Belastingen

Heb ik ook. Het staat ook in de brief he? Dat je het dan volgende week ofzo krijgt.

1 like

Mijn vriend en ik hebben samen belastingaangifte gedaan (als fiscaal partners) Hoe kan het dat hij het al vorige week heeft gekregen en ik niet?? Ik wil geld :frowning:

Iemand die mij misschien kan helpen uitleggen (snap er niet zoveel van namelijkā€¦)

Kleine situatie;
Ik woon samen. Ik heb een vaste baan met vast contract. Mijn vriend heeft afgelopen jaar tot ongeveer juli gewerkt, toen werd zijn contract niet verlengd. Hij kreeg een uitkering tot december, daarna niets. (Inmiddels wel weer een baan, heel fijn!)

Ik heb de mijne ingevuld, heb dus heel 2017 gewerkt en ik hoe dus niets te betalen en krijg niets terug. Prima zo, scheelt me weer een betalingsregeling.

Mijn vriend die moet dus, na alles ingevuld te hebben (veel was al automatisch ingevuld), bijna 200 euro terugbetalen?

We zijn dus niet getrouwd en hebben geen samenlevingscontract, dus geen fiscale partners toch?

Ik snap niet dat hij dus zoveel beladting moet terugbetalenā€¦ toen we dit invulden had hij nog geen nieuwe baan dus hij was super teleurgesteld want we hebben het financieel dus heel moeilijk (binnenkort als hij dus zijn eerste loon heeft hopelijk niet meer)

Ik heb de brief gisteren binnen gehad! Er staat dat het binnen een week wordt overgemaakt, laat maar komen! :star_struck:

1 like

Ik vermoed dat er op zijn uitkering te weinig is ingehouden. De uitkeringsinstantie houdt geen rekening met zijn eerdere inkomen uit zijn baan en houdt gewoon belasting in alsof ie het hele jaar elke maand die uitkering krijgt. Vermoedelijk verdiende die iets meer bij zijn baan dan in de uitkeringssituatie, waardoor de uitkeringinstantie (wss gedeeltelijk) een te laag tarief heeft ingehouden. Ik wil het nog wel verder uitleggen maar dan wordt het een beetje een technisch verhaal.

Ik moest ā‚¬404 terugbetalen :sob: gelijk gedaan van mijn vakantiegeld.

Vorig jaar had ik echt geluk met hoe snel ze waren, nu heb ik nog steeds geen bericht. Heb gisteren mā€™n vakantiegeld gekregen dus dit mag er ook wel bij, dan kan ik lekker mā€™n bankrekening spekken :pig:

Ik heb nog steeds niets gehoord :weary:

Ik ook nietā€¦ het heeft nog nooit zo lang geduurd bij mij!

Bij mij ook niet. Ik kreeg het altijd eind april/begin mei.

1 like

Hier ook nog steeds niets :frown:. Hoe lang zat er bij jullie tussen het ontvangen van de aanslag en de uitbetaling?

Ik heb ook nog niksā€¦ en ik krijg ruim 700 euro dus ik wil het hebbennn

Hallo waar blijft mijn geld :rage:

1 like

Mijn vriend, ouders en zus hebben ook allemaal nog niks gehoord en ook allemaal op 1 maart al aangifte gedaan. Dus dan voel ik me toch minder zielig haha

Bij mij stond het vanochtend op mā€™n rekening. Ik heb pas heel laat aangifte gedaan. Ik had het in de eerste week van maart al ingevuld, maar ik was vergeten om het te versturen.

Bij mij stond het ook vanochtend op mā€™n rekening! Heb halverwege april aangifte gedaan.

1 like

Hup hup belastingdienst, geef mij geld.

Haha.

1 maart al aangifte gedaan en nog geen brief/geld. Ik wil het!!

Ik heb vandaag het bericht in mijn overheid gehad met dagtekening 1 juni. Zal wel ergens volgende week komen dan :slight_smile:

Ik probeer sterk te blijven, maar hier hetzelfde verhaal. Haha ik wil zo graag centjes.