Baktopic #2

Die zijn net weer te groot. Haha ik voel me net Goudlokje maar dan met chocola. :sweat_smile:

1 like

Ik heb een boekje met 5 recepten gekocht van Kica. Dat is een (online) bakacademie uit Kiev. Het zijn allemaal recepten met aardbeien en mijn doel is om ze alle 5 te maken deze zomer. Het eerste recept heb ik vandaag gemaakt.

Dit is hun foto:

En dit de mijne

Het is trouwens een custerd aardbeientaart

74 likes

Heeft iemand een goed recept voor new york cheesecake? Ik wil er een rode fruitsaus overheen gieten of gewoon rood fruit erop leggen

1 like

Wat vind je van de kwaliteit van de recepten? Sinds ik me heb ingeschreven voor die eclair webinar werd ik echt ziek gespamd met mailtjes haha. Maar het ziet er allemaal wel goed uit.

3 likes

Ik gebruik dit recept altijd als basis en dan steeds met een andere topping.

3 likes

Ziet er echt mega goed uit zeg!

1 like

Waarschijnlijk ken je deze al, maar ik heb deze wel eens gehaald bij Albert Heijn en ik meen me te herinneren dat dit vrij grote pastilles waren.

2 likes

Ik heb wel eens grote druppels bij de Makro gekocht. Ze hebben ze helaas niet altijd.

2 likes

Kende ik nog niet, dank je wel!
@Quinn Oh goed idee, niet aan gedacht, jij ook bedankt. :relaxed:

1 like

Ik heb ooit wel eens zulk soort chocolade voor koekjes gekocht bij een molenwebshop. Ik dacht dat het de Zuidmolen was, maar daar zie ik het nu niet.

Edit: oh kijk! Chocolade Druppels Melk | ZOETE INVAL | Wijchense Molen Webshop

Weet niet of ze groot genoeg zijn alleen.

3 likes

Ga ik checken, dank!

Bij Bol heb ik nu ook iets gevonden dat groot lijkt, maar dat wordt verkocht per kilo. :sweat_smile:
Sowieso koop ik het pas als het wat koeler is, anders heb ik straks hele dure chocolademelk vrees ik.

Edit: oh ja die lijken wel groter dan gemiddeld! Dank!

1 like

De recepten zijn professioneel opgebouwd (met percentage bijv.). In dezelfde stijl als bij bakery institute eigenlijk. Ik heb pas 1 recept gemaakt en die vond ik mega lekker! De 5 recepten die ik heb gekocht waren ook maar 10 euro, dus op zich wel de moeite om het zo eens te proberen. Nu kreeg ik net nog een linkje waarbij 2 van die recepten op video zijn opgenomen. Die video’s duren 45 min. en 65 min.

3 likes

Ik maak deze graag:

4 likes

Nee hoor, nog niets besteld vanwege de hitte. Aan Crisp had ik niet gedacht, dank je wel! :relaxed:

3 likes

Ik ben aalbessen kruimeltaart met bruine boter aan het maken volgens dit recept: Rode bessen kruimeltaart met haverrmout - PaTESSerie.com

Ik heb aalbessen in de tuin en eet ze niet graag los/in yoghurt dus alle tips voor baksels met aalbessen zijn welkom! Denk dat ik ze meteen ook tot rode bessen saus ga verwerken.

Edit: het was een matig succes. Het recept was 35 minuten op 175 graden en die van mij heeft er 46 minuten in gestaan op 180 (en 180 klopt in mijn oven wel) en was eigenlijk nog steeds niet echt krokant. Ik probeer binnenkort wel mijn vaste crumble recept en dan ook zonder deeg op de bodem.

Geen baksel, maar krentjebrij en Haagse bluf zijn ook wel erg lekker!

Het stond al tijdje in mijn agenda en had het natuurlijk ook hier beloofd!

Happy half Christmas!!


Eerste batch



Tweede batch

Dit recept heb ik gebruikt:

Ik heb netjes zoals in het recept 2 lepels beslag erin gedaan en dat was precies genoeg. De eerste keer was ik iets te laat met draaien en vuur iets te hoog batch erna ging beter. De smaak vond ik niet geweldig dus volgende keer wel een ander recept maar zag er nog genoeg op hun site.
Het bleef ook niet erg plakken voor mij in de pan (voorganger had er wel moeite mee geloof ik) de figuurtjes zie je wel maar bij sommige moet je wat beter kijken. Misschien met een ander recept wat minder vlekken waardoor je het beter ziet.

26 likes

Jammer dat de smaak niet zo was, het ziet er wel lekker uit.

Ik ben Netties wafels aan het maken, van het recept uit het topic.

4 likes

Wie weet een simpel en goed recept voor het bakken van een volkorenbrood, waarbij je geen keukenmachine bij nodig hebt?

Ik wil op vakantie zelf een vezelrijk brood gaan bakken. Dochter is een moeilijke eter die snel last heeft van verstopping. Normaal koop ik volkorenbrood bij de supermarkt, maar dat gaat lastig worden in Frankrijk.

deze maar dan eens proberen met alleen volkoren? heb deze vaker in haar stories gezien en ziet eruit als een goed en lekker brood met weinig werk!


ik ben de bruine boter pecan koeken weer aan het maken, weer vegan maar dan wat aangepast nav de vorige keer, nu al zin in! deeg staat in de koelkast dus nog even geduld.

5 likes