Babynameninspiratie

Dit herken ik echt. Ik hoop zelf dat de naam van mijn zoontje iets populairder wordt. Zodat de naam minder opvalt.

1 like

Ja wij zitten ook met 2 namen die echt weinig voorkomen. Mijn eigen naam is ook vrij ongewoon, niet extreem maar ik heb het zelf als heel vervelend ervaren dat iedereen altijd zei ‘HOE???’, het verkeerd spelde etc.
Maar aan de andere kant: ik wil ook geen 13 in een dozijn naam.

Ander issue: grote kans dat 1 van onze tweeling een apartere naam krijgt dan de andere. En dat vind ik misschien ook wel stom/raar/sneu/oneerlijk

1 like

Past de voornaam van jullie kinderen bij de achternaam? Qua klank en taal?

De meisjesnaam weten we al, zag hem hier 2x voorbij komen :smiley: ben alleen bang dat we hem zat worden omdat we hem zo vroeg hebben haha. Hadden we met de jongensnaam ook.

Heb ook een naam die mijn ouders sowieso dom vinden en dat vind ik een heel raar idee haha, weet niet waarom. Jullie wel eens commentaar gehad op de naam?

De naam van mijn oudste wist ik al toen ik 10 jaar oud was. Later is dat toen een hele populaire naam geworden. Voor de tweede vond ik het zoooo veel lastiger. Onze favoriete jongensnaam was tenslotte al vergeven.

Misschien dat als ze haar eerste naam niet mooi vindt, ze op haar 2e naam terug kan vallen?

2 likes

Ik heb zelf ook echt helemaal niks met tweede namen, maar als hij het niet mooi vindt heeft hij er toch totaal geen “last” van??? Je ziet het sowieso alleen op documenten, maar hij zou jou er wel erg gelukkig mee maken! Als mijn partner een tweede naam voor ons kind zou willen denk ik dat dat het enige argument zou zijn dat me zou kunnen overhalen, want iets toevoegen vind ik het sowieso niet en ik denk niet dat dat ineens na een heel leven verandert, haha.

3 likes

Ik kijk hier voor mijn sims.

52 likes

Hahaha heerlijk!

Man noemt net Mika als meisjesnaam en ik weet niet zo goed wat ik er van vind. Wil niet al zijn suggesties meteen de grond in boren haha! Beetje open minded blijven is wel handig nu. Heb zelf meteen associaties met de zanger maar die is natuurlijk allang niet populair meer.

3 likes

Dat is voor ons wel een vereiste ja. Zijn al verschillende namen afgevallen omdat het niet lekker bekt met de achternaam

Meisje:
Hester
Sara
Tess
Lize
Lieke

Jongen:
Luc
Lucas
Sam
Bram
Seth (ben er nog niet helemaal over uit wat ik van deze naam vind)

Ik vind jongensnamen echt heel lastig

3 likes

@Flamoes Reactie van het jaar dit. :joy:

Als je een babynaam moet uitzoeken realiseer je je pas aan hoeveel mensen je een hekel hebt. Mijn gekozen jongensnaam werd gevetood door mijn man die in de klas had gezeten met een vervelend joch met die naam. Gelukkig werd het een meisje, over haar naam waren we het meteen eens.

Qua jongensnamen heb ik mijn favoriete namen al gegeven aan de katers die er in mijn leven zijn geweest, dus als er ooit een zoon komt is er potentieel een kater waar hij naar vernoemd is. :joy:

Wij hebben rekening gehouden met onze achternaam. Onze achternaam bevat een voornaam en een ‘Sybe Sybesma’-situatie vind ik zelf minder.

4 likes

Ik heb al mijn leven lang een namenfetisj dus ik probeer al heel lang namen uit op mensen. De namen die we in gedachten hebben weet ik zeker van dat er minstens 3 bij zitten die mijn familie/sommige vriendinnen stom gaan vinden. Maar goed, ik zou de namen die zij gekozen hebben ook niet kiezen. Ze wennen er snel genoeg aan als er echte kindjes bij horen.

Neemt niet weg dat ik het wel spannend vind om namen te geven die wat minder doorsnee zijn dan Emma en Finn oid

Mijn schoonouders gaan de naam haten haha. Die zullen dat ook vast wel een keer zeggen, maar doei.

2 likes

Het kan ook handig zijn om 2 voorletters te hebben om persoonsverwisselingen te voorkomen. Binnen je eigen gezin sowieso, stel je vriend heet Steven de Jong en je noemt je zoon Simon dan zijn ze anders allebei S. de Jong. Of als je meerdere kinderen krijgt en je kiest namen die met dezelfde voorletters beginnen. Verder kan het sowieso handig zijn je een veelvoorkomende achternaam hebt, dat je niet S. de Jong bent op school/dokter/werk/sport etc. want dan is de kans groter dat er meer mensen zijn met dezelfde initiaal dan wanneer je er 2 of meer hebt.

4 likes

Wow, door jouw post besef ik me ineens dat als ik met mijn vriend trouw, we allebei dezelfde voorletter + achternaam worden. Dat is onhandig :open_mouth:

Gelukkig ben jij dan nog wel mevrouw en hij de heer qua aanhef, dat scheelt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wij krijgen een jongen en ik vind jongensnamen dus zoo lastig! Voor een meisje waren we er al uit maarja :smile:
Ik moet echt een klik hebben met een naam,een bepaald gevoel erbij en dat heb ik tot nu toe met geen enkele jongensnaam. Sommige namen vind ik op zich wel leuk maar het voelt dan zo random. Heb wel een lijstje gemaakt met een paar namen die ik mooi vind en misschien moet ik er een beetje in groeien en aan wennen en voelt een bepaalde naam dan tegen de tijd dat de baby komt wel goed.

Het lijstje:
Sam (maar vind ik eigenlijk te populair nu)
Elias
Juda
Ezra
Kaya
Mika

I need inspiration!!

Elias is hier ook kanshebber geweest!

Namen in die trant:
Joas
Loïc
Marius
Seth
Jacob
Midas
Felix
Isaac
Isar
Silas
Alec
Abel
Aram

3 likes

Haha ja hier ook een jongen en precies hetzelfde probleem! Hadden twee of drie serieuze kanshebbers qua meisjesnamen maar jongens vind ik veeel moeilijker…

Gefeliciteerd trouwens :heart_eyes:

1 like