Reageer dan niet in de eerste plaats?
Als je in een flat woont of appartementen complex woont kan het zijn dat het in jouw huis warm is terwijl jij jouw verwarming maar op 19 zet. Omdat je buren hun verwarming hoog hebben. Plus sommige mensen hebben centrale verwarming in hun gebouw die ze niet zelf kunnen regelen.
Plus dit is een forum met meerdere mensen. Niet iedereen is met het millieu bezig.
Oh en aub niet gelijk je post verwijderen na deze discussie. Dat is zo irri
Ik heb de ramen open, de verwarming uit en loop ook in een t-shirt en korte broek nu. Sommige mensen hebben het ook gewoon minder koud.
Waar ik bij 18 graden een extra trui pak, loopt mijn vriend in dezelde ruimte in zijn boxershort te klagen dat het zo warm is.
Dus bovenstaande zegt helemaal niets
Haha een aangename temperatuur is ook zoooooo persoonlijk. Ik heb hier oorlog over gehad met mijn vorige huisgenoot, omdat hij ging schreeuwen wanneer ik de verwarming op 19 graden zette in de winter (dat vond hij veel te warm). Terwijl ik mijzelf iedere avond in slaap huilde, met een winterjas en elektrische deken.
In de zomer vind ik de meeste Nederlanders weer aanstellers, wanneer ze niet kunnen slapen zonder airco (ik slaap heerlijk met 30 graden).
Nja, dat hoeven niet dezelfde mensen te zijn natuurlijk, maar ik schrik er eigenlijk ook een beetje van. Ik ben qua energieverbruik extreem zuinig opgevoed (ouders hadden niet veel te besteden) dus alles boven 21,5° geeft gewoon een storing in mijn hoofd.
Al is het in de slaapkamer nu 14° terwijl de verwarming aan staat en daar moet ik soms wel van huilen.
denk aan de aarde, de kachel brandt niet voor niets, we doen dit voor het milieu
Hahaha bij ons was het “we stoken niet voor de vogeltjes!”.
witte wè dè kost?
Haha ja ik moet vooral denken aan die torenhoge energierekening als ik op 25 graden zou stoken, nieteens aan het milieu
Bende gij in de kerk geboren???
Nee in t ziekenhuis maar daar hebben ze klapdeuren 🥸
We stoken nie veur de kat z’n kut
Omg het licht uit en de deur achter je dicht wanneer je een kamer verlaat*. Ik ben mijn vader geworden, vraag maar aan mijn vriend.
*In de zomer laat je de deuren dan weer open zodat de lucht wat kan circuleren.
Haha ja als ik nu beneden zit en boven staat nog een lamp aan dan moet ik altijd aan mijn vader denken die daar altijd iets van zei
Geld en milieu
Vind verwarming op 25 gewoon asociaal
Aaah Nikkie d’r programma is nu op NPO3, zo leuk!
Ja Nikkie is echt heerlijk positief! En ze zijn inderdaad allemaal heerlijk creatief op hun eigen manier. Leuk om te zien dat daar óók nog plek voor is op Youtube en nu dus op TV.
Mijn ouders zijn zoooo niet bezig met stookkosten verlagen of het milieu. Almjaren gooit mijn moeder in de winter de schuifpui open als ze het even te heet heeft (wacht dacht je van trui uit? Of verwarming lager?) en het is pas sinds dit jaar dat ze de deur naar de hal (die in open verbinding staat met de bovenverdieping) sluiten. Ik ben 30+ en sluit al jaren opzichtig de deur - ivm de warmte.
Dit jaar zei mijn moeder voor het allereerst ‘goh… je merkt toch wel dat het warmer blijft met die deur dicht’ Soooooo proud! 🥲🙌