Beroep voor een week

Rechercheur
Actrice
Youtuber
Model
Filmregisseur
Bakker
Stemacteur
Asieleigenaar (of katten/honden cafe eigenaar)
Boerin (gewassen)
Slager zodat ik alle dieren mee kan nemen naar de boerderij (zodat ze daar kunnen leven en niet opgegeten worden :grin: )

locatiescout
setdresser
conceptontwikkelaar
galleriehouder
collectiebeheerder of artistiek directeur van een toonaangevend museum
wildlife educator
hair colorist
tourmanager

Als ik er voor die week ook de juiste kwaliteiten en het lef bij krijg:

  • Sportdocent
  • Zangeres

En verder:

  • Vuilnisvrouw
  • Imker
  • Kok

8-uur journaal nieuwslezer
Minister President
Spion voor de Overheid

Het zijn geen specifieke beroepen maar ik zou bijvoorbeeld wel willen weten hoe het is om als een David Miscavige te leven (leider van de internationale Scientology kerk), of iemand uit de Kardashian-klan die niet per sé heel erg veel hoeft te doen.

Kraamhulp haha ja, dat zocht ik. :sweat_smile::laughing:

1 like

Dictator

2 likes

Bakker en dan heel de dag lieve gebakjes maken.
Stewardess!
Militair

Ik zie vaak verpleegkundige voorbij komen. Iemand ruilen :)? Hahaha. Nee heb echt een leuke baan op de kraamafdeling <3 . Wilde ik als klein meisje al.

1 like

Ik ken iemand die voor een jaar KLM stewardess is en nu heb ik dat steeds in mijn hoofd. Lijkt me echt zo vet.

1 like
  • Advocaat
  • Weervrouw
  • Stewardess
  • Ceo multinational
  • Galeriehouder
  • Marinier
  • Kleuterjuf
  • Iets hij EA m.b.t sims
  • Prof. Dressuuramazone
  • Dj/producer
  • Coureur

Hoezo maar een jaar? Of wil ze daarna wat anders doen. Ik zit hier laatste tijd ook veel mee in m’n hoofd! Maar ik denk eigenlijk dat ik een te erge resting bitch face heb voor dit vak/niet spontaan genoeg ben.

Ze is voor een jaar aangenomen maar is eigenlijk accountant (in opleiding) dus gaat dat daarna doen. Geen idee hoe dat verder zit want KLM zal ook wel in je investeren.

En @Flamoes er zijn veel luchtvaartmaatschappijen die rond deze tijd mensen aannemen als stewardess voor een aantal maanden. Dat heeft vooral te maken met de drukte in de zomer en het feit dat de reguliere stewardessen ook met vakantie willen. Dus dan krijg je nu een korte opleiding en kun je het hoogseizoen werken.

Bij goedkopere maatschappijen als Transavia kon je altijd een opleiding van 3 tot 4 weken doen en dan was je klaar, maar ik weet niet hoe dat nu zit. Bij KLM hadden afgestudeerde hotelschool studenten voorrang, want dan hadden ze het gastvrije al en moesten ze enkel de werkzaamheden van de stewardess leren. Maar daar duurde de opleiding dan alsnog een aantal maanden. Dit was in ieder geval een aantal jaar geleden nog zo, ik weet niet of dit inmiddels is veranderd!