Duitslandtopic

Ja prima! Vlak bij Alexanderplatz, maar sowieso is het OV prima daar. Wij hebben 2 dagen een fiets gehuurd, dan kom je helemaal gemakkelijk overal

Wat zouden jullie in Berlijn doen als je er twee dagen alleen zou zijn in het weekend?

Ik slaap in Kreuzberg en heb alleen de avonden iets gepland, overdag nog niks.

verken het museumsinsel, daar zou je wel een paar uur kunnen verslijten

4 likes

Ik vind naast Museuminsel ook het natuurhistorisch museum een aanrader! Dierentuin is ook erg leuk en mooi. Ben je inclusief aquarium wel even mee bezig.

Verder echt even ‘s ochtends ontbijten bij Albatross! Superlekkere pastries, en om 12 uur ook broodjes. Hun warme choco is ook lekker. Heel low key, je kan ook gewoon iets meenemen on the go. En het barst hier ook van de weihnachtsmarkten als je dat leuk vindt, op zondag is de flohmarkt met veel eettentjes ook leuk in Mauerpark.

Verder heb ik vooral eettips.

4 likes

Op zondag vind ik de markt in het Mauerpark altijd leuk! En de Botanischer Garten vind ik ook mooi altijd, moet je wel van houden natuurlijk. RAW GelÀnde/Urban Spree is ook tof, is 's avonds wel meer te beleven maar overdag zijn de boekwinkel en de galerij open, en volgens mij is er op zondag ook een markt. Botanische tuin is trouwens ook in de richting van de dierentuin als ik me niet vergis!

1 like

Ben je er aanstaand weekend? In dat geval de Rixdorfer Weihnachtsmarkt!

Als je van fotografie houdt is CO | Berlin ook altijd goed.

Ik vind het holocaust monument en dan vooral het gedenkcentrum eronder elke keer weer indrukwekkend, als je wat van de WO II geschiedenis van Berlijn wil meekrijgen, hele persoonlijke verhalen. Alleen niet per se een leuk uitje natuurlijk.

De Berliner Unterwelten tours zijn ook aanraders.

Ik vind dat Marjolein ook goede tips heeft: Berlijnblog. En StilInBerlin (Engels) en MitVergnĂŒgen (Duits) ook.

@Bunnyslippers Albatross ziet er goed uit, en ook best dichtbij, binnenkort maar eens uitproberen!

3 likes

Jaa, zeker doen! Zowel hun koffie, chocolademelk als hun golden milk (iets met kurkuma) was top. Brioche met lemon curd, Kouign Amann, gevuld honing ding en dat kardemom broodje waren mijn favoriet!

Wat is er bijzonder aan die ene weihnachtsmarkt? Ben tot nu toe al bij een paar geweest en zit nu nog te kijken naar Spandau en Schloss Charlottenburg maar als die ander leuker is mss die.

1 like

Sowieso is Rixdorf een leuk buurtje. En deze markt heeft allemaal locale clubs en stichtingen enzo, die dingetjes verkopen om hun club of stichting te steunen, vaak zelfgemaakt door de leden. Dus je vindt er andere dingen dan de standaarddingen die je op de meeste andere markten vindt, en steunt er ook nog deze clubs mee als je wat koopt. En de sfeer is meestal gewoon heel chill. Wel heel druk, maar minder toeristen en meer Berliners.

Charlottenburg is wel mooi vanwege de locatie (@Nidorina voor het slot), maar zou dan eerder Gendarmenmarkt doen, dat is mijn favo ‘traditionele’. Spandau vond ik verschrikkelijk, meer kermis dan kerstmarkt, prolli-publiek, die zou ik skippen.

@broodjepindakaas Reichstag heb ik een keer gedaan, ik vond het wel tof, inderdaad mooi uitzicht. Ik vond het beklimmen van de SiegesÀule trouwens ook leuk, wel flink wat trappen, maar daar heb je ook echt mooi zicht zo met Tiergarten eromheen en de Brandenburger Tor aan het eind van de straat. Ik ben geen grote taartfan, maar die van Five Elephant is idd lekker! Ze hebben nu ook een tweede filiaal ergens in Mitte geloof ik trouwens.

2 likes

Thanks! Ik ga zo naar die Rixdorfer! Ik kreeg al een beetje die indruk van Spandau dus die sla ik over. Gendarmen ben ik idd geweest. Ik zit nu bij Albatross haha

1 like

Hoor net dat 'ie vandaag dichtblijft vanwege onweersverwachting
 Ik ga hopelijk morgen even, als ik niet te brak ben :grimacing:

1 like

Jaaa we waren er voor saus haha. Echt onzin trouwens, de weersvoorspelling is helemaal niet zo slecht. Twijfel om morgen langs te gaan.

Nu gewinkeld en gaan eten bij La Lucha

1 like

Heeft iemand hier toevallig tips voor oud en nieuw in berlijn? Het liefst niet een duur feestje in een dure club :smiley:

Denk niet dat het hem nog gaat worden, iets te veel G&T gisteren


@Bunnyslippers Hoe was het daar? Ik ben er 1x geweest van de zomer en vond het niet zo eigenlijk, maar hoor van iedereen alleen maar positieve verhalen, dus moet het mss toch nog een kans geven.

@doei Jaaaaa, love W! Ik hou van Burrito Baby, niet de meest gezellige plek, maar de beste burrito’s die ik tot nu toe in Berlijn heb gevonden, en allemaal vega.

@Reader Ben sinds ik hier woon 1x met O&N uitgeweest, naar de Berghain, kostte toen al flink wat qua entree, zal inmiddels vast nog duurder zijn, dus heb niet echt tips. Behalve dat je ver van de Brandenburger Tor vandaan moet blijven :smile: ! Vind uitgaan met O&N meestal kut, dus de laatste jaren gewoon met vrienden thuis, dit jaar ook, gewoon lekker eten en spelletjes spelen en slap ouwehoeren.

Welke gerechten van W. raad jij nog aan? Ik ben aan mijn afscheidstour begonnen hier dus ga mijn favo tentjes nog eens langs.

Ik ben ook bij Burrito baby geweest en Maria Bonita is dankzij @doei echt favoriet!

Ik hoop dat ik vandaag nog een kerstmarkt red, maar ben echt zo bizar brak. Lijk wel 90.

Edit: die brakheid zie je terug doordat ik in mijn antwoord aan jou, jou ook nog eens tag haha fail.

Ga Maria Bonita dan ook maar eens proberen (@doei) . Kom alleen niet zo vaak in die buurt, blijf toch vaak in mijn eigen Kiez hangen (zoals veel Berliners). Bij W is de quesadilla echt mijn fave :drooling_face:

Nee, ik ga al voor de kerst weg dus al heel snel!

De chilaquiles zijn mijn favoriet! Ook hadden ze een x een special met enchiladas die heerlijk was en hun steak asada is voor vleeseters echt fantastisch, beste burrito die ik hier heb gegeten.

En idd die quesadilla bij W is geweldig! Ik hoop echt dat ik dat bonenprutje thuis kan nabootsen.

Ik kom eigenlijk het meest in 2 buurten, Prenzlauer berg en Kreuzberg (soms stukje Neukölln). Zijn qua eten echt favoriet.

Ik neem alleen soms de tram naar Friedrichshain voor de bagels en warme witte choco van Fine Bagels. Hun rugelach is heerlijk, en had daar laatst een bagel met roomkaas en uienchutney die echt zo lekker was.

1 like

Ja, ik heb ze allebei gehad! De special van deze week is dus idd chilaquiles in enchilada vorm dus rennen haha

Wij vertrekken wss 22/23e!

Ja, Rixdorf is sowieso super leuk! Zou na Paul-Linke-Ufer echt mijn droomplek zijn om te wonen in Berlijn.

2 likes

ik heb dezelfde vraag! jij inmiddels al iets gevonden?