Duitslandtopic

Oh en als je geld te veel hebt is de winkel Voo Store in Kreuzberg ook wel een aanrader!

1 like

Altijd als ik in Berlijn ben kom ik daar en word ik verdrietig omdat ik niks kan betalen. Maar ooit kom ik terug en koop ik de winkel leeg (hoop ik)

2 likes

Wat is het voor winkel? Heb je nog andere winkeltips?

2 likes

een concept store, heel hip en met mooie (maar vooral ook dure) merken. Iedereen die er rondloopt ziet eruit als een zwerver, maar dan wel in een zwerversoutfit die meer waard is dan mijn ganse garderobe.

Ik heb verder niet echt geshopt maar wel heel veel leuke winkels gezien overal eigenlijk (uitgezonderd een kattenblouse voor mijn collectie gekocht in een winkeltje dat Broke + Schön heet)

2 likes

Ik ga in augustus ook naar Berlijn, zijn er nog meer leuke tips? :smiley: Misschien van leuke dingen om te doen als het heel warm is?

1 like

Heeft iemand ook tips over welke buurt het leukst is om te wonen voor een paar maanden?

Kreuzberg, Neukoln, Tempelhof of Schoneberg

2 likes

Thanks! Ik hoorde dat Kreuzberg ook een beetje ghetto was? Ik wil vooral goede bereikbaarheid, veel restaurants, cafe, bakkertjes whatever etc, maar wel relatief veilige buurt.

Nee kreuzberg is totaal geen ghetto hoor. Is zeg maar het populaire ‘hipster’ buurtje. Ligt super centraal, heel veel leuke tentjes winkeltjes etc. Super gezellig op straat en lekker levendig en multicultureel.
Die andere 3 wijken hebben dat ook wel maar liggen net iets minder centraal, en zijn misschien iets rustiger. Waarschijnlijk wel makkelijker om woonruimte te vinden

1 like

Ik ben er twee weken geleden geweest en toen was het ook warm. Wij hebben vooral veel bier en radlers gedronken op terrasjes haha. Biergarten Prater in Prenzlauer berg en Cafe am neuen See in het Tiergarten park zijn echt aanraders. Sowieso kan je in dat park lekker rondwandelen in de schaduw. Ook zijn we aan middagje gaan zwemmen bij Sommerbad Kreuzberg, wel druk met kinderen maar er is een hele grote ligweide waar je een rustig plekje kan vinden

Dankje, ziet er leuk uit! @Fenayi, zou je dat lijstje willen laten zien wat je van het vorige forum had opgeslagen? :smiley:

1 like

Poeh er staat op mijn lijstje niet zoveel meer eigenlijk :o

Ik ga morgen voor een lang weekend! Ben er al 5+ keer geweest maar de laatste keer is 2 jaar geleden. Ben op zoek naar nieuwe chill plekken, restaurantjes, leuke barretjes, clubs, straten, en eigenlijk alles wat je de moeite waard vond! Heb alle ‘belangrijke’ dingen al meerdere malen gezien. Dus het wordt echt een weekend waarin we willen eten, chillen, drinken, toffe dingen zien en dansen

Hoe was het? Ik ga donderdag.

1 like

Zoals altijd was het fantastisch :grin: .
We zijn allebei al meerdere keren in Berlijn geweest dus hebben geen musea/andere ‘hoogtepunten’ bezocht.
Wat ik je kan aanraden:

In Berlijn ga ik het liefste met een biertje/club mate in mijn hand een heel stuk door de stad lopen. Er zijn zoveel toffe dingen die je dan tegenkomt. Qua chill plekken ben ik afgelopen weekend hier geweest:
Young African Art Market (yaam) - je hebt er toffe feestjes en kunst, maar op warme dagen kan je er ook heel goed chillen want ze hebben 'n soort van stad strand.
James-Simon Park bij Hackerscher markt - Chill parkje met strandstoelen
East Side gallery - Tussen de muur en Spree is een gras veldje
Vlooien markt bij Mauer Park - elke zondag is er een mark en in het park heb je ook verschillende optredens. Het is wel echt mega druk daar.
Raw fleamarket (alleen op zondag)- Ik weet niet of ie nog open is maar hier de vorige keren heen gegaan. super toffe vlooienmarkt het terrein is sowieso heel leuk.

Eten - lastig om echt tips te geven omdat er 10000000 leuke dingen in Berlijn zijn
Cabslam - hier een aantal keren gebruncht (vooral omdat het in de buurt is). Eten is echt fantastisch lekker, drankjes zijn wat minder.
Sahara Imbiss - Sudanees restaurantje met Halloumi/Falafel/köfte gerechten met een super lekkere pinda saus. Heeft meerdere locaties.
Thai park - in het Preußen Park is in het weekend een markt met een stuk of 20-30 thaise eettentjes en cocktails. Echt heel erg leuk en lekker.
Santa Maria - heel lekker Mexiaans tentje, zou niet voor de taco’s gaan (wel burrito/quesadilla/nachos en cocktails)

Qua wijken zijn Kreuzberg, Neukoln, Berlin-Mitte(ten zuiden van Mauerpark) en Friedrichshain leuk om rond te lopen; heel veel café’s, restaurantjes en toffe winkels. Hipster gehalte is wel hoog. Op Museuminsel heb je een hoop musea, ook een mooi gebied om rond te lopen (wel druk en veel afzettingen voor onderhoud)

1 like

Bij station Priesterweg is er een verlaten rangeerterrein omgebouwd tot een park, kost 1 euro. Je ziet daar nog allemaal oude details zoals de sporen, oude dingen die gebruikt werden daar en als het goed is ook nog een oude trein. Vond het erg rustgevend om er doorheen te lopen.

De naam is Natur-Park Schöneberger SĂŒdgelĂ€nde

2 likes

wooow superveel tips dankjewel! Ik heb ze opgeslagen :smiley:.

1 like

Hebben jullie nog tips voor een airbnb of hotel?

1 like

Ik weet niet wat je budget is, maar wel hebben in het Leonardo Hotel aan de voormalig-oost kant gezeten. Er zijn 4 locaties, deze lag op loopafstand bij de Fernsehturn. Heerlijk luxe (super-uitgenreidt ontbijt, heerlijk), een leuke bar-/loungeruimte, en niet duur.

(Zat zelfs een fitnessruimte en ik geloof zelfs sauna bij maar hebben we niet gebruikt)

Edit: even opgezocht;
https://www.leonardo-hotels.nl/leonardo-royal-hotel-berlin-alexanderplatz?RefFrom=GoogleAdwords_5HOTEL_NL_LEONARDOROYALHOTELBERLINALEX&gclid=Cj0KCQjwxbzdBRCoARIsACzIK2kivbKoU5RGOgacoiIlg6U1SYoEPjXVBSVDkvuP6ysHsMBL3iCuj84aApNSEALw_wcB

1 like

Ziet er goed uit!! Locatie was ook fijn dus?

2 likes