Babynameninspiratie (Deel 1)

hierbij moet ik meteen denken aan dagobert duck :joy:

1 like

Snap de link Niet??:sweat_smile:

1 like

Ik woon in het buitenland en hier is het normaal dat je de naam tegen jan en alleman vertelt zodra je het weet. Mensen vragen ook gewoon hoe de baby gaat heten. Ik was in het begin echt in shock haha. Nadeel is wel dat sommige mensen het nodig vinden om de naam af te branden, alsof je het nog voor hen gaat veranderen…

1 like

nee je hebt gelijk! ik zie t nu pas haha… ik dacht dus aan magica maar er is totaal geen link :joy::sweat_smile:

1 like

Ohh ja! Vind de fout niet perse onlogisch😉

Buitenlandse familie van mijn vriend vroeg ook steeds naar de naam toen ik nog zwanger was. Nou waren wij vrij laat met de knoop doorhakken, maar ook daarom had ik geen haast met de naam, dan kon vriend zich tenminste ook niet per ongeluk verspreken.

Een Amerikaanse kennis hield de naam wel geheim tot de geboorte, maar ze wisten het geslacht ook niet, dat vond ik wel opvallend omdat ze het voor zover ik weet in de VS vaak juist al wel vertellen inderdaad!

1 like

Ja dat zou ik wel een nadeel vinden. Hier is het zo van: kind is geboren en heet pietje. Punt. Als je dan nog zwanger bent denken mensen misschien dat t nog niet vast staat en zich nog kunnen bemoeien. Zou ik lastig vinden!

Ik wist niet dat dat gebruikelijk was in de VS maar verklaart wel dat Jessica Simpson al voor de geboorte van haar jongste de naam gebruikte in instagram posts.

Ugh daar zou ik ook van balen! Zeker omdat hij toch niet voor altijd met die collega samen blijft werken. Ik zou nog even doorstrijden, zeker omdat hij (althans zo begrijp ik het) de naam zelf nog wel leuk vindt.

En ik herken de struggle om 2 namen te vinden die je allebei leuk vindt en ook nog een beetje leuk passen. Mocht je inspiratie zoeken: ik heb al decennialang een namenfetisj en denk graag met je mee! Stuur me maar een pb’tje als ik iets voor je kan doen.

1 like

Wij hebben de naam eigenlijk al (mocht het een jongen worden) maar gisteren kwamen daar weer twee nieuwe bij haha: Benja en Isaak. Vind ik zuuuulke leuke namen. Vriend was ook heel enthousiast, alleen benja zou écht niet bij onze eventuele meisjesnaam passen en Isaak vinden we niet echt bij ons passen. Dus we blijven waarschijnlijk bij onze eerste keus :smiley:

5 likes

Als je me even je ‘eisen’ stuurt ga ik er mee aan de slag (dus stijl, evt aantal lettergrepen, evt bepaalde klanken niet ivm achternaam etc)

2 likes

Is het heel erg dat ik hoop dat we een meisje krijgen zodat ik mijn allerlievelingsnaam ooit kan reserveren :flushed: ben zo bang dat iemand anders hem neemt (of het bij een kind blijft) en we deze naam nooit kunnen gebruiken.

11 likes

Dit hebben wij met de jongensnaam. En we hebben straks 2 meiden. En iedereen om ons heen (mijn broer, zijn zusje en we denken ook zijn broertje) krijgt jongens :sob:

Hahahaha ja herkenbaar. Als in: de jongensnamen die het niet worden, mag verder ook liever niemand gebruiken :see_no_evil:

Omg, zo vervelend! Mijn schoonmoeder heeft er een handje van ook even heel duidelijk te maken welke namen ze vooral heel erg lelijk vind. Heb haar al een paar keer gevraagd ermee op te houden, laatst tijdens een familiediner noemde ze een naam die bij mijn man groot favoriet is “als het maar geen … wordt, dat vind ik zo lelijk en ouderwets. Wie noemt zn kind nou zo?” Nou je eigen zoon misschien?

Ben toen, in een vol restaurant vrij boos geworden (noem het hormonen, noem het grens bereikt icm heel de dag al extreem veel pijn aan bekken en rug) en hebben haar ook even gemeld als ze niet op hield we niks meer met der delen over der toekomstige kleinkind. Niet heel chique misschien, maar was er zó klaar mee. Zowel ik als man hadden namelijk al een paar keer gevraagd (ook op dat moment) of ze wilde stoppen. Kregen daarna gelukkig wel bijval van schoonvader en schoonzus dat ze ernee op moest houden en het onze keuze is en ze zelfs als ze het niks vindt er echt wel aan went… het lijkt wel geholpen te hebben gelukkig maar echt argghhhh. Die naam is het niet geworden want vond ik iets minder, maar heb gewoon de neiging mn dochter toch zo te noemen, of als tweede naam.

5 likes

Gewoon tegen iedereen vertellen wat JOUW naam is, zodat ze hem niet meer durven te nemen :smiley:

2 likes

Nelis? Mijn buren hebben een jongetje gekregen en die heet zo. Ik vind het zo leuk Haha

1 like

I see what you did there :eyes: ! :smile:

3 likes

Nika, Niké?

2 likes

een van deze namen heeft een vriendin van mij ook :sweat_smile: zat aan monelle te denken

1 like