Noord-Amerika topic

Portland is super leuk! Wij hebben daar een keer een bike brewery tour gedaan wat ik erg leuk vond. Sowieso is de stad goed te doen op de fiets. De sfeer is erg leuk en er zijn super veel goede eettentjes, voor ieder wat wils.

Heel goed idee om te fietsen! Had ik nog niet zo aan gedacht bij die stad :slight_smile: Dankje!

1 like

Sinds Wie is de mol wil ik ook graag naar Portland maar ik vind de tickets zo duur. Hebben jullie een tip haha?

Maak er een roadtrip van :wink: Ik ga zelf een rondje vanuit SF doen!

Bartlett! Middenin het centrum. Goedkoop maar kleine kamers en niet al te goede bedden. Voor een paar nachtjes prima te doen.

Ja #goals haha. Nee was even vergeten dat ik juf ben en dus in de dure tijd moet. Nevermind haha :see_no_evil:

Vroegboek tickets of klm wereld weken in de gate houden. En wat je zou kunnen doen is het nu plannen voor volgend jaar. Dan heb je zat tijd om te sparen en zou je allemaal prijzen kunnen vergelijken enzo.
Anna nooshin heeft geloof ik ook een vette vlog over Portland. ( teminste ik geloof dat het Portland was)

2 likes

Oke domme vraag misschien ( sorry 1e keer amerika en 1e keer alleen dus tering spannend haha)
Maar wat zijn handige dingen om mee te nemen op de gewone dingen na dan haha. Ik kan zelf alleen een wereld stekker bedenken.

Ooh gelukkig niets speciaals verder haha. Jaa heb al vaker gereisd maar nog nooit buiten Europa haha.

gOeDe ZiN

Nee ff serieus, niet vergeten je bankpas te wijzigen naar wereld i.p.v. alleen Europa (dat gaat bij mij iig niet automatisch, kan ik instellen via de app bij ABN Amro) zodat je kunt pinnen. Tenzij je een creditcard hebt, dan lekker die gebruiken. Oh en ook even je reisverzekering checken natuurlijk.

1 like

Jaa daarvoor wou ik inderdaad even naar de bank gaan. Vgm heb ik al wereld maar toch even checken. Dankjewel voor je tips!

1 like

Hahahah jaa ik maak mezelf altijd gek. En ik moet nog even een paspoort aanvragen ( Jup eerst reia boeken en dan paspoort aanvragen hehehe)
En de bank is dichtbij dus dacht als ik langs ga kunnen zij het even aanklikken en dan weet ik zeker dat het goed is.

1 like

Ja dat je het aan moet zetten bedoelde ik ook eigenlijk haha

Heeft iemand tips voor het zuiden van de VS? Dus regio New Orleans en Nashville?

Eventueel nog leuke blogs/vlogs ofzo?

Yesss thanks!!

1 like

Ja ! The ravel hotel in long island city (queens)
Ik ga begin mei en ik betaal iets van 675 voor 7 dagen (6 nachtjes)

2 likes

Ik vond Vegas ook leuk. Wij zaten in het Luxor hotel en dat is me echt goed bevallen.
Je kan via Facebook het spel MyVegas spelen, dat deed m’n moeder. Met dat spel verdien je punten die je kunt inwisselen voor gratis eten en attracties enzo in alle M-life hotels (zijn er best veel).
Klinkt shady maar het is gewoon betrouwbaar en je kan er best veel geld mee besparen!

Wij zaten in de french quarter in new orleans (echt om de hoek van Bourbon street) en ik was er niet zo weg van als gehoopt. Toen hebben we een wandeling gedaan met een gids en dat maakte het wel echt een heeeeeel stuk beter!! Hij nam ons mee door de french quarter en 1 van de grote begraafplaatsen die heel mooi en indrukwekkend zijn (heb je The Originals gezien of het heksenseizoen van American Horror Story?). Kan dat dus wel aanraden!
Ook zijn we met een bustrip meegeweest naar Oak Alley Plantation. Dat was bijna een fabriek, zoveel groepen en gidsen liepen daar rond, maar het was ontzettend interessant om te zien en te horen hoe het er daar vroeger aan toe ging. Ook was het pand en de omgeving erg mooi, en in de bus werden we vergezeld door een gids die al zijn hele leven in New Orleans woonde en dus ook Katrina en de nasleep daarvan had meegemaakt. Daar kon hij onderweg veel over vertellen en aanwijzen.
Normaalgesproken doen we eigenlijk niet zoveel met groepstrips en gidsen, maar hier had het echt meerwaarde vond ik.
Veel plezier in ieder geval! Wanneer ga je?

@Jip @Dossantos

Als jullie nog een plekje hebben in jullie schema zou ik voor of na Yosemite nog naar Sequoia NF gaan. 1 dag is genoeg, maar zo indrukwekkend om tussen die mega bomen te lopen!

1 like

Bedankt voor al je tips! Zal even kijken naar de series, beide niet gezien namelijk! Misschien moet ik ook maar stukje True Blood weer gaan kijken haha, dat is ook in Lousiana.

We gaan in maart en kunnen dus ook nog 1 dag Mardi Gras meepakken! Daar heb ik super veel zin in!

Ik las inderdaad al over Oak Alley Plantation. Ik vind het wel belangrijk dat ze op zo’n plantation ook aandacht besteden aan het slavernijverleden. Ik zat daarom te denken om naar een andere te gaan (Whitney plantation). Weet jij nog hoe dat zat bij Oak Alley?