Baktopic (Deel 1)

Hoe bedoel je blijft plakken? Gaan ze helemaal stuk als het papiertje eraf gaat?

De bovenste helft blijft intact, maar de onderkant en een deeltje van de zijkant blijven aan het papiertje plakken als ik het eraf wil halen.

Waren ze misschien niet helemaal gaar? Papieren vormpjes hoef je niet in te vetten. Ik vind siliconen vormpjes persoonlijk helemaal niks.

Ik denk dan ook dat ze niet gaar genoeg waren @jigglypuff

@Frankie @Saturnus ze waren wel voldoende gaar, maar inmiddels is de tweede batch met siliconen vormpjes wel gelukt en volledig losgekomen :slight_smile:

1 like

Ik ben volgende week jarig en wil graag een taart maken om te trakteren op werk maar ik ben een beetje inspiratieloos. Vorig jaar had ik een lemon meringue pie en het jaar ervoor volgens mij een chocolade caloriebommetje. Heeft iemand hier een idee/succesrecept? :sparkles:

Red velvet cheesecake

1 like

Dat klinkt heel lekker! Heb je daar een beproefd recept voor? (Vind baked cheesecakes vaak gedoemd om te mislukken :see_no_evil:)

Ik heb met mijn verjaardag een witte chocolade cheesecake gemaakt, die was heel erg geslaagd!

Als basis heb ik dit recept gebruikt: https://www.keukenliefde.nl/witte-chocoladecheesecake-met-frambozensaus-swirl-starbucks-copycat/

Ik ga alleen zelf altijd voor een Bastogne bodem en die bak ik ook nog even 10/15 minuten af in de oven.

1 like

Ah dat boek trendy taarten van Linda lomellino ligt op zolder. :see_no_evil: Maar die was wel gelukt haha. Zal even kijken of ik hem vanavond nog kan vinden.

Ik heb je gepm’d.

1 like

Wie helpt kiezen:
Wat zal ik vanmiddag maken?:

Samenvatting

Dit klinkt allemaal lekker, maar ik zou het meest nieuwsgierig zijn naar die pindakaas cookiebars!

1 like

Ik zou ook de cookiebars maken!

1 like

Ik heb 2 Toblerone repen van elk 360 gram (met wat afgesnoepte stukjes hehe). Éen gewone en een fruit & nut. Ik wil er eigenlijk iets mee bakken, koekjes of brownies of iets dergelijks (mag ook wat anders). Hebben jullie een succesrecept?

:scream: Welk bakboek is dit? Lijkt me zo lekker allemaal!

Ik ga vanavond voor het eerst whoopies maken. Iemand dat al wel eens gedaan?

Ja, 1 keer, maar ze werden erg groot bij mij :flushed::flushed: Wel heel lekker!

1 like

Ah Thanks! Misschien niet te veel deeg gebruiken dan per whoopie. Alhoewel, ik vind het ook niet zo heel erg als ze groot zijn :heart_eyes:
Ik ga chocolate whoopies en bannoffee whoopies maken. Ben benieuwd.

1 like

Late reactie maar deze:

2 likes

Geeft niet hoor, dank je wel! :smile:

1 like