Noord-Amerika topic

Hebben jullie misschien nog leuke tips voor New York of de omgeving? We zitten een week in New York, dus we zijn ook wel bereid om een dagje verder weg naar de omgeving te gaan!

1 like

Hey ik zie dat er veel meiden naar new york gaan. Ik wil eind April een week in mn eentje daar naar toe. Mochten er meer mensen gaan die periode lijkt het me leuk om te meeten!

Wij gaan in juni naar New York, het liefste begin juni, dan is het nog niet zo heet. We willen een weekje gaan en ik heb er zoooo veel zin in. Staat nog echt op mn bucketlist.

Iemand nog tips waaraan we moeten denken als we die kant op moeten gaan? nr is denk ik wel: paspoort laten maken, maar verder? Geen flauw idee.

1 like

Een ESTA aanvragen, soort visum

1 like

Ik weet niet wanneer je gaat, want sommige van mijn tips zijn alleen in het voorjaar/zomer open.
Ik vond Governors Island erg leuk om heen te gaan om aan de drukte van de stad te ontsnappen.
Williamsburg in Brooklyn is een leuke wijk. Als het lukt zeker naar het Foodfestival Smorgasburg gaan.
Iets ten zuiden van de Brooklyn Bridge is een roller skate baan aan de East River.
Ellen’s Stardust Diner was een van mijn favoriete dingen in New York. Het is een restaurant waar de serveerders tussen het bedienen door musical nummers opvoeren. Echt heel leuk!
Andere favoriet was een wedstrijd van de Yankees. Je kan al redelijk goedkoop kaarten krijgen en het is echt een toffe ervaring.

2 likes

Ah super leuk! Dankjewel! Ik ga in februari heen, dus wie weet zie ik nog een dik pak sneeuw haha!

1 like

Nvm heb de tickets geboekt. Nu nog opzoek naar een hotel!

1 like

Ik kom hier ook posten, wij hebben gister tickets geboekt voor een roadtrip! We gaan naar LA - Las Vegas- San Fransisco. Echt zo veel zin in! Gaan pas in september dus lekker veel voorpret. Als jullie tips (echt qua alles) hebben, hoor ik ze heel graag!

3 likes

Jaaaa zo leuk! Wij zijn vorig jaar ook in het Westen geweest, met een camper.

Ik vond Las Vegas echt ge-wel-dig. Zijn er 4 dagen geweest en had er best nog wat aan vast willen plakken. Ik vond het oude gedeelte ook erg leuk, met heel veel toffe street art en leuke onverwachte koffietentjes. Op The Strip verbaasde het me hoeveel goede restaurants er (in de hotels) zitten. Even Googlen welke keuken je zin in hebt. Ontbijtbufet in The Wynn is een aanrader ook. We zijn naar een Cirque du soleil show geweest wat ook erg gaaf was.

Los Angeles vond ik best wel een beetje tegenvallen. Wel leuk om door Beverly Hills te rijden, Hollywood sign te zien en naar Venice beach te gaan, maar ik heb daar verder niet echt aanraders. Behalve Sage als plek om te lunchen :slight_smile:

San Fransicso is wel weer echt tof, superleuke sfeer. Ik vond vooral de buurt rondom Valencia Street/The Mission erg leuk om rond te struinen. Veel goede koffiebars en (vegan) eettentjes ook

Veel plezier! Mocht je nog specifieke vragen hebben hoor ik het wel!

1 like

Ook wat ben ik jaloers! Ik wil ook weer haha!
Qua tips wij zaten in LA in de wijk glendale, hele leuke wijk buiten het centrum maar dicht in de buurt van griffith observatory point (uitzicht op het Hollywood sign en de skyline van LA). Venice beach en Hollywood zijn gewoon een must see vind ik als je dan toch in LA bent haha.
Ik vond de mensen zoo leuk in LA! En doordat we niet midden in het centrum zaten vond ik LA ook gewoon heel leuk omdat we een beetje het Amerikaanse wijk gevoel kregen alsof we een local waren :joy:
Daarna met de auto naar SF geweest en is echt een hele mooie route. Ga in SF zeker naar Alcatraz is echt de moeite waard, reserveer van tevoren wel al tickets, dat scheelt teleurstelling en je weet precies wanneer je naar binnen kan. Het ter plekke doen bestaat de kans dat ze op zijn voor de dag of komende dagen of dat het pas laat op de dag kan.

Yosemite park vond ik ook echt heel mooi en indrukwekkend! Wel een stukje rijden vanaf SF maar ik vond het wel echt de moeite waard!

1 like

Ooh waf fijn dat Las Vegas je zo goed beviel! Ik maakte me daar nog het meest druk om. Wij moeten namelijk ‘verplicht’ daar iets langer blijven dan we wilden, omdat mijn man heel graag naas Nascar wil. En dat is er precies tijdens onze reis.

Met LA zal ik zeker de lunchplek onthouden! Wij zijn enorm slecht in zelf restaurants uitkiezen :joy:

Hoe lang hadden jullie nodig voor LA? Dan kan ik een klein beetje een tijdschatting maken of de rest ook gaat passen :see_no_evil: @Taksi

We hebben op dit moment ook de volgende natuurparken op de lijst staan; Grand canyon (uiteraard), page, zion en yosemite park. En ik zag net dat je bij Kingsman een alpaca farm heb, alpaca of the South west. Mijn man is alpaca freak, dus leek me ook erg leuk om een kijkje te nemen.

En we willen in Anaheim naar disneyland en universel studio (harry potter deel voornamelijk).

In San Fransisco staat Alcatrez zeker op de lijst! Willen we ook van te voren gaan boeken.

Vraagje, heeft 1 van jullie een Walvistour gedaan? Zo ja vanaf welke plek en welke organisatie raden jullie aan?

Ik weet echt niet hoe we alles gepland gaan krijgen. Geloof niet dat alle plannen ooit door kunnen gaan :joy::joy:

Ik hou jullie up to date! Als jullie t leuk vinden te minste. En bedankt voor de tips! :slight_smile:

Heeft iemand tips voor niet al te dure hotels in New York?

Ja wij waren te laat met kaartjes voor Alcatraz (was wel tijdens spring break) en konden daardoor niet gaan :frowning:

Ik ga in februari voor de tweede keer naar New York en wil dit keer de minder toeristische dingen graag doen.

Wat ik al gedaan heb is:

  • Empire state building
  • Top of the rock
  • Ferry langs het vrijheidsbeeld
  • Lion King op broadway
  • MoMa
  • Central Park zoo
  • Over de Brooklyn bridge lopen
  • 9/11 monument bezocht
  • Door Central Park struinen
  • Cupcakes eten bij dat plekje van Carrie (SatC) weet even de naam niet meer
  • En Carrie’s huis bezocht
    _ 5th avenue / Times Square / SoHo bezocht

Wat we deze keer sowieso gaan doen:

  • Wicked op broadway
  • In het vrijheidsbeeld
  • Nog een keer naar Empire State building haha

En we willen eigenlijk ook elke avond in een ander gebied eten, dus Little Italy, China town etc. (vorige keer al wel naar China Town geweest). Wat zijn jullie aanraders verder nog? We gaan een week dus best veel tijd!

@anon39978576 ik zat de vorige keer in het Wellington hotel, was in mijn herinnering niet heel duur en zat ook erg centraal. Ik zit nu in een Airbnb, vlakbij Empire state en dat was 500 euro voor 2 personen (7 dagen). Ik weet niet wat je budget is, maar als je echt heel goedkoop wil gaan dan is dat denk ik de beste optie.

2 likes

Jaa rond de 1000 euro is mn budget. Mja goedkoper is altijd leuker haha.

1 like

Whutttt?! Oh dan hebben wij of een heel verschillende smaak, of een totaal andere dag qua koks of gerechten getroffen. Wij hebben het nog steeds over de buttermilk pancakes iig :grin:

Heeft iemand tips voor betaalbare hotels in SF? Wij gaan eind mei, hebben nu een hotel voor €200 pn, maar hoop nog iets goedkopers te vinden.

Bedankt voor je tips trouwens. Dit zijn de dingen die ik graag wil zien ( of altans dit is nu nog pas mn lijstje)

Magnolia bakery : voor de banana pudding
Levain bakery : voor de koekjes
Glossier : voor de serums
Brooklyn charm : sieraden winkeltje waar je zelf je sieraden kunt samen stellen.
Guggenheim museum ( gratis op bepaalde dagen/tijden)

Ja en dan veel dingen die op jouw lijstje staan.

Wij zijn een 8 of 9 dagen in LA geweest en dat was meeer dan genoeg! Maar als je universal studio’s en Disneyland wil moet dat denk ik ook wel in een week lukken als je alles volpland haha! Wij hebben in die week echt rustig aan gedaan en gezien wat we wilden en zelfs een of twee chill dagjes gehad

1 like

Oh en trouwens, ga naar in-n-out burger, die zijn zooo lekker! Zitten verspreid aan de westkust van Amerika dus niet perse alleen in LA ofzo

1 like