Babynameninspiratie

Jaaa Oscar vind ik ook super, maar vriendin heeft al een zoontje met die naam.

Mila (of Elin, vind ik beetje zelfde soort naam) vind ik ook leuk, maar beide voor mij te populair.
Meisjesnamen die ik verder nog leuk vind maar het om verschillende redenen niet gaan worden, misschien zit er nog wat voor je bij:
Julie
Lara
Mare
Ella
Lea
Lenne
Ava
Merle
Nine

2 likes

Hier nog steeds de zoektocht naar een jongensnaam ā€¦

ā€œOnzeā€ naam is hier maar 1x genoemd en degene die het noemde is zwanger van een jongetje :tada:

We zoeken alleen nog steeds een Vietnamese naam, aangezien ik haar niet naar mezelf mag vernoemen van mā€™n vriend.

2 likes

Elias voor een jongetje, Dolores (Lola) voor een meisje. Maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat we het zeker zouden weten voor we echt een baby in onze armen hebben. Misschien zie je de baby en denk je neeeee, dat is geen Elias!

3 likes

Ik vind Linh een leuke meisjesnaam! Moet wel zeggen dat het gelijk de enige Vietnamese naam is die ik ken, denk ik haha

1 like

Past ook supergoed bij de 1e voornaam die we al hebbenā€¦alleen heet mā€™n tante al zo :sweat_smile:

Oh ja, dan wordt het zoā€™n vernoemen-idee gelijk ook al is dat niet je insteek.

Onze meisjesnaam was Cerys > roepnaam Kess. Beetje jammer wel dat we die nooit kunnen gebruiken nu. :slightly_frowning_face:

1 like

Waarom niet?
Het enige wat ik kan bedenken: het lijkt in de verte (heel ver weg) op kech of waar moet ik aan denken?
Edit: het is blijkbaar een Duits woord, vind het wel een leuke betekenis hebben.

2 likes

Omdat we een jongen krijgenšŸ‘»

1 like

Oh hahha ik begreep hem verkeerd, dacht dat je juist een meisje zou krijgen maar je een associatie met de naam had ofzo. (al vind ik het wel lastig hoe je van Cerys bij Kess komt haha, maar snap vaker de brug van roepnaam naar een officiƫle naam niet)

2 likes

Haha is met onze andere kids ook zo. Buitenlanders korten wat creatiever af.

Het is ook unisex maar ik vind het voor een jongen niet leuk.

Ja ik denk dat ik ook meerdere opties achter de hand hou, voor als ze geboren zijn en je de gezichtjes er bij ziet. En dat scheelt weer knopen doorhakken in de besluiteloze zwangerschapsperiode :wink:

1 like

Ohhh jij moet er ook nog twee bedenken! Dat is al helemaal lastig. Ach, al noem je ze Nummer 1 en Nummer 2 voor de eerste weken van hun leven omdat je niet kan kiezen en het allemaal niet weet, wij zullen het niemand vertellen :wink:

1 like

Hahaha, goed plan! Wel jammer dat je ze binnen 3 dagen moet aangeven bij de gemeente :sweat_smile:

Ik moet nu trouwens denken aan iets wat ik laatst las: was een gezin met een drieling (ze hadden al een tweeling :zipper_mouth_face:) en daarvan waren er 2 meisjes een een-eiige tweeling en een meisje was gewoon een eenling. Dat meisje wat een eenling was, noemden ze de eerste tijd ā€˜de losseā€™ :joy:

9 likes

Wij hebben gisteren ook de hele avond namen bedacht. Merk dat dat het veel tastbaarder maakt. Zo leuk! Wel lastig, dat we in Duitsland wonen maar van oud hollandse namen houden :smiley: dus we moeten iets vinden dat in allebei de landen werkt. In ieder geval een beetjeā€¦

1 like

Zo goed gaat het met onze namen zoektocht :joy:
Ik hou van korte, Nederlandse namen. Mijn dochter heet Tara, dus alle sara, lara, yara enz vallen al af.
Meisjesnamen:
Nora
Fleur
Nena
Liv
Liese

Jongens namen:
Fender
Lars
Jurre
Jelle
Jona
Jonas

Mijn vriend houdt van lange namen als Isabella, Floriene.

1 like

Nena en Tara staan hier ook op de lijst! Lara vind ik ook heel leuk maar zo heet de ex van mijn vriend. Hij vindt het geen probleem, maar ehm nee dus :roll_eyes:

Wat vind je van Jelte voor een jongen?

Haha ja hier hetzelfde met 3 namen van mijn lijstje. Jelte vind ik ook heel leuk, maar zo heet mijn neefje. En ik heb nog het nadeel dat ik werk met veel kindjes dus ik associeer namen snel met een type kind.
Tara zorgt hier in ieder geval voor een heel leuk en druk kind :wink:

1 like