Babynameninspiratie

Wow, een uur! In het ziekenhuis moesten we het gelijk doorgeven.

We hebben nog lang getwijfeld over de 2e naam. Gelukkig werd onze afspraak voor de aangifte met een week verzet en konden we nog rustig nadenken. En nu hebben we de mooiste naam ooit :heart:

1 like

Oh wat gek? Nee wij hoefde het niet meteen door te geven ze hadden hem baby ‘achternaam’ genoemd!

Haha wij hebben hem ook pas na een uur een naam gegeven @Roggebrood @SimpleThings
Ze vroegen wel meteen bij de geboorte hoe hij heette, maar wij zeiden gewoon dat we dat gingen beslissen als we hem in zijn eigen kleren goed konden bekijken :see_no_evil:

3 likes

Trouwens, we hoefden het niet per se direct door te geven. Bedoelde meer dat ze gelijk vroegen naar wat de naam was. En anders komt op de papieren enzo idd Meisje/Kindje Achternaam te staan.

Haha ja bij ons precies hetzelfde. Wilde hem eerst heel graag zien en dan beslissen!

1 like

Ik vind Arwen en Jerusha voor een meisje zo mooi, maar er zijn eigenlijk zo weinig jongensnamen die me echt aanspreken

2 likes

Ik ken iemand die Fokkelien heet en dat is zo’n onwijs leuk mens dat ik de naam sindsdien ook best oké vind haha

4 likes

Heb ik met de naam Geertje!

Wij verwachten onze eerste dochter, en de naam Juno is al tijden onze favoriet. Alleen worden we het niet eens over de uitspraak: Juu-no of Djuu-no. Juu-no is natuurlijk de juiste, Latijnse uitspraak, maar Djuu-no heeft net wat meer edge (of is het juist meer tokkie? Ik kom er niet uit). Wat vinden jullie leuker?

1 like

Ik zou zelf voor Juu-no gaan.

3 likes

Als ik het uitspreek zeg ik meer Djoeno volgens mij? Maar je zegt het dus meer met een u?

Hangt er wat mij betreft ook een beetje vanaf wat beter past bij de achternaam. Wellicht klinkt de ene uitspraak beter?

1 like

Ik vind Juuno heel mooi! Zou Djuuno inderdaad iets meer met tokkie associëren.

Is ook een van mijn favoriete namen, maar die uitspraak was hier ook het probleem, daarom gaan we er uiteindelijk niet voor. Ik zeg zelf Djuno trouwens.

1 like

Ik vind Juuuno best wel leuk en Djuuuno idd wat ‘ordinairder’

Ik zeg Joeno! Maar dus niet met ü inderdaad…

1 like

Dankjewel allemaal! Neigde al naar Juu-noo en nu helemaal. Nu nog even man overtuigen :wink:

Meisjes:
Madelief
Eva
Liz
Emily

Jongens:
Boris
Joep
Jan

2 likes

Dit is mijn lijstje inmiddels #geupdate #nietzwanger. Misschien heb je er wat aan.

Kaj (Kay)
Noah
Mace (Mase)
Dani
Jace
Mason
Daan
Joey
Sem
Vince
Joel

Grappig om te zien dat de namen in deze tijd best kort zijn en sommige namen komen “bekend” voor van o.a. mommyvloggers/bloggers.

1 like

Dit is mijn lijstje, miss vind je iets leuk :blush:

Tijn
Tieme
Bram
Fender
Cian
Aron
Montell
Monte
Yoren
Oliver
Zille
Marten
Justus
Julius
Caine

1 like