Baktopic (Deel 1)

Moet het een taart of snacks zijn?
Vegan saucijzenbroodjes doen het hier altijd goed.

1 like

Mag allebei. Dit vind ik een leuk idee, en fijn dat het vega is.Thanks!

Die van Rachel Khoo met lemon curd zijn echt te lekker!

1 like

Ik postte dit net in WJEKW, maar het past hier veel beter natuurlijk.

Help! Ik heb vanmiddag een appeltaart gebakken en ik wilde hem net aansnijden maar kwam tot de ontdekking dat de zijkanten en onderkant niet (helemaal) gaar zijn. De bovenkant is wel prima. Is dit nog te fiksen als ik hem (met wat folie erover om niet te laten verbranden) nog een keer in de oven zet? Helpt het als ik dan de rand eraf laat of maakt dat niks uit?

Ik ben bang dat hij niet helemaal meer mooi zal worden! Zeker omdat het de bodem is die nog niet gaar is wordt dit lastig. Maar mochten de zijkanten al stevig genoeg zijn zou ik de springvorm er inderdaad afhalen en aluminiumfolie op de bovenkant doen.
Verder kun je de taart het beste op een rooster afbakken in plaats van op een plaat, dan komt er aan de onderkant ook meer hitte bij.

Dankjewel! Hij staat inderdaad op een rooster. Ik ga het maar gewoon proberen, mislukt is ie anders toch al. Zou het voor mezelf niet zo erg vinden maar wil mn collega’s toch wel graag een fatsoenlijke taart voorschotelen :upside_down_face: Nja anders maar even langs de supermarkt morgenochtend.

1 like

Ik ga voor je duimen!

1 like

Klinkt heel raar maar mijn baksels komen vaak niet op omdat de rest thuis gezond doet en of een hele andere smaak heeft dan ik :sweat_smile:

Heeft iemand een tip om bijvoorbeeld een één persoons chocade ganache taartje te maken?

Muffins ervan maken oid? In een muffin pak bakken bedoel ik. Of de rest invriezen of weggeven ergens?

Misschien kan ik wel een paar kleintjed proberen idd in zon muffin pan🤔

1 like

Ik ben alleen, dus ik neem m’n baksels altijd mee naar m’n werk. Zijn m’n collega’s erg blij mee, haha!

2 likes

Heb helaas geen koeling daar anders wel een goede optie :see_no_evil:

Weet iemand een goed recept voor chocolate chip cookies? Bij mij mislukken ze altijd

Wat mislukt eraan?

Ik gebruik meestal deze (en soms met iets meer chocolade dan in het recept staat):

75 g boter op kamertemperatuur
175 g lichtbruine basterdsuiker
1 ei
150 g zelfrijzend bakmeel
2 eetlepels cacaopoeder, ongezoet
100 g witte chocolade, gehakt
100 g melkchocolade, gehakt

Klop de boter met suiker (zorg dat de boter echt zacht is). Kneed het ei, meel en de cacaopoeder erdoorheen. Kneed als laatst de chocoladestukjes erdoor. Maak bolletjes van het deeg en druk ze plat (ik doe meestal iets van 5 cm doorsnee). Let op dat je ze niet te dicht naast elkaar legt. Bak ze 8-10 minuten op 180 graden. Als ze uit de oven komen, dan zijn ze nog heel zacht. Laat ze dus op de bakplaat zelf een paar minuten afkoelen, voordat je ze op een rooster legt.

1 like

Thanks! Ik ga deze dan proberen te maken. Ze blijven bij mij altijd te zacht :pensive:

Hm, deze worden ook niet zo hard als je ze in de winkel koopt hoor! Ik vind dat eigenlijk lekkerder (en het kruimelt minder :wink:). En sowieso goed laten afkoelen natuurlijk

Klopt, maar ze komen meestal na een paar minuten niet eens van de plaat :thinking:
Hoe lang mix je eigenlijk het suiker en de boter? Tot het net door elkaar gemixt is? Of tot de boter lichter van kleur wordt?

Dit recept heeft vrij veel suiker tov boter, dus het lukt bijna niet om het een geheel te laten worden. Ik vind het zelf al vrij snel goed (of ik ben lui :stuck_out_tongue:) en ga dan door met het ei erdoorheen kneden. Wel haal ik altijd de boter echt op tijd uit de koelkast

1 like

Je kunt kleine tartelette vormpjes kopen! Ik heb mijne van big bazaar, 4 stuks voor 4 euro dacht ik. Ze heb en een losse bodem. Dan kun je gewoon eenpersoons taartjes bakken! Je kunt ganache ook prima invriezen trouwens, dus als je te veel hebt gemaakt is dat ook geen probleem. Ik heb laatst tartelettes gemaakt met een harde wener bodem, Zwitserse room, vers fruit en mini meringue. De room en het deeg heb ik ook weer ingevroren voor later!

Foto

9 likes

Goede tip! Ga ik kijken bij de Big Bazar! Dankjewel :innocent:

1 like