Babynameninspiratie

Wij hebben de naam eigenlijk al (mocht het een jongen worden) maar gisteren kwamen daar weer twee nieuwe bij haha: Benja en Isaak. Vind ik zuuuulke leuke namen. Vriend was ook heel enthousiast, alleen benja zou écht niet bij onze eventuele meisjesnaam passen en Isaak vinden we niet echt bij ons passen. Dus we blijven waarschijnlijk bij onze eerste keus :smiley:

5 likes

Als je me even je ‘eisen’ stuurt ga ik er mee aan de slag (dus stijl, evt aantal lettergrepen, evt bepaalde klanken niet ivm achternaam etc)

2 likes

Is het heel erg dat ik hoop dat we een meisje krijgen zodat ik mijn allerlievelingsnaam ooit kan reserveren :flushed: ben zo bang dat iemand anders hem neemt (of het bij een kind blijft) en we deze naam nooit kunnen gebruiken.

11 likes

Dit hebben wij met de jongensnaam. En we hebben straks 2 meiden. En iedereen om ons heen (mijn broer, zijn zusje en we denken ook zijn broertje) krijgt jongens :sob:

Hahahaha ja herkenbaar. Als in: de jongensnamen die het niet worden, mag verder ook liever niemand gebruiken :see_no_evil:

Omg, zo vervelend! Mijn schoonmoeder heeft er een handje van ook even heel duidelijk te maken welke namen ze vooral heel erg lelijk vind. Heb haar al een paar keer gevraagd ermee op te houden, laatst tijdens een familiediner noemde ze een naam die bij mijn man groot favoriet is “als het maar geen … wordt, dat vind ik zo lelijk en ouderwets. Wie noemt zn kind nou zo?” Nou je eigen zoon misschien?

Ben toen, in een vol restaurant vrij boos geworden (noem het hormonen, noem het grens bereikt icm heel de dag al extreem veel pijn aan bekken en rug) en hebben haar ook even gemeld als ze niet op hield we niks meer met der delen over der toekomstige kleinkind. Niet heel chique misschien, maar was er zó klaar mee. Zowel ik als man hadden namelijk al een paar keer gevraagd (ook op dat moment) of ze wilde stoppen. Kregen daarna gelukkig wel bijval van schoonvader en schoonzus dat ze ernee op moest houden en het onze keuze is en ze zelfs als ze het niks vindt er echt wel aan went… het lijkt wel geholpen te hebben gelukkig maar echt argghhhh. Die naam is het niet geworden want vond ik iets minder, maar heb gewoon de neiging mn dochter toch zo te noemen, of als tweede naam.

5 likes

Gewoon tegen iedereen vertellen wat JOUW naam is, zodat ze hem niet meer durven te nemen :smiley:

2 likes

Nelis? Mijn buren hebben een jongetje gekregen en die heet zo. Ik vind het zo leuk Haha

1 like

I see what you did there :eyes: ! :smile:

3 likes

Nika, Niké?

2 likes

een van deze namen heeft een vriendin van mij ook :sweat_smile: zat aan monelle te denken

1 like

Haha ik kan je de jongens naam wel DM-en. We krijgen toch nooit een jongen :joy:

2 likes

Ja kan ik ook, kan jou alleen geen bericht sturen volgens mij :smiley:

Even een up voor dit topic. Ik ben momenteel 20 weken zwanger en gisteren hebben we te horen gekregen dat we een meisje krijgen!
Voor een jongen hadden we een favoriete naam, maar voor een meisje vinden we het zo moeilijk! Ik vind alles al snel te tokkie, te kak, te gewoontjes, of alleen leuk voor een jong meisje maar niet voor een volwassen vrouw. Qua namen houden we wel van klassiek/bijbels, niet te apart, maar ook niet top 10. Iemand nog een tip/ lijstje?

8 likes

Leah/Lea
Sela
Dana/Diana

Ja Leah vind ik erg mooi, maar dat vind mn vriend dan weer mwahhh…

Leuk! Hier ook 20 weken zwanger maar wij weten pas zaterdag het geslacht. Voorkeur voor een jongen maar al wel een meisjesnaam in gedachten maar totaal geen inspiratie voor een jongensnaam.

Criteria:

  • niet te kort als in meer dan 5 letters
  • Engelse naam maar wel stoer (geen Maddox / Skyler oid)

Ik ben gewoon nu al bezig met namen voor onze tweede haha.
Het was hier echt drama met namen. Ik had een sterke voorkeur maar mijn vriend vond die naam echt verschrikkelijk. Uiteindelijk in week 37 (mijn god) een naam gevonden die we beiden ineens heel erg mooi vonden: Dani Rose (roepnaam gewoon Dani hoor).

Ik hoop stiekem op een jongetje bij de volgende want weet mijn god geen leuke meisjes namen meer.
Ik vind Jax, Lennon en Bobbi heel leuk voor een jongen.

1 like

Huh, dat laatste snap ik niet :smiley: Engelse namen maar wél stoer, maar geen namen zoals Maddox of Skyler. Maar dat zijn toch juist wel heel stoere namen?

1 like

Dit is de huidige stand van m’n lijst, misschien heeft iemand er iets aan :blush:

Xander
Tijn
Tieme
Bram
Fender
Cian/ Caine
Aron/Jaron
Marien
Montell/ Monte
Yoren
Oliver/Olivier
Zille
Marten
Justus/ Julius
Vidar

Filia
Chloé
Zoë
Imane
Loua
Xaja
Melinne
Aimée
Eloise/ Lois/ Loïs
Juliette/ Julia / Giulietta / Giulia
Viënne
Gioia/ Gaia
Celia/ Celeni
Riquelle
Charlotte