Baktopic (Deel 1)

Ohhh thanks!! We doen allemaal WW dus dat is helemaal mooi haha.

Ik ga woensdag dit recept maken. Als ze niet lukken weet ik je te vinden :wink:

Haha succes! En als ze niet lukken weet ik in elk geval dat je andere eisen aan chocolate chip cookies stelt dan ik :stuck_out_tongue:

1 like

Deze wil ik wel maken!
Kun je deze een dag van te voren maken?

Dat kan maar zou de vulling dan maken en dan later pas afbakken. Of maken en dan later weer in de oven opwarmen. En ik doe nooit het bladerdeeg uitrollen maar rek het per velletje uit en bekleed dan vel voor vel de springvorm en vouw hem aan het einde dicht. Dan heb je aan 6-7 velletjes genoeg. Eet smakelijk!

1 like

Ziet er goed uit! Wat gebruik jij voor de witte saus? Ik zie verschillende combi’s van zure room/creme fraiche/kwark/kaas

1 like

Een mix van 175 gram volle kwark en 125 gram creme fraiche! Ik heb het uit een recept, je houdt wel wat over maar dit is in ieder geval de verhouding

1 like

Late reactie, maar mocht je de volgende keer nog een nieuw recept willen proberen dan vond ik deze erg lekker. Ik heb ze zelf gister gemaakt en op t werk waren ze fan:

3 likes


Dit is de tweede plaat. De eerste zes koeken zijn aan het afkoelen :scream:

3 likes

Is hier iemand fan van de white chocolate raspberry cookie van de McD? Ik probeer ze na te maken maar ik krijg de structuur niet voor elkaar. Dat je scheurtjes in de koek krijgt bij het afbakken, en dat het redelijk dik blijft (1 cm?).

Ik gebruik als basis het cookie recept van Anna Olson: https://youtu.be/uJwekkbGPns

Ik ben de laatste tijd ook veeeel aan het bakken. Ik bak elke week een klein taartje waarvan ik de hele week elke dag een stukje eet. En koop geen koekjes/chocola enzo meer.
Deze week maakte ik een taartje gevuld met karamel en noten en een laag chocola bovenop.

35 likes

Wauw zo mooi! Klinkt ook heel erg lekker

1 like

Wow mooi! Heb je een recept?

1 like

Als basis dit recept: https://www.weekendbakery.com/posts/walnotentaart/
Maar dan bedek ik hem helemaal met deeg, en maak ik hem dus nog op met chocola!

1 like

Thanks, heb het nog een keer geprobeerd en denk dat ik het nu doorheb: ik maakte eerst supergladde bolletjes met mijn handen. Ik maak nu lelijke bollen m.b.v. 2 lepels :smile:

1 like

Ik kwam net dit recept tegen en heb alle ingredienten in huis behalve de banaan. Nu zou ik morgen dit toch graag als ontbijt willen maken. Denken jullie dat je de banaan ook kunt vervangen door banaan proteinepoeder? Of wordt de textuur dan te droog?

Ik denk persoonlijk dat het niet te vervangen is door proteine poeder, dat zijn toch wel 2 compleet verschillende producten. Je kan wel even googlen op proteine poeder pannekoeken en dat het bananen proteine poeder gebruiken?

1 like

Ja was ik al bang voor. Ik dacht misschien dat de banaan alleen voor de smaak was en dat het dan wel zou kunnen. Maar voor de textuur zal het idd niet kunnen. Zal eens googlen, thanks!

1 like

Weet iemand misschien een simpel maar lekker recept voor een baksel om uit te delen? Iets dat dus redelijk klein en bitesize is, zoals koekjes, cupcakes, … Liefst iets wat niet teveel werk of ingrediënten vereist. En iets waarvoor ik geen keukenmachine nodig heb, ik moet het helaas doen met handkracht en een staafmixertje.

Caramel Shortcake

Deze is heel lekker en vrij eenvoudig op zich!

1 like