Wij hebben dit gedaan, omdat ik echt niet kon kiezen tussen 2 namen voor onze zoon.
De ene naam is best wel ‘zwaar’ en klassiek maar stond al jaren op mijn lijstje. De andere naam is veel liever maar ook populairder, wat voor mij wel een minpunt was. Mijn vriend had voorkeur voor de tweede naam, ik voor de eerste.
Toen de tweeling geboren werd, bleek onze zoon heel erg klein te zijn. Het was voor mij daarom eigenlijk wel meteen duidelijk dat de tweede naam beter bij hem paste. Ook qua uitdrukking in zijn gezichtje vond ik de eerste naam minder geschikt. Daarom eigenlijk meteen gekozen en het is nu zo’n vriendelijk vrolijk ventje dat ik vind dat die eerste naam niet zo goed past.
Achteraf heb ik nog wel moeite heb met het feit dat zijn naam relatief vaak voorkomt. Maar goed, ik heb de naam van onze dochter bedacht en ‘doorgeduwd’ (we hebben een j/m tweeling) en het heeft ook wel iets dat onze zoon nu de naam heeft waar mijn man wild van was.
Ik denk dat als je 2 namen hebt waar je tussen twijfelt, je als je een gezichtje ziet wel weet welke naam beter bij hem/haar past. Zeker als het heel verschillende namen zijn. Ik zou het in ieder geval aanraden in plaats van je vooraf gedwongen te voelen om te kiezen terwijl je dat eigenlijk niet kunt. En als je na de geboorte nog steeds twijfelt, ben je niks opgeschoten maar heb je ook niks verloren toch?