Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Ja en dat het nu de taak was van democraten om naar republikeinen te luisteren? Ik snap z’n punt wel en het is ook goed om naar elkaar te luisteren om zo meer eenheid te creëren blabla, maar 1. we zitten nu te feesten dus bewaar je ernstige praatje lekker voor later, en belangrijker 2. hoefden de republikeinen dan niet naar de democraten te luisteren afgelopen jaren? Ik heb niet het idee dat dat echt gebeurd is namelijk. Echt lekker scheef

4 likes

Ik snap de vreugde zo goed, maar die grote feesten op straat zijn zo intens onverantwoordelijk. Ik zit echt te cringen.
Het is ZO dom.

Dit word een drama over een paar weken.

4 likes

Gaat die persconferentie van team Trump over gerechtelijke stappen nog door?

Heb het trouwens super gezellig gevonden dat er de afgelopen dagen zoveel van jullie nog online waren op “mijn” tijd. Normaal kan ik savonds alleen maar reacties bijlezen op het forum maar niet actief meepraten. Bedankt voor de gezelligheid <3

17 likes

Wat een triestigheid.

Ik ga even afschakelen… Tv uit en optijd naar bed, morgen zie ik de speech van Biden wel… Fijne avond en voor de opblijvers nacht!

6 likes

Best wel kut als je nu nog ergens in een county zit te tellen lol

9 likes

Het is al geweest. Volgens mij was dat de zeer korte aankondiging van Giuliani.

1 like

Ik snap het zeker, maar het lijkt alsof die mensen denken dat Covid ineens niet meer bestaat nu Biden president wordt.
Ik vind het zo roekeloos.

Ik heb dit de afgelopen dagen bijna onafgebroken gevolgd (en heb uiteindelijk de ontknoping gemist :dizzy_face:), maar ik vind dit wel echt een gek proces. De ontzettende partijdigheid van nieuwszenders, dat een tv station de winnaar uitroept, überhaupt dat hele kiesstelsel daar, die presentatoren die de hele tijd zeggen dat Amerika de beste democratie ooit is (is toch niet veel bijzonderder dan elke andere democratie…). Nou ja, vond het wel een leuke week en heb veel geleerd!

5 likes

Dit inderdaad. Het is eindelijk een keer een lichtpuntje. Er moet een hoop puin geruimd worden en in hoeverre dat gaat lukken zullen we wel zien, maar wat een triomf dat die idioot eruit vliegt, het kan alleen maar beter worden.

2 likes

Ik denk dat hij dat gewoon blijft jammeren dat het oneerlijk is en hij toch gelijk heeft maar dat niemand hem gelooft. Ook omdat er waarschijnlijk genoeg aanhangers zijn die hem gelijk geven, dat maakt het makkelijk om erin te blijven geloven.

Huilie huilie

Ik ben wel benieuwd wat z’n kinderen enz. hiervan vinden, in hoeverre zouden zij echt geloven in dat er fraude is gepleegd? Of zien ze ook wel in dat het bullshit is maar tweeten ze er maar over om gezichtsverlies te voorkomen?

4 likes

God ja, het zal je vader zijn. Die moeten zich toch doodschamen. Naar misschien zitten ze zelf ook wel in die waan, zijn zoon zeker volgens mij.

3 likes

125.000, niet 1.250.000. Inderdaad geen goede cijfers, ik zou zelf ook niet gaan maar ik snap de ontlading ook wel.

Dit maakt de tranen van Van Jones ook wel weer een beetje nep.
3 likes

O man ik ben zo blij. Heb toen het bekend was eerst een half uur gehuild om alle emotie en alle blije mensen en ik ga zonen glaasje champagne drinken om het te vieren.

Denk wel dat trump ontzettend gekrenkt is en in zijn krenking nog wel eens heel nare dingen kan gaan doen.

Maar voor vanavond is het even all good!

8 likes

Zo verfrissend ook om gewoon hoofdpresentatoren dingen te horen vertellen over de black community en wat ze van hen te horen krijgen en gewoon achtergrond over die enorm grote groep. Bijvoorbeeld over Kamala daarnet door Van Jones. In Nederland gebeurt dat echt vrijwel nooit? Dan moet er altijd iemand uitgenodigd worden die daar wat over kan zeggen (wat ik natuurlijk heel goed vind!) of er is toevallig een random zwarte zanger die zijn album komt promoten die dan soort van voor het blok wordt gezet om ‘namens de community’ wat te zeggen. Ik vind het echt leuk dat het zo vanzelfsprekend is dat de presentatoren zulke verschillende achtergronden hebben en hun kennis meenemen. Daar kan Nederland echt wel wat van leren.
Oke ik hoop dat ik dit goed heb verwoord allemaal! Maar was echt even onder de indruk door Abby en Van

30 likes

zijn zoon

https://www.ad.nl/buitenland/oproep-zoon-donald-trump-het-beste-is-een-totale-oorlog-over-deze-verkiezingen~a67cec30/

1 like

Mis wel de context hoor. Maar ja op eerste gezicht wel jammer zo

1 like

Ja en het zijn ook niet allemaal mensen met per se dezelfde denkbeelden als Trump, maar soms gewoon bijstandsmoeders met 4 kinderen, zonder bijstand, in een stadje zonder werkgelegenheid en waar de overheid onbetrouwbaar is… ja dan hoor je trump en denk je he ja goh misschien kan hij ons wel helpen. Overigens denk ik ook dat je dan alsnog meer aan een Democraat hebt… social security enzo… maar toch :wink:

Ik wil ook even zeggen dat ik blij ben dat er hier zoveel mensen waren die actief en nekdiep in die verkiezingen zaten. Mijn vrienden waren al helemaal klaar met mij en dit thema, fijn dat je dat dan toch op zo’n forum kwijt kunt

11 likes

Ik had CNN heel even uitgezet. Heeft Trump z’n speech al gehouden? Ik kan m weer niet vinden natuurlijk. Of gaat je opmerking ergens anders over?

Waarschijnlijk om nog ergens binnen te kunnen komen. Maar nu zou ik de naam Trump al helemaal niet meer willen dragen :upside_down_face: