ervaringen wel vertellen (wat wij gedaan hebben etc). Was er wel met vriend en dochter en daardoor heb ik het wel anders aangepakt dan als we met zn 2en waren gegaan.

Sws aanraders: One World tower (buiten en binnen), Roosevelt Tramway, Central Park (strawberry field), flat van Friends en huis van Carrie uit SATC (mooie buurt), Bryant park, bibliotheek, Williamsburg… en nog zoveel meer. Ik wil terug! Als je meer wil horen mag je me pb’en en antwoord ik je als ik achter de computer zit. Wanneer ga je? Geniet ervan!!

Edit: en ken je de vlogs van Claire Lucia al?

2 likes

Nee die vlogs ken ik niet?

Ok, zij is Nederlandse en heeft eerst al een periode in NY gewoond en daar gevlogd. En nu zit ze er weer voor anderhalf jaar. Dan krijg je misschien wat inspiratie haha.

Ik verhuis deze posts naar het Amerika topic. Dat gaat over reizen. Altijd goed om de zoekfunctie even te gebruiken voor je een topic opent :wink:

Hoi! Dat had ik gedaan. Zag dat er ook een Berlijn topic was bvb. en niet gewoon een Duitsland topic algemeen dus dacht dat dit wel handig zou zijn. Maar ok!

Ik vond het heel tof om een wedstrijd van de yankees te zien!

1 like

In Manhattan is het altijd wel druk en levendig en ik heb daar ook wel alleen gelopen. Voelde prima. Wij zaten in het Shelburne Hotel (Lexington ave/37th street) en daar liepen veel zakenmensen en toeristen in de buurt.
Leuk dat je daar naar toe gaat! Wil ook weer terug whoohoo.

Afgelopen april heb ik 2 dagen in het IBEROSTAR 70 Park Avenue gezeten. Mega centraal en goede buurt! Via de mail konden ze mij een betere deal aanbieden dan via booking. Zeker het proberen waard :slight_smile:
Daarna heb ik nog 8 dagen in Long Island City (hyatt place long island city) overnacht. Ik vond het zelf een veilige buurt waar ik na 23:00 nog over straat kon.

Dank je wel!! Ik ga alles even opschrijven :slight_smile:
Heb er echt super veel zin in!

Hee leuk, wij gaan ook in januari die kant op en ook zwanger :grinning:

Iemand tips voor de westkust van Florida? We dachten aan Naples en Sanibel Island, maar is niet gebaseerd op ervaringen dus alles is welkom. Net als fijne hotels/airbnb’s in Miami trouwens!

2 likes

Ik heb in mei een rondreis in Florida gedaan, en wij zijn vrij lang aan de westkust blijven hangen omdat we hadden gehoord dat die mooier is dan de Oostkust, en dat is inderdaad ook zo (naar mijn mening). Je hebt er heel veel leuke strandjes, wij zijn onder andere naar Anna Maria Island gegaan en van daaruit naar de Sarasota Keys, en dan meer naar het zuiden inderdaad ook naar Sanibel Island. Ik vond al die plekjes super leuk en mooi! Naples hebben we ook gedaan, en van daaruit al een dagje naar de Everglades en naar Marco Island.
Dit is zo’n beetje wat wij gedaan hebben, maar er zijn volgens mij nog veel meer leuke plekjes aan de westkust.

2 likes

Top, dat klinkt super, dankjewel!

Wij gaan 15 dagen, vertrekken de 20e. Ook nog helemaal niks gepland, zelfs nog geen hotel in Miami. Van de week ff voor kijken.
Zoals het er nu uitziet zijn we een paar dagen in Miami, dan richting de Keys voor een paar dagen en dan de westkust. En misschien nog 1-2 dagen Bahama’s, daar kwam mijn vriend mee dat je vanaf Miami heel makkelijk daar heen kunt varen/vliegen. Maar misschien willen we wel langer aan de westkust blijven en doen we dat niet. Lekker om geen plannen te hebben.

Qua auto: ik wilde eerst graag een cabrio, maar aangezien ik dan 23 weken zwanger ben van een tweeling gaan we toch maar voor een auto met wat meer comfort en ruimte. Moet alleen nog uitzoeken waar het de beste deal is. En moet de esta’s ook nog regelen. Even een lijstje maken :slight_smile:

1 like

Oeh dat van dat kanoën ga ik ook ff opzoeken!

Als je met een tent wilde gaan zou ik idd ook huiverig zijn… Camper zou ik denk ik wel aandurven. Misschien per park ff contact opnemen als je daar bent? Ik heb de ervaring met parken in het westen dat zo’n tourist center best goed telefonisch bereikbaar us

Ah ok, wist niet dat dat voor al het personeel gold. Waar moet je overstappen?

Oooh door deze berichtjes wil ik zooo graag weer naar Amerika :scream::scream::scream:

Hebben jullie misschien nog leuke tips voor New York of de omgeving? We zitten een week in New York, dus we zijn ook wel bereid om een dagje verder weg naar de omgeving te gaan!

1 like