Amerika topic

Portland is super leuk! Wij hebben daar een keer een bike brewery tour gedaan wat ik erg leuk vond. Sowieso is de stad goed te doen op de fiets. De sfeer is erg leuk en er zijn super veel goede eettentjes, voor ieder wat wils.

Heel goed idee om te fietsen! Had ik nog niet zo aan gedacht bij die stad :slight_smile: Dankje!

Sinds Wie is de mol wil ik ook graag naar Portland maar ik vind de tickets zo duur. Hebben jullie een tip haha?

Maak er een roadtrip van :wink: Ik ga zelf een rondje vanuit SF doen!

Bartlett! Middenin het centrum. Goedkoop maar kleine kamers en niet al te goede bedden. Voor een paar nachtjes prima te doen.

Ja #goals haha. Nee was even vergeten dat ik juf ben en dus in de dure tijd moet. Nevermind haha :see_no_evil:

Vroegboek tickets of klm wereld weken in de gate houden. En wat je zou kunnen doen is het nu plannen voor volgend jaar. Dan heb je zat tijd om te sparen en zou je allemaal prijzen kunnen vergelijken enzo.
Anna nooshin heeft geloof ik ook een vette vlog over Portland. ( teminste ik geloof dat het Portland was)

Oke domme vraag misschien ( sorry 1e keer amerika en 1e keer alleen dus tering spannend haha)
Maar wat zijn handige dingen om mee te nemen op de gewone dingen na dan haha. Ik kan zelf alleen een wereld stekker bedenken.

Wereldstekker, paspoort, ESTA. Ik neem aan dat je al vaker gereisd hebt, NYC is niet heel speciaal qua benodigdheden :smiley:

Ooh gelukkig niets speciaals verder haha. Jaa heb al vaker gereisd maar nog nooit buiten Europa haha.

gOeDe ZiN

Nee ff serieus, niet vergeten je bankpas te wijzigen naar wereld i.p.v. alleen Europa (dat gaat bij mij iig niet automatisch, kan ik instellen via de app bij ABN Amro) zodat je kunt pinnen. Tenzij je een creditcard hebt, dan lekker die gebruiken. Oh en ook even je reisverzekering checken natuurlijk.

Jaa daarvoor wou ik inderdaad even naar de bank gaan. Vgm heb ik al wereld maar toch even checken. Dankjewel voor je tips!

Ah ik vind het schattig dat je naar de bank wilt. Dit is waarschijnlijk ook wel online te regelen!
En vaak als je een wereldpas hebt betekent het niet dat je dan zomaar overal kunt pinnen. Dat moet je dan evengoed nog ‘aan’ zetten, zodat de bank het niet verdacht vindt dat je ineens aan de andere kant van de wereld zit.

Hahahah jaa ik maak mezelf altijd gek. En ik moet nog even een paspoort aanvragen ( Jup eerst reia boeken en dan paspoort aanvragen hehehe)
En de bank is dichtbij dus dacht als ik langs ga kunnen zij het even aanklikken en dan weet ik zeker dat het goed is.

Ja dat je het aan moet zetten bedoelde ik ook eigenlijk haha

Heeft iemand tips voor het zuiden van de VS? Dus regio New Orleans en Nashville?

Eventueel nog leuke blogs/vlogs ofzo?

Heb jij al iets gevonden?

Uit het reizen topic heb ik als tip het volgende hotel gehad:
Club Quarters Hotel Wall Street

Verder heb ik zelf Boro Hotel in Queens gevonden

Maar ik wil eigen nóg iets goedkopers. Probeer AirBNB door te bladeren, maar dat is zooo onoverzichtelijk vind ik.

Yesss thanks!!

Ja ! The ravel hotel in long island city (queens)
Ik ga begin mei en ik betaal iets van 675 voor 7 dagen (6 nachtjes)

Als je weet wat je wil, waar je wilt en wat je budget is is airbnb vrij overzichtelijk. Zoek ook naar superhosts en kijk naar de ratings.

@Prettyprettyprincess lekker plekje denk ik, en goede prijs!