Babynameninspiratie (Deel 1)

Wat ik momenteel merk is de trend van jongensnamen aan meisjes geven. Ik vind het niet perse lelijk of stom, maar kan mij wel voorstellen dat het irritant kan zijn. ‘Oh huh we hadden een jongen/man verwacht’. Of voer voor pesters als je niet helemaal een perfect schattig meisje bent met toevallig een stoere naam.

Voorbeelden: Bobby, Billy, Sam(my), James, Alex.

Ik vind het vrij unisex namen, behalve James. James voor een meisje???

Geen idee of deze altijd al unisex zijn, hou ook niet echt van unisex namen.
James vooral als tweede naam voorbij zien komen trouwens.

Blake Lively heeft ook een dochtertje die James heet

1 like

Namen die ‘hip’ worden gespeld. Zoals Xarah in plaats van Sarah, of Miya in plaats van Mia, of Iza in plaats van Isa, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Een normale naam die dan door één random letter zogenaamd uniek wordt gemaakt. Niet voor mij.

5 likes

Miya is niet per se hip gespeld, het is de Japanse (naam) schrijfwijze :grimacing:. Wel beetje raar als ouders niet bewust voor de Japanse betekenis gekozen hebben, maar wel die schrijfwijze hebben genomen, vind ik dan. Iedereen moet het zelf weten natuurlijk

Mijn vriend en ik krijgen een jongen en een naam vinden is zoooo lastig. M’n vriend vindt bijna niks mooi wat ik mooi vind.

Wat voor soort namen vind jij mooi? En je vriend? Misschien kunnen we meedenken

1 like

We vinden allebei korte namen mooi en liefst geen populaire naam.
Namen die op ons lijstje staan maar het niet worden zijn: Elijah, Ilias en Finn.

Zomaar even wat namen die mij te binnen schieten:

Otis, Quint, Liam, Morris, Eli, Timor, Alec, Scott, Vince, Trent, Noah.

1 like

Evan, Ted, Jacob, Felix, Jared, Alec, Jonah?

1 like

Eindelijk een aanleiding gevonden om onze naam te delen haha :wink: ook een korte jongensnaam, misschien is het wat… anders heeft @Zitzak ons toen een geweldige lijst namen gestuurd! Die kan ik hier wel posten als je wilt en als ze dat goed vindt.

Die van ons is vernoemd naar een grote Nederlandse rivier met vier letters, maar dan met een korte ei.

11 likes

Tuurlijk mag je die posten!

In die sfeer is Maas/Maes misschien ook nog wat voor @Patagonia

Hier dan de lijst van @Zitzak:

Krijn
Maas
Brecht
Pol
Simon
Bastijn
Tuur
Berend
Marius
Duuk
Rijk
Jilles
Sjors
Faas
Joes
Wieger
Jelte
Siebe
Lieuwe
Kars(t)
Beer
Bauke
Sil
Dries

Zoveel leuke namen :heart_eyes:

2 likes

En mocht @Patagonia niet van Hollands houden maak ik met alle liefde een nieuw lijstje!

1 like

@ClaireCharlotte, @June88, @Canvastas @Zitzak @anon18050057 Dank jullie wel voor de namen! Eli staat ook op onze lijst, Isaac vind ik erg mooi, maar mijn vriend niet.
En wat een lange lijst met namen, Zitzak! Hier zitten wel wat namen tussen die ik mooi vind, maar mijn vriend weer niet haha.

2 likes

Ilan
Milan
Stijn
Joris/Yoris
Levi
Levin
Nolan
Tijs/Thijs/Theis

1 like

Joah,
Elias,
Roan,
Sepp,
Arlo,
Boaz,
Milas,
Rhys.

1 like

Ik zag laatst Noas voorbijkomen, vind je misschien ook wel leuk!

1 like

Dries of Driss zo leuk! Wilde ik super graag voor ons zoontje, helaas mijn man niet kunnen overtuigen.