Babynameninspiratie

@anon37686689 ik heb wel wat dezelfde of vergelijkbare namen als jij op m’n lijstje staan! Mijn all time favorite namen zijn Fee en Lola. Maar kindje van een vriend van ons heet al Fee en mijn man vindt Lola stom. :sob: Verder ben ik vrij grillig qua namen die ik leuk vind dus dat is ook wel lastig…

Fae / Fee
Elin
Lola
Lou
Nola
Bobby / Bobbie
Charlie
Billie
Juul
Izzy
Lucy
Abel

Mees
Raaf
Ted / Teddy
Fos
Tobi
Roa
Lou
Mads
Huub

2 likes

Oh ja, Lola vind ik ook erg leuk! Van jouw lijstje vind ik Lucy en Izzy ook toffe namen. Lucy had ik het toevallig laatst nog met mijn vriend over, maar hij vindt de naam teveel op die van zijn moeder lijken, haha.

3 likes

Ja doe Izzy :smirk: :heart:

3 likes

Haha ja let the babyname-drama begin. Ik vind Lola ook leuk maar zo heette onze kat haha. Izzy vind ik leuk, maar Lizzy ook!

2 likes

Hahaha I KNOW!!:heart: :heart_eyes:

Oh ja voor een meisje stond Rae / Ree ook heel lang om mijn lijstje tot man zei: ‘hahaha ja dan kun je roepen Reetje, kom je eten?!’

Never mind.

2 likes

(Maar dan wel onze spelling want die is mooier.) :ghost:

Ik denk dat wij voor Reetje gaan!

1 like

Ja maar mijn vriend is een stomme, nare, wispelturige man!!!:rage:

3 likes

Coco hebben wij ook super lang als meisjesnaam gehad. Zo leuk!

2 likes

Ja vind ik inderdaad ook echt heel erg leuk!!

Het was hier op een gegeven moment zo erg dat ik dacht, ik voed dit kind wel alleen op zodat ik zelf de naam kan kiezen :sunglasses:

4 likes

Ik heb zoveel leuke namen maar mijn vriend heeft een achternaam waar heel veel dingen niet bij kunnen want dan krijg je gekke woorden en dat vind ik zielig voor het kind. Dus nu is mijn hele lijst weer leeg :frowning:

1 like

Lijkt me lastig!
Een kennis heeft laatst een meisje gekregen, Anna. Beetje gekke keuze aangezien de achternaam van haar man begint met ‘Ale’. Als je haar naam snel zegt hoor je dus ‘anale’… :roll_eyes:
Ik had dan toch een andere voornaam gekozen of de achternaam van de moeder gekozen die mega doorsnee is (categorie De Vries).

Qua namen zit ik in de klassieke hoek, namen die internationaal zijn of Frans.
Mochten we ooit nog een dochter krijgen, dan weten we haar naam ook al. Ik heb overwogen die als tweede naam van ons kindje te gebruiken maar ik vind de naam zo mooi dat ik hem reserve wilde houden voor een eventuele tweede dochter.

1 like

Esra/Ezra
Elias
Otis
Isa
Lily
Loïs
Lexi
Romée
Mila
Olivia
Néla
Elin
Charlie
Lauren

Lexi valt af af want dat vindt mijn vriend een strippernaam.

:exploding_head:

2 likes

Ik hou ook erg van klassieke namen. Voor meisjes heel erg Frans.

3 likes

Ik vind namen zo lastig, zeker jongensnamen. Ik ben de komende 5 jaar zeker nog niet toe aan kinderen, maar gelukkig neem ik nu al namen door want ik vind de meeste namen echt niet mooi.

Romy
Luna
Rose
Zoë
Jade

Luc
Liam
James

Beau(dille)
Amélie
Madelief
Aimee
Abby
Amy
Lizzy
Mae
Mia (op zn Engels uitgesproken)
Lena (op zn Engels uitgesproken)

Scott
Pax
Jamie (maar betekenis vind ik niet zo leuk)
James
Seth
Mick
Maddox
And good ol’ Noah haha

Maarja dit is snel ff wat in me opkomt. Wat ik zorgelijk vind is dat het best snel van tijd tot tijd veranderd wat ik leuk vind. Achja als er maar een leuk kind aanvast zit.

1 like

Ik houd echt al heel lang een lijstje bij met leuke namen die ik tegen ben gekomen:

Phileine
Madeleine
Florine
Juliette
Olivia
Sasha
Yara
Demi
Chloe
Jasmijn
Suze
Lexie
Jackie
Ivy
Mara
Marly/Marley
Maya

Mason
Toby
Jesse
Owen
Dylan
Bruce
Ivar
Oscar
Florian
Floris
Xander
Remi
Maxim
Matteo
Vince
Jorrik
David
Joshua
Gabriel
Morris
Marnix
Benjamin

1 like

Haha toompje is idd niet zo leuk :joy: maar alle Thomassen die ik ken worden eigenlijk altijd Tho genoemd en dat vind ik wel weer prima! Verkleinend kan je dan evt nog thootje zeggen

1 like

Hahahaha, ik hoop echt zo erg dat wij niet zoiets over het hoofd hebben gezien bij het kiezen van de naam voor onze zoon :joy: of dat het ergens op rijmt, of dat het een rare afkorting wordt, of dat het toch raar is in combinatie met onze achternaam…
Daarom zou ik de naam gewoon even willen overleggen met vrienden en familie ofzo, maar ja we willen hem toch nog even geheimhouden tot de geboorte…

Hahaha dat is heel lief! Maar nu ben ik bang dat je daadwerkelijk iets gaat vinden waardoor ik ga twijfelen en woensdag ben ik uitgerekend :joy:
Ik vertrouw er maar op dat we een goede keuze hebben gemaakt haha

1 like