Nog wat klassieke Nederlandse namen die zo in me op komen: Elsemieke, Jolijn, Annemijn, Elise, Janneke, Eveline, Laurine, Jasmijn, Léanne/Lianne, Frederique, Marit, Babette, Marleen, Rosalie, Bibianne, Florentine, Guusje, Isabel, Florine, Susanne, Olivia, Bente, Fenna, Robyn, Maxime
Aleid of Leida?
Caro, Keet, Leddy, Pomme, Wietske, Inou, Ava, Abby, Juul, Daya, Mik, Sem, Jet, Joey, Aya, Liz, Noé, Belle, Liv, Maysie, Max, Ayse, Lowie, Lois (zoals je het schrijft of uitgesproken als Lowis), Luca, Janne, Philou, Amy, Evi, Lexie, Lea, Renske, Maddy, Zoë, Chloë, Kenza, Dani, Alexis
Joh het komt wel goed. Wij hadden een naam en toen onze zoon geboren werd dachten we NOPE dit is het niet.
Dus die heeft een paar uur lang zonder naam geleefd. De verpleegkundigen in het ziekenhuis kwamen élk half uur vragen ‘en heeft deze knul al een naam?’
Want ze moesten de ontslagpapieren in orde maken.
‘Euhhhh nee nog steeds niet ’
Dus toen zaten we ter plekke nog te googlen en ineens Bingo
Dat geeft me moed! We hebben er allebei een beetje slecht van geslapen vannacht, maar we hadden ook zoiets van we zouden eventueel nog na de geboorte de knoop kunnen doorhakken. Het stomme is dat er normaal helemaal geen twijfelaars zijn en dan kom je er bij zoiets belangrijks niet uit.
Ja dat hebben wij normaal gesproken dus ook niet. En ineens wisten we het niet meer, maar onze zoon was gewoon echt geen Stan toen we hem zagen (die naam hadden we eerst)
Uiteindelijk is het iets heel anders geworden en nu past het precies
Ik vind Doris ook heel erg leuk maar die is het bij ons niet geworden.
Niet teveel zorgen over maken, je vindt echt wel een naam die bij jullie kleintje gaat passen. En anders maar na de geboorte!
Ik zoek een jongens- en meisjesnaam bij de naam
Bowie!
Eisen: 2 lettergrepen, niet Nederlands, beetje stoer, geen S in de naam of een X (Jax > JakS etc) en ook het liefst geen top 200 naam
Joa, Juno, Lennon, Lio, Manu, River, Aiden, Jace. En voor meisjes iets van Jela, Indy, Jackie, Yuna, Charlie?
Wow, lastig. Ehmmmm: Bobby, Teddy, Charlie, Sammy, Lenny, Mace (Mays, Maese), Lora, Joah, Eloi
Jongen:
Joe
Ian
Caleb
Rune
Dylan
Damian
Logan
Meisje:
Marnie
Tara
Riley (kan ook voor een jongen)
Lou
Harper
Erin
Logan, Lennon, Kyan, Carter, Tyron, Zion, Jordan, Brooklyn, Caiden, Veron, Connor, Lincoln
Mayla, Reeve, Kendra, Marley, Hayden, Ava, Parker, Harper
Je hebt helemaal gelijk gekregen! Uiteindelijk zijn we net na de geboorte gegaan voor de naam die we in het begin van de zwangerschap allebei leuk vonden maar toen ik onduidelijke redenen aan de kant geschoven is, Babette. Hierboven kwam hij ook voorbij in de opties. Dank iedereen voor het meedenken en geruststellen!
Oh wat leuk! Ik vind het een lieve naam!
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter
Ik heb ook advies nodig. Wat vinden jullie van de naam Jake?
Ik vind Jake ook leuk! Hangt een beetje van de achternaam af of het lekker past, bijv. Jake Jansen vind ik niet heel geweldig samen.
Asking for a friend :Hoe spreken jullie Jolie uit?
- Op zn Engels
- Op zn Frans
0 stemmers
Ik hoor deze naam eigenlijk vaak op zijn Nederlands. Dus gewoon Jolie hoe je het schrijft, ipv Zjolie of Djolie.
Ik ken maar 1 iemand die zo heet en die uitspraak is op z’n Nederlands.
@Petitprince en @Parasol oh ja dat kan natuurlijk ook nog, die hoor ik zelf het minste. Vind het wel irritant als een naam niet goed uitgesproken wordt, en dat is met deze wel vaak het geval denk ik.