Babynameninspiratie (Deel 1)

Wat een leuke naam! Ik ken hem alleen van Eurovision, maar vind Zweedse namen over het algemeen heel leuk. Ik had een Zweedse collega die Malin heette, dat vind ik helemaal geweldig voor een meisje,maar mijn man helaas niet… Ik vind jongensnamen sowieso lastig, voor een meisje heb ik een hele lijst.

Zo leuk dat al jullie kinderen Weg gaan heten :two_hearts:

61 likes

Ja erg populaire naam hè. Die zal wel hoog in de ranglijsten gaan eindigen.

2 likes

De naam van 2020!

2 likes

Die keuze vind ik ook heel tof! Wij hebben dat uiteindelijk niet gedaan omdat we met namen in de knoop zouden zitten, en wij echt te nieuwsgierig waren. We hebben t toen overigens met niemand gedeeld, dus voor anderen was het wel een verrassing.

Wat me gek zou lijken is als je denkt dat het een jongen is en het ineens een meisje blijkt te zijn bij de bevalling! Dat zou echt kortsluiting in m’n hoofd geven denk ik

Supercute: “Dit is een meisje toch?!” :joy:

1 like

ooohhh dit is mijn naam voor als ik ooit een jongetje krijg! heerlijke naam

1 like

Zo leuk dat jullie namen posten!

Wij zijn aan het nadenken voor baby 2, maar ik vind het nog best lastig. Wacht nog even met serieus kiezen tot we weten wat het wordt. Ik heb echt nu al zo’n gevoel van afscheid moeten nemen van het andere geslacht; stel dat we dan gekozen hebben zit er ook nog een naam aan het kind. Hormonaal gedoe denk ik haha.

Afvallers hier (ook nog over van kind 1):
Morris, Nathan, Lenny, Quinten, Lewis, Alex, Dexter
Olivia, Chloé

6 likes

Overigens zit ik hier alleen maar mee te lurken omdat ik de babybusiness zit en zelf nog laaaang geen kind verwacht.

4 likes

Ik mis ook altijd alle namen, boehoeeee

Mijn dochter heet te laat - haal ik weg over 5 min dus wie wil lezen, go go go

7 likes

Ja, wij hebben vernoemd en als nr. 2 een jongen is gaan we weer vernoemen. Wij hebben het als verrassing gedaan, dus niet vooraf bekend gemaakt.

1 like

echt heel mooi!

1 like

Wij hebben ook vernoemd bij beide kindjes!
Dat hebben we toen idd niet aan familie verteld

1 like

Een beetje morbide misschien maar ik “ken” een gezin dat hun dochtertje verloren is en zij heette Roos. Zij hebben op gezinsfotos en bijzondere momenten vaak een Roos vast. Vond dat zo mooi! En daarom heb ik heel bewust mijn dochtertje ook een bloemennaam gegeven. Wil die traditie wel vasthouden voor eventuele volgende kinderen. Ik vind Thijmen en Jasmijn mooi!

14 likes

Wauw, prachtige manier van gedenken

1 like

Aaaah ik heb hem ook gemist en ben erg benieuwd!

1 like

Haha, de verpleegkundige hield mijn dochter voor me en ik mocht het geslacht zeggen. Toen zei ik eerst dat het een jongen was en zei zij: nou, kijk nog maar een keertje :sweat_smile:
Die rare gezwollen schaamlippen, ik kon er niks van maken op dat moment.

12 likes

Wij wisten het ook niet en ik was er ook totaal niet mee bezig. Pakte de baby aan en “het” lag op m’n borst, en ze legde meteen een deken over ons heen. Ik was helemaal van: je bent er. Je bent er. Wat ben je mooi.

En toen zei m’n man: “en, hoe gaan we hem noemen?” (We hadden 2 jongens en 2 meisjes namen en wilden op dat moment kiezen)
& I was like: “is het een jongen? Hoe weet je dat?”
“… ja dat was het eerste waar ik naar keek …!”

Die heeft dus, terwijl dat kind een split second uit mij kwam en ik me aanpakte en op me legde pijlsnel tussen z’n benen zitten loeren :joy:

11 likes

Shit alle namen gemist!
Wij wisten ook niet wat het was maar ik heb hem zelf aangepakt en toen zag ik meteen dat het een jongen is.

Mijn oudste heet Mees en dat is nog steeds mijn lievelingsnaam aller tijden.

21 likes

Zo leuk al die babynamen! Vind het altijd zo mooi om te zien hoe persoonlijk alles is.

Nu wil ik die van ons ook delen. Ons zoontje heet -weg- heel lang getwijfeld tijdens de zwangerschap. Maar ik ben er nu zo blij mee. :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes