Beutyblogtopic XL #10

Ik heb les gehad in het buurland en daar kwamen de proffesoren altijd in strakke bodycon jurkjes en op hoge hakken naar de les, dus Debbie zou niet opvallen!

Ik weet nog dat iemand zei dat in Nederland de studenten soms met nat haar naar de les kwamen en dat mensen echt geshockeerd waren :joy::joy::+1:

2 likes

Ja. Ik heb ook echt krullen (nu even niet want m’n haar is super kort) en volg ook de CG methode. En hier erger ik me echt enorm aan. De CG methode is ‘ontwikkeld’ door mensen van kleur met type 3 of 4 haar. Zij zijn gaan uitzoeken wat nou fijn werkt voor hun haar want de westerse shampoos en conditioners zijn vaak te droog en te hard.

En er zijn ook heel veel Facebookpagina’s van waar ik ook lid van was. Er zaten heel veel mensen van kleur op met mooie afro’s en prachtig 4c haar. Of vrouwen met niet-westers haar met prachtige bossen krullen. Tot de witte vrouwen dit ook ontdekten. En toen werden de pagina’s ineens overspoeld met witte mensen met een slag die alles overnamen en veel postten met hun vaak vette slierten haar waar geen krul te bekennen was met allerlei vragen en foto’s van zichzelf. Voor en na-foto’s etc.

Nu zie ik alleen nog maar witte vrouwen en heb ik de meeste pagina’s ontvolgd. Ben benieuwd waar de rest is gebleven want er stonden vaak zulke goede tips op. Ook gewoon om je natural haar te omarmen. Heel krachtig en uplifting. Echt jammer.

48 likes

Dit blijft altijd achterlijk. Dingen die vrouwen van kleur al eeuwen met hun haar deden en dan was het vies of onprofessioneel maar als witte vrouwen het doen is het ineens PRACHTAG EN AMAZING

Dit is echt een stomme contributie aan de discussie maar ik wilde het even kwijt

10 likes

Ik ben dan weliswaar een witte vrouw, maar wel een met een flinke bos krullen en zelfs ik erger me al aan die types die jij omschrijft.

9 likes

Ja ik vind het altijd dubbel om te lezen. Witte vrouwen die bonnets aanraden en verkopen, alle technieken uitprobren en dan verbaasd zijn dan productcombinatie x-y-z niet op 2a haar werkt. Bantu knots space buns noemen. Ik vind mijn ding gewoon op Instagram.

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe lijn van Lush en die is ontwikkeld door een zwarte natural hair care guru. Lush heeft dit zo goed gedaan, gemerkt dat hun gamma niet inclusief was, experten opgezocht, hun naam publiek op alles en als spokesperson naar voren gebracht.

34 likes

En lorrain Massay heeft het uitgevonden!

Dit stoort mij altijd zo erg, nee zij heeft het een naam gegeven, er een boek over geschreven.
Maar wij hebben alles geleerd van black natural hair!
Echt bedankt daarvoor :grinning_face_with_smiling_eyes:

Met mijn 3a krullen zonder familie met krul moest ik alles zelf uitvinden voor het internet-tijdperk. Gelukkig kan ik nu meer informatie vinden.

2 likes

Oh nee ik bedoelde dat die mensen van kleur juist mooie dingen posten over je natural hair omarmen en mooie quotes en plaatjes erbij.
Dat vond ik mooi en tof om te zien. Soms ook dingen over locks en racisme etc.

En dat dan al die witte vrouwen het overnemen met hun voor en na- foto’s en vragen over welke producten het beste zijn voor hun 1/2a haar.

4 likes

Ja ik begreep wel wat jij bedoelde, ik had alleen een beetje een ergernis die daaraan related was haha!

1 like

Als iemand met heel veel krullen begrijp ik ECHT NIET waarom mensen in godsnaam zo veel moeite doen om krullen te krijgen😂 Ik word er gekkkkkk van namelijk.

4 likes

Hahaha ik zat daar naar te googelen en vind dit:


Van stijl, naar… stijl, maar dan door de war. :thumbsup:

“Wat een verschil! Het haar weet niet wat het mee maakt! Onthoud: PLUIS IS VOLUME! Wees niet bang voor pluis, zolang je haren gehydrateerd zijn en niet afbreken is er niks aan de hand.”
:’)

130 likes

Nou, denk dat veel mensen van pluizige krullen naar mooie krullen willen gaan.

7 likes

Wahahaha dit is meer alsof ze geslapen heeft en haar haar niet gekamd

9 likes

Rechts is hoe mijn haar eruitziet als ik het drie dagen niet gewassen heb en net uit bed kom

6 likes

Zou iemand dan echt denken dat ze krullen heeft?!

5 likes

Vind het niet dubbel om te lezen. Vind het gewoon stom en erg.

Maar wat tof van Lush, ben ook heel benieuwd. Ga het in de gaten houden.

Edit: helemaal niet tof, verkeerde woordkeuze. Normaal en fijn.

5 likes

Ik ga het volledige gamma kopen om uit te testen. Ik zal je iets laten weten.

1 like

Haha ik heb het dus ook wel eens geprobeerd paar jaar geleden en dit is dus echt letterlijk hoe het er dan bij mij uit ziet. Werd ook echt aangespoord door de kapper toen om het te proberen omdat ik soms een paar losse haren in m’n nek heb die heel erg krullen en dat vond ze zo gek dus ze dacht dat ik misschien wel meer slag had dan ik dacht. Ben er heel snel mee gestopt want het was echt geen succes met dat dunne bosje stro op m’n hoofd.

1 like

Ik had zelf vroeger altijd wel flinke slag in m’n haar en als klein kind zelfs een beetje krullen, maar nu is het echt stijl. Zat te twijfelen of CG methode dan iets voor mij zou zijn maar nu durf ik bijna niet meer na alle kritiekberichten haha.

Beetje offtopic trouwens maar ik lees ook vaak dat bepaalde haarstijlen zoals bijv. natural hair of dreads bij mensen van kleur onverzorgd/niet acceptabel werden gevonden en dat wanneer witte mensen het dragen het ineens wel cool/geaccepteerd zou zijn. Daar verbaas ik me altijd zo over. Niet dat ik het niet geloof hoor, ik geloof het direct alleen ik heb dat zelf nooit zo gezien en ook nooit gehoord eigenlijk. Vind haarstijlen die komen van mensen van kleur (dreads, braids etc.) juist bij witte mensen vaak een beetje gek/misplaatst staan.

3 likes

Ja, leuk! Dank je.

1 like

Wat goed om te lezen zeg!

Ik heb me dus pas kort geleden (lees: vorige week) verdiept in CG en snap oprecht niet als er dus zoveel bekend is over wat belangrijk is voor gekruld haar, dat niet meer merken daar op inspelen. Nivea komt nog niet zo lang geleden met een volledige haarlijn voor krullen, maar daar is geloof ik maar 1 product van CG-proof. Dan sla je toch eigenlijk als bedrijf te plank mis? Dus props voor Lush dat ze er mee aan de slag zijn gegaan, beter laat dan nooit.

5 likes