Noord-Amerika topic

Sorry niet echt een tip voor een specifiek hotel, maar vermijd alles rondom de wijk Tenderloin. Dit zit midden in het ‘centrum’ als je op de kaart kijkt, maar alles ruikt naar pis en er zitten veel daklozen. Omdat toeristen dit vaak niet weten zitten er heel veel hotels in dat stuk. Ik ken al veel mensen die SF heel stom vonden omdat hun hotel in die wijk zat. Locatie buiten dat stuk om is al een stuk leuker denk ik.

2 likes

Heel erg bedankt voor deze info! Wij gaan deze wijk zeker vermijden met een hotel zoeken

Ja wij zijn van die mensen, die enorm veel in 1 dag doen :joy::joy: uit mijn hoofd hebben wij nu 3,5 dagen voor LA staan. Als iemand het trouwens leuk vind, wil ik wel ons reisschema uittypen, met hoe hij er nu uitziet :slightly_smiling_face:

Als het niet te veel werk voor je is, zou ik heel graag via pb meer informatie ontvangen! Ik ga je een berichtje sturen.

Als ik het goed begreep zijn er in september in ieder geval bultruggen te spotten, verder is het meer duimen geloof ik dat je iets spot.

Edit; ik kan je geen pb sturen omdat je profiel prive staat🙈

1 like

Oh sorry, ik lees weer half. Had niet gezien dat je het over het diner had!

1 like

Ik vond zelf Alcatraz echt niet zo bijzonder. Ja het is een gevangenis op een eiland, maar that’s it. Die tour is wel interessant maar je kan dat soort verhalen wss ook gewoon op internet vinden.

Nog een aanrader als je in LA bent: boek een studiotour. Kun je bij zowel Universal Studio’s doen (daar is het gewoon een attractie waarin je in trams over de backlot rijdt, echt heeel veel herkenbare sets) maar wij zijn bijv ook bij Warner Bros geweest. Dat was zooo leuk! Sets van bijvoorbeeld Pretty Little Liars, Gilmore Girls, Friends en nog veel meer, heel leuk om dat eens in het echt te zien en er rond te lopen

2 likes

Ik was al om, toen je Gilmore Girls zei :see_no_evil:ja dit gaat zeker op het lijstje!! (Sorry ben beetje overenthousiast voor deze reis)

1 like

Hahah je hebt groot gelijk! Ik vond het ook echt een heel bijzondere reis!

Ja zoiets heb ik idd begrepen. Thanks voor de tip! Ons hotel zit in ‘t financial district. Is dat wat?

Ik zou graag je reisschema willen lezen! Wij starten en eindigen eind mei in SF.

Ik heb ons schema nu als volgt. Wij vliegen vanaf LA heen en terug. En blijven 3 weken.
Zaterdag aankomst LA hier blijven wij in ieder geval tot en met woensdag.
Donderdag en vrijdag anaheim disney.
Zaterdag kingsman (alpaca farm)
Zondag grand canyon, maandag page, dinsdag zion.
Woensdag tot en met maandag las vegas, maandag gaan we rijden naar death valley en deels naar yosimite.
Dinsdag yosimite en doorrijden naar San Fransisco.
Woensdag tot en met zaterdag San fran. Dan zaterdag beginnen met terugrijden naar LA en ondertussen een aantal stops doen (oa walviscruise). Zondagavond vliegen wij naar huis.

Als je wil, wil ik ook wel via pb toesturen wat we ongeveer per dag willen gaan doen (of meer moeten dit willen weten, dan wil ik het wel in dit topic zetten). Ben trouwens ook benieuwd naar jouw schema :slight_smile:

Iemand aanraders voor NY AirBNB’s? Ik ga misschien een paar dagen met mijn moeder en dit lijkt me de fijnste optie!

1 like

Ja die omgeving is vooral toeristisch met veel winkels (ketens). Downtown daar is niet de omgeving waar mensen zelf wonen, zoals mensen in NL wel in stadscentra wonen. Ik vind de wijkjes in SF leuker. Dus North Beach, Haight Street, Hayes Valley, Castro, the Mission (Dolores park heeft mooi uitzicht! En lekker cocktails drinken bij El techo, ook super mooi uitzicht).

1 like

Wij hebben inmiddels de tickets geboekt en we gaan 3.5 week. We vliegen naar en vertrekken weer vanaf SF. Via de PB heb ik al ontzettend goede tips gehad van de meiden hier. Ik wilde alleen nog wel graag even onze reisroute hier droppen zodat als iemand nog goede tips heeft, ik die mee kan nemen in de planning. We hebben ook nog 2 overnachtingen “over”, dus wellicht dat iemand een goed idee heeft waar het de moeite waard is om er een overnachting aan vast te plakken of bijvoorbeeld toch nog via Phoenix of San Diego te gaan.

Ons reisschema is nu als volgt:
Dag 1) aankomst SF + overnachting ergens in de buurt van Yosemite
Dag 2) overnachting Yosemite
Dag 3) overnachting Mammoth Lakes
Dag 4) overnachting Death Valley
Dag 5) overnachting Las Vegas
Dag 6) overnachting Las Vegas
Dag 7) overnachting Zion
Dag 8) overnachting Zion
Dag 9) overnachting Bryce
Dag 10) overnachting Page
Dag 11) overnachting Page of Lake Powell
Dag 12) overnachting Grand Canyon
Dag 13) overnachting Lake Havasu City
Dag 14) overnachting Palm Springs
Dag 15) overnachting LA
Dag 16) overnachting LA
Dag 17) overnachting Santa Barbara
Dag 18) overnachting Monterey
Dag 19) SF
Dag 20) SF
Dag 21) SF
Dag 22) SF + vertrek

3 likes

Je kunt een overnachting in Sedona overwegen tussen Grand Canyon en Lake Havasu in. Vooral ‘beklimmen’ van Cathedral Rock is daar echt de moeite waard.

1 like

Mooie route! Wij beginnen eigenlijk meteen met rijden, omdat ik heb begrepen dat de tiago pass mogelijk nog niet open is als we er net zijn. Verder zijn sommige stukjes wat overhaast, dus moet ik nog wat op vinden. Zou graag zien wat je gaat doen! Heb ik zelf nog geen lijst van Haha. Dit is onze route voor nu:

[details=route]
24 mei San Francisco
25 mei San Francisco - Monterrey
26 mei monterrey - Pismo beach
27 mei Los angeles
28 mei Los Angeles - King man
29 mei King man - Grand Canyon
30 mei Grand Canyon - Page
31 mei page - bryce canyon
1 juni bryce canyon - Zion
2 juni Zion
3 juni Zion - Las Vegas
4 juni Las Vegas
5 juni Las Vegas
6 juni Las Vegas - Death valley via (Valley of Fire)
7 juni Death valley - Bishop
8 juni Bishop
9 juni Bishop - Yosemite
10 juni Yosemite
11 juni Yosemite - San Francisco
12 juni san fransico
13 juni san Francisco
14 juni san Francisco - Brussel [/details]

1 like

Ik ga nu wel erg twijfelen, of wij Bryce niet ook moeten toevoegen aan de lijst… Ik had deze eraf gehaald omdat het mij te veel leek :see_no_evil:

1 like

Hij is enorm aan te raden @Dossantos @Jip

1 like

Heeft iemand tips voor Portland of daar vlakbij? Slaapplaats heb ik al, dus het gaat om activiteiten, eten etc.