Noord-Amerika topic

Hoi dames,misschien weten jullie het antwoord. Ik ben mijn ESTA aanvraag aan het doen, maar moet ik bij de verblijfplaats New York invullen? Of Brooklyn? Ik had eerst Brooklyn maar daarna bedacht ik dat het New York moest zijn en nu krijg ik de melding ongeldige straatnaam…

‘Gewoon’ het adres van je verblijfplaats zoals het ook op je bevestiging van booking/airbnb/of waar je ook hebt geboekt staat. Of begrijp ik je niet?

1 like

Haha ik bedoelde ook plaatsnaam i.p.v. straatnaam :sweat_smile:Als ik het adres invoer met als plaatsnaam Brooklyn i.p.v. New York lijkt het wel geaccepteerd te worden als adres. Terwijl als ik als plaatsnaam New York invul krijg ik de melding ongeldig adres. De stad waar we blijven is natuurlijk gewoon New York maar ik snap niet waarom ik dan die foutmelding krijg.

Misschien werkt New York City?

1 like

En anders gewoon Brooklyn hoor. Het gaat er puur om dat je niet geheel zonder bestemming aankomt in de VS.

Mijn ESTA was gebaseerd op één nacht in Manhattan, want daarna gingen we op doorreis. Dus eigenlijk had ik na die dag ook geen verblijfplaats waar de autoriteiten me konden vinden. Ze vroegen er helemaal niet naar bij binnenkomst.

2 likes

Hmm, de optie van @DaintyDream is misschien wel een goede! En anders wordt het idd Brooklyn :blush:

1 like

Je moet Brooklyn gebruiken inderdaad! Klik maar eens een paar hotels aan op Google maps in Brooklyn. Dan krijg je overal als stad Brooklyn en als staat NY!

Wij zaten in Springhill Suites Midtown, prima locatie en prima hotel!

Ik kom net terug uit NY. Super leuk dat je gaat! Ik zat deze keer in een airbnb maar de vorige keer zat ik in het Wellington hotel. Niet duur en prima locatie.

Wat zijn dingen die jullie in Amerika kopen omdat het in Nederland niet verkrijgbaar is of omdat het heel veel scheelt?

Lady speedstick deodorant, slaappillen (of pijnstillers met slaapmiddel), Crest tandpasta en whitening strips, Visine oogdruppels tegen rode ogen, M&M’s in bijzondere smaakjes, Nyx makeup bij de Nordstrom Rack, Calvin Klein ondergoed bij Nordstrom Rack

Dit is wat ik afgelopen maand heb ingeslagen :sweat_smile:

1 like

Lady speedstick (de paarse), oogmakeupremover van CVS, burts bees compactpowder, Nyx make-up en antihistamine met fenofexadine als werkzaam ingrediënt. Is daar gewoon bij de supermarkt en drogist verkrijgbaar zonder recept.

Kat von D tattoo liner, Aquaphor creme, Goldfish crackers, Levi’s vet goedkoop, vooral bij outlets. Zelfde met Converse.

Jaaaaa inderdaad, Levi’s outlets🥰

Check ook even premiumoutlets.com, als je je daar aanmeldt krijg je vaak nog extra VIP korting bij die outletcenters

Ik ga in April naar New York en ik heb er zooooveel zin in. Kom maar door met tips wat ik moet halen wat je in nl niet kan kopen. Ik heb ook afgesproken met mn vriend dat ik een dagje alleen ga winkelen, hij heeft daar een hekel aan en zo kan ik ongestoord de hele dag van winkel naar winkel gaan.
Wat is echt een must voor (plus)size kleding?

Inderdaad Levi’s jeans bij de Premium Outlets vaak 2 broeken voor $ 80,-, mijn vriend slaat zijn slag meestal bij Hurley. Ik vind het ook super leuk om naar kringloopwinkels te gaan en daar haal ik meestal vintage shirts van Harley Davidson, National Parks en Mexicaanse kleden…

1 like

Jaa Victoria Secret ook inderdaad, ik was bij een outlet en daar was alles $ 7,- ook alle bikini’s.

1 like

Thanks iedereen voor deze tips! (ook al was ik niet degene die het vroeg)

Ik vertrek morgen, heb er heel veel zin in!

Jaaa kringloopwinkels! Die hebben we ook echt zoooveel bezocht tijdens onze rondreis. In van die kleine stadje ook, heel gaaf was dat. Het coolste wat ik heb gekocht is een kaart van Washington DC uit 1964. (Het eerste jaar dat ook het graf van Kennedy erop stond, aldus de nerd in mij :nerd_face:) Mooi ingelijst en een prachtige herinnering aan de stad.

1 like

Oh wow, dat soort dingen vind ik ook heel cool!