Babynameninspiratie (Deel 1)

Het is hier net zo verdeeld als in ons hoofd :joy: :smile:

2 likes

Je kunt ook wachten tot hij geboren is, dat je dan beslist welke naam het beste past? Hoor ik steeds vaker, vind dat best iets moois hebben!

4 likes

Ja dat hebben wij ook gedaan! Dan zie je hem en weet je het ineens meteen, althans dat hadden wij wel.

1 like

Ja wij ook!
2 jongens en 2 meisjes namen, en ter plekke gekozen!
We zagen het idd wel meten: dit is… idk, voelde het ofzo

1 like

Wel een mooi idee, maar ik ben bang dat ik daar best onrustig van word. Wil op een gegeven moment dat die naam al een beetje gaat leven…

Wij zoeken zelf dus ook nog eh 3 namen.
Althans we hebben nog geen jongens namen en 1 potentiële meisjes naam haha

Ik zet de naam van onze zoon hier effe kort neer

weggesnorrddtt

Dus… liefst Hollands, geen hele lange naam, en het liefst iets waar weinig discussie over spelling of uitspraak over bestaat haha.
Hoewel ze ons na de geboorte vroegen… met een h? Oké. En een Y of IJ? :cold_face:

En zowel jongens als meisjes namen zijn welkom :crazy_face:

Lotte
Floor

1 like

Roos
Juul
Guusje
Meike
Joost
Stef

1 like

Bram
Mats
Koen

Yfke
Lieke
Maud

1 like

Bram
Sven
Tom
Lotte
Wouter
Lieke

1 like

Saar
Evi
Fien
Noor
Anna
Ella

Daan
Bram
Luuk
Lex
Niels
Mees
Boris

2 likes

Kijk, inspiratie haha!
Bij zoon was het al zooo moeilijk, maar nu lijkt het nog moeilijker :joy:

Ik zit in het “kinder vak”, dus veel associaties en nu ken je nóg meer kinderen door kind #1 :joy:… Hoe geven mensen kind #5 überhaupt nog een naam :joy::joy:

Joep, Guus, Lex, Bob, Tuur, Rens, Luuk, Siem, Bram, Mees, Niels, Jasper, Max, Teun, Rein, Wout, Sander

Iris, Lauren, Mara, Anne, Lotte, Jade, Liva, Ilse, Fenne, Nora, Mirte, Eva, Zoë, Noor, Lize

1 like

Ik heb een leuke naam gevonden voor een meisje, maar blijkbaar wordt hij vaker gebruikt voor een jongen. Nu ben ik bummed :slightly_frowning_face:

Frederique

Sabien

Lauren

Lara

Kate

Valerie

Vajen

Feline

Maud

Fenne

Annemerel

Evalinde

Fenna

Florine

Veronique

Noor

Julia

Julie

Jolie

Mette

Do

Leonoor

Fiene

Florentine

Jitte

Jette

Thomas

Jasper

Floris

Finn

Lars

Stijn

Ruben

Hugo

Florian

Fedde

4 likes

ah stom is dat als je zoiets “ontdekt” he. maar als dit voor jullie dé naam is dan zou ik hem niet meteen afschieten.

Ik moest wel lachen, wij hebben een dochter en kreeg gister een kaartje met “Hoera, een zoon!”. Blijkbaar is haar naam ook heel unisex haha.

1 like

Mijn man heeft een naam die in NL/EU een meisjes naam is (meer dan jongens), maar waar zijn ouders vandaan komen juist meer
Jongens dan meisjes :joy:

Wisten zij veel haha. Mensen vragen mij vaak als ik zeg “X komt me ophalen”, “Oooh… oh joh je bent getrouwd met een vrouw?”
“Ehm nee haha”

1 like

Alexis

5 likes

Huh hooguit de afgekorte versie als jongens naam haha? Maar zo voluit zou ik zeker niet als jongensnaam zien!

1 like

Ja blijkbaar wel. Op een jaar zouden er 21 meisjes en 18 jongens geboren zijn met deze naam in Vlaanderen. Maar ik blijf hem leuk vinden :slight_smile: