Opzich heeft hij redelijk veel van zijn verkiezingsbeloftes in meer of mindere mate waargemaakt, op het gebied van tax cuts, geld bij defensie en klimaat vandaan, uit het klimaataccoord gestapt, Jeruzalem als hoofdstad van Israël erkennen en de ambassade verplaatsen, IS inderdaad een heel groot deel teruggedrongen en hun leider gedood etc.
Ik snap opzich wel dat veel van zijn aanhangers toch tevreden zijn met wat hij voor elkaar heeft gekregen want een hoop concrete dingen zijn ook wel gebeurd, en andere dingen liggen niet aan hem maar aan de democraten of de crooked media. Maargoed, alle tax cuts die hij beloofde hebben vooral voordeel voor de allerrijksten en grote bedrijven en het afschaffen van de Affordable Care Act (wat tot op heden níet gelukt is) heeft ook een enorme invloed op zijn voterbase (die voor zorgverzekering vaak afhankelijk zijn van een werkgever en dus het hebben van werk - en geen geld hebben voor een particuliere verzekering)
Qua “build the wall” gaat het inderdaad niet zo hard met het bouwen van een fysieke muur, maar er zijn wel veel hekken e.d. neergezet langs delen van de grens en hij heeft het vreemdelingen- en vluchtelingenbeleid zo streng gemaakt dat de stroom migranten wel veel kleiner is geworden. Ik las volgens mij laatst ergens dat hij ook veel minder mensen uitzette dan onder Obama, omdat er onder Obama veel meer mensen het land binnenkwamen (en dan in de VS het besluit op hun asielzaak mochten afwachten en dan geregeld in de illegaliteit verdwenen)
edit: interessant artikel van de BBC: