Babynameninspiratie

Dit is mijn lijstje, miss vind je iets leuk :blush:

Tijn
Tieme
Bram
Fender
Cian
Aron
Montell
Monte
Yoren
Oliver
Zille
Marten
Justus
Julius
Caine

1 like

Vic
Jonah
Mads/Mats
Emil
Lars

Zoiets?

1 like

Ik zocht nog een leuke vervoeging voor de naam Greet/Greetje maar ik kreeg gister opeens een ingeving: Grace of Gracie, was helemaal blij! (vernoemd dan naar mijn overleden moeder, maar exact dezelfde naam hoeft van mij niet.) Nu nog een dochter krijgen :wink:

15 likes

Wij zijn al vrij lang uit de namen voor onze tweeling. Nu begint iedereen te raden en hints te vragen, maar niemand komt ook maar in de buurt van de namen? Hebben we hele rare namen uitgekozen? Past het niet bij ons? Zo verbaasd iedere keer hoe ver ze ervan af zitten. Zaterdag was mijn moeder hier en die is ervan overtuigd dat ze Lucas en Noud gaan heten? Pas toen ze weg was zag ik op tafel het bewijs van de geboorte sticker liggen. Met de namen vol in beeld. Gelukkig is ze nogal bijziend.

8 likes

@Taartje @Nikkie86 vinden jullie dat raden niet vervelend? Ik kon daar echt slecht tegen :sweat_smile: schoonmoeder bleef maar raden en random namen die zij niet mooi vond finaal af te branden. Hou gewoon je mond en heb geduld denk ik dan.

Zo echt hĆØ. Mijn schoonmoeder heeft hier ook een handje van. Hou. Op. Met. Raden.
Wat wil je als je goed hebt dan? Extra beschuit met muisjes? Een schouderklopje?

Ze heeft onze favo naam ook geraden en dat maakt het nog irritanter. Daar houdt ze ook niet meer over op. Dus als we het kind straks daadwerkelijk zo noemen en ze gaat blij doen ga ik even zeggen dat ik het heel vervelend vond dat ze er steeds over begon.

4 likes

Ja precies. Dat we dat dan haar hele leven aan moeten horen. En Onze dochter ook. Dat is mā€™n angst haha

2 likes

Van mijn moeder en zusje kan ik het wel hebben. Vooral omdat mijn dochter mee doet en die komt met namen als: mickey en donald. Of Slippy en flippy. Soms reageer ik niet op een naam die ik heel lelijk vind en dan denken ze dat ze het goed hebben. Laat ze maar in de waan :wink:

5 likes

Herkenbaar. Bij ons gokte iedereen in de top 20-hoek. Terwijl dat onze smaak helemaal niet is.

Mijn schoonmoeder dacht Frank, haha.

3 likes

Mickey en Donald, perfect! Super schattig haha.

3 likes

het is nog lang niet zo ver maar ik zou mijn kinderen meerdere namen willen geven (heb ik zelf ook) en dan bijv. bij een meisje vernoemen naar beide omaā€™s. mijn schoonmoeder heet Monique maar daar kan ik eigenlijk nietw bij bedenken. Hebben jullie leuke ideeen ?

1 like

hierbij moet ik meteen denken aan dagobert duck :joy:

1 like

Snap de link Niet??:sweat_smile:

1 like

Ik woon in het buitenland en hier is het normaal dat je de naam tegen jan en alleman vertelt zodra je het weet. Mensen vragen ook gewoon hoe de baby gaat heten. Ik was in het begin echt in shock haha. Nadeel is wel dat sommige mensen het nodig vinden om de naam af te branden, alsof je het nog voor hen gaat veranderenā€¦

1 like

nee je hebt gelijk! ik zie t nu pas hahaā€¦ ik dacht dus aan magica maar er is totaal geen link :joy::sweat_smile:

1 like

Ohh ja! Vind de fout niet perse onlogischšŸ˜‰

Buitenlandse familie van mijn vriend vroeg ook steeds naar de naam toen ik nog zwanger was. Nou waren wij vrij laat met de knoop doorhakken, maar ook daarom had ik geen haast met de naam, dan kon vriend zich tenminste ook niet per ongeluk verspreken.

Een Amerikaanse kennis hield de naam wel geheim tot de geboorte, maar ze wisten het geslacht ook niet, dat vond ik wel opvallend omdat ze het voor zover ik weet in de VS vaak juist al wel vertellen inderdaad!

1 like

Ja dat zou ik wel een nadeel vinden. Hier is het zo van: kind is geboren en heet pietje. Punt. Als je dan nog zwanger bent denken mensen misschien dat t nog niet vast staat en zich nog kunnen bemoeien. Zou ik lastig vinden!

Ik wist niet dat dat gebruikelijk was in de VS maar verklaart wel dat Jessica Simpson al voor de geboorte van haar jongste de naam gebruikte in instagram posts.

Ugh daar zou ik ook van balen! Zeker omdat hij toch niet voor altijd met die collega samen blijft werken. Ik zou nog even doorstrijden, zeker omdat hij (althans zo begrijp ik het) de naam zelf nog wel leuk vindt.

En ik herken de struggle om 2 namen te vinden die je allebei leuk vindt en ook nog een beetje leuk passen. Mocht je inspiratie zoeken: ik heb al decennialang een namenfetisj en denk graag met je mee! Stuur me maar een pbā€™tje als ik iets voor je kan doen.

1 like