Baktopic (Deel 1)

Oh das wel handig om te weten. Ik woon een stuk van de stad af dus zou er dan echt speciaal heen moeten voor meel. Maar als ik er een keer ben dan kan ik wel wat meenemen. Had niet verwacht dat ze dat daar hebben, vind het altijd zo’n medicijnen winkel. Dacht eerder aan de Marqt.

Als je toevallig een Turkse supermarkt in de buurt hebt, die hebben eigenlijk altijd wel dadels! Meestal ook nog een stuk goedkoper dan bij de gewone supermarkt.

1 like

Ja, ik zie nu dat ze nog steeds die actie hebben en je kan ook online bestellen. https://www.hollandandbarrett.nl/shop/voeding-dranken/bakken/bakmelen/

Kan zijn dat ze in de winkel meer hebben hoor, maar het is vooral blijven hangen omdat ik verbaasd was over de hoeveelheid soorten :joy:

1 like

Havermoutmeel kan je ook heel makkelijk zelf maken door gewone havermout in de blender/keukenmachine heel fijn te malen.

3 likes

Ik heb dus geen keukenmachine, maar wel een blender, voor sapjes en zo. Zou dat werken, die grove bladen…? Ga het morgen proberen :biggrin:

En oeeeh @Bunnyslippers online bestellen is top! Duh, 2019, had ik kunnen bedenken.

Ik wil dit recept gaan maken:

Ik heb een kleine blender maar dat ging prima! Als je toch havermout in huis hebt zou ik het gewoon een xtje proberen.

Ik heb het nu vervangen door tarwe bloem haha, ging heel prima! Het brood is hartstikke lekker geworden! Zeker een aanrader als gezond tussendoortje, ik heb het in plakken gesneden en ingevroren zodat ik iedere dag eentje mee kan nemen.

1 like

Ik had vorige week deze gemaakt en die coating maakte het verrassend lekker vond ik:
https://www.jumbo.com/wortelcake-met-chocoladeglazuur/502881/

Aanrader!

Ik wil morgen weer iets gaan bakken maar ik ben een beetje inspiratieloos.

Heeft iemand wel eens sodabread gebakken? Is het een aanrader?

Ja ik (recept van The Baker Brothers geloof ik) maar ik vond het echt heel vies dus daar heb je niet zo veel aan.

Nou, daar gaan we! (Volgens mij is hij nu al mislukt. Laagje monchou is echt 1 cm?!)

Oh wacht, heb de normale variant in mijn hoofd. Die van zo’n kant en klaar pak.
Klopt dus, hoop ik, wel.

Ik ben niet zo’n keukenprinses maar zojuist deze mix uitgeprobeerd. Moet alleen even wachten tot vanavond (dan komt de visite) om te proeven dus later een review.

5 likes

Als ze maar lekker smaken! Ik maak zelf altijd platte koekjes, dat scheppen met een ijslepel komt meestal voor bij Amerikaanse recepten. Daar gebruiken ze over het algemeen wat meer boter en suiker, waardoor de koekjes meer uitlopen zoals @TheRock al zei.

Sorry dat ik zo even binnenval maar deze bak n00b heeft een vraagje. Met mijn beste vriendin heb ik deze carrotcake eens gemaakt en zij vond hem echt super lekker: https://uitpaulineskeuken.nl/2013/06/repost-carrot-cake.html

Nu heeft ze binnenkort haar vrijgezellenfeest waar we als vriendinnen allemaal wat lekkers willen maken voor een high tea. Ik wilde dus graag dit recept maken maar dan als minimuffins. Hoe kan ik dat het beste omzetten qua baktijden en temperatuur?

1 like

Ik zou ze 25 minuten op 170 graden bakken, dat is vrij standaars bij cupcakes. Na het bakken even testen of ze gaar zijn met een houten prikker, zo biet nog even 5 minuten er bij.

1 like

Hoe vond je deze? Ben erg benieuwd naar je review.

Lekker! Mijn visite zat ook te smullen. De brownie was nog wat klef in het midden, maar niet te overdreven en de toevoeging van koek maakt het een lekkere bite.

1 like

Goed om te horen, dan ga ik hem ook bakken binnenkort! Dank je wel voor het reviewen!

Ja! Is heel makkelijk en lekker. Heeft wel een typische smaak en is wat kleffig, maar ik zou het zeker proberen.
Ik raad Paul Hollywood aan, die geeft hele goede adviezen over hoe je het precies moet doen:

1 like