Baktopic (Deel 1)

Ik ga het volgende keer eens proberen met boter erbij!

Doe ik al, gisteren zelfs een hele dag bijna laten afkoelen maar het bleef alsnog niet liggen. :yawning_face:

1 like

Weeg je alles wel goed af?

100 gr poedersuiker
2 theelepels vanille
Halve eetlepel water/melk per keer erbij doen

Die werkt bij mij altijd.

1 like

@Kamerbreed is de cinnamon buns met glazuur expert voor mij.

3 likes

Even iets heel anders… Jij bent toch snackdetectives op Instagram? Ik mis je posts :wink: Wilde ik even kwijt.

2 likes

Ja, klopt! Leuk om te horen, ben er even mee gekapt omdat mijn account het zo slecht deed en ik via stories wel veel interactie heb. Ben wel van plan het weer op te pakken, want heb wel de foto’s, ik plaats ze alleen niet haha

2 likes

Ik wilde dit weekend een kerststol bakken, maar ben er niet aan toegekomen :pensive: Sowieso was ik vergeten het spijs te maken dus dan had ik het waarschijnlijk (bijna) kant-en-klaar in de winkel moeten kopen wat ik minder lekker vind, maar toch baal ik er van. Zo stom dat ik er niet aan heb gedacht.

Is er een recept?

Begrijp ik!! Ik heb zelf geen social media, behalve LinkedIn. Jouw account is serieus de enige die ik bekijk (dit klinkt heel eng en stalkerig, my bad!!).

Dus ik kan iig niet wachten :grin:

1 like

Haha ja die Amerikaanse recepten voor frosting en botercrème bevatten altijd zo veel suiker, echt bizar vind ik dat!

2 likes

Wat is jullie ultieme lemon poppyseed cakerecept?:slight_smile:

Thanks voor het delen! Ik heb toevallig net boodschappen gehaald voor een recept van Yvette van Boven, maar als die niet bevalt weet ik waar ik een ander recept moet vinden :smiley:

Oeh dankje! Deze ga ik opslaan :). Ik had een heel ander recept, met opgeklopt eiwit. Dus ben benieuwd naar het verschil.

1 like

Allerbeste brownierecept? :innocent:

1 like

Ja! Hij was echt heerlijk licht. Ik zal vanavond een receptje sturen :slight_smile:

@jigglypuff Het is officieel een chocoladetaart, maar snijd hem in vierkantjes en het is een brownie! :stuck_out_tongue: Het heeft geen cake achtige structuur, dus als je daar naar opzoek bent, is een ander recept beter. Maar zelf vind ik dit recept echt heerlijk.

https://rutgerbakt.nl/taart-recepten/chocoladetaart/recept-smeuige-chocoladetaart/

2 likes

Deze zijn echt goddelijk:

Een dag oud het lekkerst, en je kunt ze invriezen.

2 likes

Ik wilde wat gaan bakken met m’n zoontje vanochtend, maar had echt nul energie. Tot ik dit zag! Staat nu in de oven en T. helemaal trots! Hartstikke bedankt voor dit simpele recept :grin:

Ik wil graag een handmixer kopen aangezien dat toch wel handig is bij het bakken. Welke kunnen jullie aanraden?

Deze staat al tijden op mn verlanglijst:

https://www.kenwoodworld.com/nl-nl/producten/kmix-keukenapparatuur/kmix-handmixer

Komt heel goed uit de tests. Maar eerlijk is eerlijl, ik heb vorig jaar in een zuinige bui een handmixer van de Lidl gekocht, de kleur is ronduit afschuwelijk maar hij doet het heel erg goed (beter dan mn Philips die kapot was gegaan). Dus als je niet te veel wilt betalen…
Het enige nadeel is dan hij, als je hem gebruikt, nog steeds zo’n fabrieksgeurtje afgeeft uit de motor. Maar verder helemaal perfect.

1 like

Ik zou er nog even op terug komen! Dit is het recept:

Recept

1 like

Ja heb ik ook hoor, beste koop van mn leven, lol. Maar voor kleine dingetjes is een handmixer ook wel handig.