Beleggen/investeren/sparen

En bovenal het feit dat iedereen zegt ‘this time it’s different’

Aanrader: boek van dezelfde titel :ok_hand:
Als er minder geproduceerd wordt (GDP) maar de prijzen, de werkloosheidscijfers, de consumentenuitgaven én de markt blijft hetzelfde… dan zitten we hoe dan ook in een bubbel. We overwaarderen nu onze eigen ‘productie’ in ieder opzicht, alleen maar door de €€ die de overheid inzet. Kan goed anti-cyclisch werken, maar zal nooit het volledige effect compenseren

Minder banen
Meer faillisementen
Minder consumentenuitgaven
Minder GDP
Minder welvaart

Zie alleen al die gigantische volatiliteit van Tesla vandaag: de angst dat die klapt is zó groot dat een verschil van 20% in één dag prima mogelijk is. Als er een schaap over de dam is dan volgen er meer principe

3 likes

Jaaaa dit haaaat ik zo aan porterenee, waarom kan ze haar teksten niet goed nakijken of laten corrigeren? Inhoudelijk heeft ze wel goede posts (wel veel herhaling), maar die spelfouten en tekstuele fouten zijn zo onprofessioneel.

1 like

ohhh hier hoopte ik al op!

1 like

Ik vind de site wel leuk om motivatie te halen, maar ik vind dat inderdaad de herhaling en de spelfouten een doorn in het oog. Hier een pareltje: ‘divident’ op een excelsheet waar je nog eens 10 euro voor betaalt. https://meer.porterenee.nl// . die taartdiagram die je ziet: hoezo inkomsten en uitgaven bij elkaar? Waar slaat dat op?

1 like

Super! Bedankt de boeken tip! Die ga ik vanavond direct lezen. De macro en socio-economische trends zijn ook waarom ik deze tijd zo interessant vind.

Net nog 6 GME bijgekocht. Zo kwam ik uit op 10 aandelen met een gemiddelde kostprijs van ongeveer 100 dollar.

:upside_down_face: jep, dan klopt het weer in m’n hoofd.

6 likes

Haha je bent niet bang, love it! Ik wil er ook nog een paar kopen, maar vraag me af of ik moet wachten op een kleine daling of dat dat dom is

1 like

Jajaja mijn ETF’s een paar dagen geleden gekocht en ik sta nu €4,20 in de plus! :joy: :sunglasses:

Heb echt zin om nog veel meer te kopen. Slaat echt nergens om maar ik vind het wel verslavend (en das wel een beetje gevaarlijk natuurlijk).

2 likes

Aan het begin had ik dat gevoel ook en keek ik elke dag wel een keer, maar dat stopt na een tijdje wel want eigenlijk is het best wel saai als je ze toch voor de lange termijn wil aanhouden :joy:

2 likes

ALLES VERKOPEN!!

2 likes

Oh ik heb die podcasts destijfds wel geluisterd. Ik vond dat hij het altijd wel goed uitlegde. Wat kwam hij nu vertellen dan?

Misschien komt er nog een daling aan, maar hij staat nu op 67 dollar wow haha. @anon50301661 bedrijven die dividend uitkeren is sowieso wel een goede investering. Zo lang het goed gaat met het bedrijf haal je er toch altijd een klein bedrag uit ieder jaar :slight_smile:

Ik wou net komen melden dat het inderdaad dom was om te wachten :sweat_smile: stijgt als een gek ineens

1 like

Zou dat komen omdat er een hoop shorts zijn die hun positie aan het dekken zijn? Ik kijk met verbazing haha. 73% in de plus vandaag. Lekker volatiel wel.

2 likes

Hij staat al op 91.70 en is al 2x gehalt (dit is geen woord? :joy:) in het laatste half uur

2 likes

Niet veel… ik blijf refreshen :joy:

@anon43983847 you did well met je extra GME haha

1 like

Jaaa! Leuk om dit weer eens mee te maken. Ik speel gezien quite zo. Dit stoppen gebeurt trouwens vaker. Heeel benieuwd wat er morgen gaat gebeuren. Hopen dat dit ronde 2 is haha.

3 likes

Pfoe ik ben ook benieuwd. Mijn ene GME aandeel kostte 220 dollar, dus zou mooi zijn als ik toch meer terug krijg dan ik dacht :sweat_smile:

2 likes

Wsb is volgens veel redditers niet meer betrouwbaar, er gaan verhalen rond dat er bots en betaalde accounts tussen zitten die voor “de hedgefunds” werken. Veel posts over gme werden verwijderd, mods werden vervangen, allemaal rare dingen en een hoop negativiteit daar. Klinkt nog al conspiracy, maar goed haha. Er is nu een wallstreetbetsnew en een speciale gme sub. Mensen gaan los nu haha

Jeetje, ik schrik er gewoon van haha. Dit had ik niet meer verwacht. Ik heb 2 aandelen GME en dacht er zelfs over om m’n verlies maar te nemen en het ergens anders in te steken. Maar nu wordt het toch weer leuk. Ben benieuwd naar morgen!

1 like