Ben nu wel nieuwsgierig naar jou naam haha! Zowel de naam van mijn dochter als onze favo naam nu staan er in
Ik heb net nogmaals gezegd dat ik Rowan toch wel het mooiste vind. (Lees: dit is dus vanaf dag 1 mijn favo)
Hij gaat er âeven over na denkenâ
Hahaha grappig, deze site is van een vriendin van mij. Mede namenfreak
@anon50122296, ik vind Roann een beetje vreemd staan tbh. Roan wordt daarnaast veel vaker als jongensnaam gebruikt dan Rowan (224x in 2018 vs 54x), bij Roan denk ik dus ook meer aan een jongen dan bij Rowan.
Haha die van mijn dochter staat er ook in . Namen van de jongens niet (maar die zijn ook aparter dus had ik ook niet verwachtâ:sweat_smile:)
Nou ik lees net dat de naam van mijn dochter vorig jaar op nummer 2 stond als meest gegeven naam (zij is ook in 2019 geboren). Dat was de enige reden waarom we twijfelden om die naam te geven, omdat ie zo populair is. Vind de naam nog steeds heel mooi, maar vind dit stiekem wel jammer.
Wij mogen ook weer voor namen zoeken (jongen en meisje) en⌠volgens mij wordt het net zo ellendig als vorige keer
We vonden het alle twee al moeilijk om Ăźberhaupt namen te vinden die we zelf mooi vonden en dan ook nog die we alle twee mooi vinden haha
Gefeliciteerd! Het lijkt mij ook zo moeilijk. Nu nog niet van toepassing, maar hoop dat we daar dit jaar ook over na âmogenâ gaan denken.
Je hebt tegenwoordig ook een soort tinder app ervoor, dan kan je los van elkaar swipen en dan kijken welke overeenkomen? MIsschien een startpunt?
Ja klopt! Die hebben we vorige keer ook gebruikt haha!
Het lastige is dat ik âin de kinderenâ zit qua werk, ik kom zooooveel namen tegen :â)
Ohja, dan heb je overal associaties mee. Mijn man zit ook in het onderwijs maar zegt nu (nu het nog niet van toepassing is ;)) dat ie dat prima kan loslaten. Vraag me af of dat inderdaad zo is.
Succes met de zoektocht
Hier iemand die een kindje kent die Benjamin heet? (Of eigen kind)
Enig idee hoe vaak zijn naam afgekort word door andere mensen als Ben?
Wij vinden de naam erg mooi, maar de afkorting echt niet. Vragen ons af hoe vaak het voor komt dat het gebeurtâŚ
ik ken ook nog de variant Benji
Dat is zo verrot hè, afkortingen haha.
Wij hadden dat met de naam Julian. Heel leuk vonden we die, nooit over afkorten gedacht. Zaten we op vakantie naast een Nl stel en hoorde de hele dag: âJuul! Juultje!â Heilig overtuigd dat ze hun dochter riepen - was hun zoon⌠Bij T op de opvang zit nu ook een Julian die altijd Juul genoemd wordt. En Juul vind ik dan echt weer een meisjes naamâŚ
Mn neefje heet Benajmin en die wordt ook altijd Ben genoemd. Alleen als het serieus bedoeld is zn volledige naam eigenlijk!
Wij waren er al heel erg bang voor inderdaad. Wel heel erg jammer want is echt een favoriete naam van ons!
Hadden wij met Elias. Supermooie naam, maar Eli vind ik echt te vrouwelijk klinken
Zo heet het zoontje van Carolien spoor toch? De jongste? De ânewbornâ
Ja klopt! Extra blij dat we niet die naam hadden, vind haar niet leuk
Precies dit, ik zou hier een naam niet van af laten hangen, vaak krijg je zelfs een bijnaam die niks met jouw voornaam te maken heeft
Precies dit!
Mijn nichtje heeft een âlangeâ en niet heel gebruikelijke naam, waarbij ouders direct voor de hand liggende bijnamen hebben âverbodenâ. Hun eerste kind vond het ook lastig om uit te spreken en heeft er een hele andere bijnaam van gemaakt die niemand had verwacht maar nu wel een beetje blijft hangen, hehe.
Overigens gebruik ik ook alleen een roep/bijnaam of afkorting als iemand dat zelf aangeeft. Denk dat dit in vriendengroepen misschien vaker voorkomt, maar op het werk kort ik zelfs geen namen af tenzij iemand zegt dat het mag (en dan gebruik ik vaak alsnog zo nu en dan volledige naam en dan weer afkorting).