Duitslandtopic

Ik zou in januari met een vriendin een paar daagjes Berlijn doen maar er is misschien iets tussen gekomen waardoor ze toch niet zou kunnen. Ik hoop echt dat het doorgaat, ik mis die stad zo en ik heb de komende maanden ook niet tegelijk vrij met m’n vriend zodat we even kunnen gaan :frowning:

Dan ga je toch gewoon alleen? Genoeg te doen ook in je eentje :smiley:

1 like

Ja ik zit er wel aan te denken inderdaad! Ben nog nooit alleen op vakantie/stedentrip geweest dus het lijkt me wel spannend, aan de andere kant als er één stad is waar ik me op me gemak voel is het Berlijn dus het zou wel een goede optie zijn voor de eerste keer. Ik ga er eens goed over nadenken, thanks voor deze aanmoediging :grin:

1 like

Gewoon doen! Als je een hostel neemt (al dan niet met privékamer) kom je ook nog wel mensen tegen om mee op stap te gaan waarschijnlijk. Maar ook als je dat niet doet, genoeg leuke dingen om in je eentje te doen, en als je in je eentje ergens wat gaat drinken 's avonds ontmoet je ook wel mensen.

4 likes

Ik ga binnenkort naar Berlijn en mijn eisen voor een hotel zijn eigenlijk alleen: 1) dichtbij de binnenstad (of ja ik weet nog niet hoe berlijn werkt maar iig in een wijk waar je op loopafstand ook dingen kunt doen) en 2) een uitgebreid ontbijtbuffet. Iemand tips? :smiley:

1 like

Geen specifieke tips maar Berlijn heeft best veel wijken met een verschillende sfeer/karakter, en overal zijn weer andere dingen te doen. Er zijn best veel sites waar de wijken beschreven worden, ik zou eens wat lezen en kijken wat je het leukste lijkt! Dan kan je in die specifieke wijk naar een hotel zoeken. OV is trouwens heel goed geregeld, met de metro ben je overal zo en is ook niet duur dus zou me niet al te veel laten leiden door ‘bezienswaardigheden zitten in wijk x dus daar moet ik slapen’ als wijk y je veel leuker lijkt.

2 likes

@hanson ik quote mezelf even weer :blush: Geweldig hotel, heel uitgebreid ontbijtbuffet waarvan je ook rustig wat fruit mee mocht nemen voor later op de dag.

Ik ben er zaterdag tm woensdag, zoveel zin in!
Zaterdag gaan we een fietstour doen want dan wordt het superlekker weer maar verder eigenlijk nog niet zoveel plannen :). Heb een aantal oorlogsmusea al gezien en ook al een highlights fietstour gedaan.

Ik ga binnenkort naar Berlijn en heb heel veel tips opgeslagen. Wie weet kan ik na afloop nog iets toevoegen.

Ik ga morgen weer en zit me al een week te verheugen op de vegan burgers van yellow sunshine burger, zijn ze permanent gesloten! :slightly_frowning_face: Wat moet ik nou

Ja, sinds ergens eind vorig jaar al :disappointed:

Misschien staat hier wat tussen? https://www.veganberlin.com/en/best-of/vegan-burger-map-berlin/

Ga iig niet naar de Atila Hildman, is wel vegan, maar verder compleet fout. Een meisje had haar telefoonnr achtergelaten om te solliciteren en werd vervolgens lastig gevallen door de medewerker bij wie ze haar nr had achtergelaten, en uitgemaakt voor van alles toen ze aangaf daar niet van gediend te zijn. En de eigenaar (soort van semi-bekende kerel) stond achter zijn medewerker. Dus die tent is een no go.

Wat jammer, ze hadden daar echt de beste vegan bacon cheese burger ooit en de patat was ook zo lekker :broken_heart: Bedankt voor het linkje! En die tent ken ik niet maar ik zal hem vermijden

2 likes

Ga naar lily burgers! Echt de beste vegan burgers die ik ooit op heb. Ik ga er morgen weer heen :slight_smile:

1 like

Ik heb vandaag bij kopps gegeten. Een volledig vegan restaurant en het was echt zo heerlijk! Top kwaliteit

Ik was hier 2 weken geleden naartoe met een vriendin nadat ons dit restaurant werd aangeraden als vegan friendly. Ik vond die burger helemaal niet zo lekker, het eten was zo zwaar en zout. Achteraf lagen we ook echt allebei met buikpijn op onze hotelkamer.
1990 Vegan Living vond ik geweldig! :smiling_face_with_three_hearts:

Ja het is wel heel zwaar, heb 1 burger toen op verdeeld over lunch en avondeten.
Maar ik vond het wel heel authentiek voor een typische burger. En heel cool dat alle toppings vegan konden.
(de tent zelf en de uitstraling zijn verder vreselijk haha)

1 like

Vind 1990 vegan living ook geweldig. En mana Food voor brunch op zondag (wel reserveren)

1 like

Ik ben naar kopps geweest.
Een veganistisch restaurant met veel streekproducten en het was echt topkwaliteit! Helaas enorm geel licht dus de foto’s zien er niet uit :frowning:

Ik ga aanstaande dinsdag voor het eerst naar Berlijn, heel veel zin in! Welke musea kan ik echt niet overslaan?

2 likes

Ik vind zelf Hamburger Bahnhof heel vet, ligt er wel een beetje aan wat voor tentoonstelling ze hebben. Locatie is een oud station!

Voornamelijk modern/contemporary.

2 likes