AMC loopt volgens mij sowieso achter op het hele proces van short squeeze, weer stijgen etc. dus denk dat we eerst te zien krijgen wat er met GME gaat gebeuren. En dan ook nog de kooprestricties in de US zullen ook invloed hebben gehad dat GME toch niet zo hoog ging als gisteren.
Ja klopt ik zie het nu! Moet een extra product aanzetten dus ga de test eerst doen
denk je dat iedereen ook echt blijft holden, zoals ze zeggen?
ik probeer reddit een beetje bij te houden maar man, das een dag- en nachttaak!
Oprecht, ja. De democratisering van de maatschappij door sociale media is een proces dat al een lange tijd bezig is. Dit is er (mogelijk) onderdeel van. Hier komt nu het prisoners dillema weer om de hoek kijken. Om dit spel te winnen moet iedereen elkaar nu blijven vertrouwen.
Jaa super goed artikel! Beetje een humble brag dit maar ik ben ook eens bij NOS 3 podcast te gast geweest. Fijn dat dit soort dingen ook gewoon besproken worden door de media.
Closed! Tijd voor weekend.
Poe ja zeg. Wat een dag weer. Ben wel blij dat het nu even voorbij is. Er bestond de kans dat het langer ging duren.
Wat lief ik zat daar omdat ik een start-up had dat werkte en onderzoek deed naar nep nieuws. Wat doe jij voor werk?
Ik snap er echt nog vrij weinig van, maar zijn er hier mensen die ook deze aandelen hebben? En gaan jullie ook niet verkopen dan? Omdat het dus nog meer waard gaat worden?
Ja dat klopt. We wedden er nu op dat het meer waard wordt.
Het komt op mij over dat de bankensector, de hedgefunds en sommige brokers liever zien dat handelen op de beurs voor de 1% blijft.
De huidige generatie is volgens hun te dom om dit te begrijpen. Alleen de eikels die verantwoordelijk zijn voor de economische crisis zijn hier slim genoeg voor om dit te kunnen begrijpen.
Terwijl in werkelijkheid dit echt poep simpel is om te begrijpen met een middag googelen. De vrije markt economie bestaat niet zodra je mensen tegenhoudt om te handelen.
Thnx voor het artikel! Blijf jij ook nog vasthouden?
Ze kunnen je niet verbieden om te verkopen wel nog extra aankopen.
Poeh nou ze beschermen de beleggers, not. Eerder het tegenovergestelde. Doordat Robin Hood de beleggers heeft verboden om te kopen (terwijl de grote jongens het wel mochten) is de prijs zwaar gedaald. Als ze blijven ouwehoeren door beleggers uit te sluiten om te kunnen kopen dan verzieken ze juist het hele plan en gooien ze “ons” gewoon voor de bus in plaats van te beschermen.
Aan het begin dacht ik ook heuj lekker mee doen voor de lol, maar hoe meer ik er over lees hoe belachelijker het eigenlijk is. We worden gewoon zwaar genaaid door de mensen met het grote geld. Zij kunnen alles maken legaal of (op het randje van) illegaal, maakt allemaal niet uit maar zodra ze dus verliezen in hun eigen spel is het allemaal ineens “oneerlijk”
Shorts zijn trouwens net zo belangrijk als de mensen die long gaan voor een vrije markt economie.
Dit is een aflevering van Dirty Money op Netflix. Echt een steengoede documentaire over hoe shorts werken en de medische industrie in Amerika.
Alleen zijn de hedgefunds, shorts gaan misbruiken om bedrijven te vernietigen en er zelf rijker van te worden. Ze zijn 140% short gegaan op GME omdat ze dachten er mee weg te komen.
TLDR
Ja wow, dit zag ik niet aan komen van de volkskrant. Je kritiek moet dan toch zijn op het systeem, niet op de mensen die daar nu verandering in proberen te brengen? Ik vind dat de Volkskrant een bijzonder perspectief heeft gekozen hierin.
En de keuze van Binckbank vind ik ook bijzonder. Want klanten van hen die al aandelen hebben worden nu ook door hen benadeeld.
Wow ik heb het ook net opgezocht. Je hebt helemaal gelijk. Dit is leuk aan deze beweging. Het is mogelijk om misinformatie tegen te gaan.
Het gaat inderdaad niet over de individuele aandelen. Het gaat om de markt opties.
“Opties geven je het recht om op een vooraf afgesproken tijdstip aandelen te kopen of te verkopen voor een afgesproken prijs. Eventuele winsten kunnen extra hard stijgen, maar de verliezen zijn ook groter dan bij het zelf in aandelen handelen. Het gevaar bestaat dat je meer dan je inleg verliest, geeft de woordvoerder van BinckBank aan.”
Dit is ook een hele goede post. Het beschrijft de hele strategie. Alleen is dit dus 143 dagen geleden geschreven. Ook waarom GME dus eigenlijk een bedrijf is met veel potentieel.