Babynameninspiratie

Sara!

1 like

Wij hebben denk ik een naam!
Zo gek. Ik vond jongensnamen zo lastig maar letterlijk op de dag dat we hoorden dat we een jongen kregen hebben we een naam gekozen en we zijn allebei overtuigd.
We gebruiken de naam ook al naar elkaar toe,daar moeten we wel mee oppassen haha.
We hebben ook een 2e naam. Ik zou die ook best als eerste naam willen maar mijn vriend niet dus ik vind dit wel een mooi compromis.
Ben helemaal blij!

9 likes

Wat fijn! Zo leuk ook om jouw favoriet als 2e naam te gebruiken!

Wij hebben hoogstwaarschijnlijk al wel de naam voor onze dochter, maar hebben nog meerdere jongensnamen over en heb ook niet het idee dat we er snel uit zijn.
Vind het zo sneu, want we gebruiken de meisjesnaam samen al om haar aan te duiden, en de ander heet nog steeds ā€˜het jongetjeā€™ :sweat_smile:

1 like

Oh wat leuk dat jullie er voor de helft al uit zijn! Wordt het de meisjes naam die ik denk? :wink:
Ik heb gedroomd dat we 2 meisjes kregen en ze heette Vienna en Lotte. Nu vallen die namen beide af in verband met mensen in de omgeving. Maar het was zoā€™n echte droom dat ik nu al de hele dag in twijfel ben of het wel echt een droom was.

Het is niet de naam waar jij zo bekend mee bent maar die andere :slight_smile:

Schiet het bij jullie al iets meer op?

1 like

De meisjes naam is nu vast maar de jongens naam is ellende. Dus we hebben het even opgegeven en kijken volgende week, als we de geslachten weten, weer verder. We hebben heel veel aan je lijstje :heart:

1 like

Aaaah wat leuk!
Ik ben echt bang dat wij er nooit uit gaan komen en onze zoon de eerste maanden van zijn leven naamloos door het leven moet gaan. :sob:

Als je wil kan ik wel even een lijstje pbā€™en met inspiratie? Ik heb een uber namenfetisj al sinds ik 7 ben, dus als je een beetje aangeeft wat je zoekt stuur ik wat ideeĆ«n

Ah ja super lief!! Ik hou van namen met 1 of 2 lettergrepen (maar dan makkelijk en leuk tot 1 lettergreep af te korten). Voor een jongen dus. Mag ook echt wel stoer en een beetje eigenzinnig zijn! Mijn man houdt van Scandinavische namen, ik juist niet haha! Ik meer van Engels of Nederlands (en dan weer wel het liefst ook enigszins makkelijk internationaal uit te spreken).

:woman_shrugging:

Wij hebben nu een meisjesnaam, alleen nog geen jongensnaam. Ook geen namen die we allebei mooi vinden. Ik had jongensnamen bedacht die begonnen met een J. Maar mijn vriend vindt jongensnamen met een J niet mooi.
Ben nu 32 weken zwanger en het zou wel rust geven als we wat potentiƫle namen hebben bedacht :sweat_smile: .

Heb je de app Kinder al gebruikt?

Nee nog niet! Ga de app downloaden

Ben benieuwd of daar nog wat bij zit en of die app misschien helpt! Je ziet dan ook in een oogopslag wat je vriend leuk vindt, misschien zit er toch nog iets verrassend bij :wink:
Jullie weten dus nog niet wat het wordt?
Spannend!

Ik heb al sinds ik me kan herinneren een namenfetisj en vind het leuk om mensen inspiratie te geven door aan de hand van een ā€˜eisenlijstjeā€™ wat suggesties te doen. Dus stuur me gerust een pb mocht je dat fijn vinden!

2 likes

Ik heb de laatste tijd echt rammelende eierstokken en breid mijn namen lijstje steeds verder uit haha. Vind jongens namen trouwens echt heel lastig, ik werk met jongens met gedragsproblemen waardoor ik bij VEEL namen negatieve associaties heb. Mijn vriend trouwens ook, dus denk dat een jongens naam echt een klein drama gaat worden. Hoop dat we ooit een meisje krijgen due haha.

Meisjes namen:

Katie
Roxy
Charlie
Lily
Rae
Ems
Essie
Daria
Mae / Maeve
Sammie

Jongens namen:

Sammie
Ilya / Ilyas
Billy
Savi / Savine

4 likes

Ik vind Maren echt de mooiste naam maar nu hadden mn vriend en ik het erover en eigenlijk vonden we de naam zelfs heel leuk voor een jongen. Of is dat raar?

2 likes

Ja ik vind het ook kunnen! Ik heb een Marin in de klas gehad, lijkt er ook nog beetje op!

1 like

Oh grappig ja, ik ook vroeger een Marin maar dat was een meisje. Best unisex dus haha

Kan best, maar de naam wordt wel vrijwel uitsluitend gegeven aan meisjes (zie oa www.vernoeming.nl). Dat zou voor mij wel iets zijn om rekening mee te houden, maar ik hou dan ook niet van de onduidelijkheid van uniseksnamen :wink:

Ik zou het wel een beetje raar vinden, maar dat ben ik maar :smiley: