Beutyblogtopic XL #10

Ik denk dat dit ook zoiets is dat als je een woord voor t eerst echt ziet of iets opmerkt, je het overal ziet. Maar ik heb geen kinderen en ook niemand in mn omgeving :see_no_evil:

1 like

Maar hier is Mascha toch minder irritant dan iemand die ongevraagd over dragen komt zeike.

3 likes

5 jaar en 50 locaties…en dan nog zo’ n naieve ideeen…:face_with_monocle:

13 likes

Ik wou dat ik zo rijk was als mas en gewoon abbot kinney’s kon kopen

4 likes

Mascha: deze boodschappen halen wij elke week!

Halen? Wordt gewoon thuis bezorgd :joy:

3 likes

Haha oh jee.

199 likes

Haha, zo beschuldigend :") De auteur staat er toch bij als je bestelt, er zijn wel meer boeken met dezelfde naam. Ben wel benieuwd of Sint er op reageert!

9 likes

Ach die van Twan was qua inhoud kwalitatief beter toch? Dus misschien juist wel beter dat ze die dan heeft gekregen ipv die van Cynthia :sweat_smile:

10 likes

Ik vind hier HEEL veel van.

32 likes

WAT dan allemaal

19 likes

Ze heeft het ook al verkeerd gespeld of niet?

3 likes

Klopt het is djellaba

8 likes

Een djelleba (hoe je het ook spelt) dragen veel Marokkaanse vrouwen ook thuis… ik heb er iig door de jaren heen een aantal cadeau gekregen van mijn vriendinnen… En als je een goede vindt zitten ze erg lekker. Maar hoe je daarmee bv geeft? Volgens mij moet je de jurk dan helemaal oprollen, lijkt me niet praktisch

3 likes

Dat vroeg ik me ook al af. Zoals ik het nu zie heeft het geen handige opening bij de hals om makkelijk borstvoeding te geven?

Sowieso komt het bij mij altijd een beetje… raar over als je traditionele kleding van een andere cultuur wil gebruiken om lekker thuis in te chillen. Wat is er mis met de kleding die ze nou draagt? Dat zijn ook oversized t-shirts. Maar goed, we weten allemaal ondertussen wel dat Mascha altijd al een speciale band heeft met Marokkaanse/islamitische cultuur.

2 likes

Per ongeluk???

2 likes

Mascha geeft toch zo hoog op van haar multiculturele vriendenkring? Dan zit daar vast wel een vriendin bij die advies kan geven.

Oh wacht die stuurt het waarschijnlijk niet gratis op.

34 likes

Ik heb al veel dingen cultural appropriation genoemd maar een djellaba dragen vind ik dat nou niet echt. Het is ook niet een of ander heilig ding, gewoon de vorm van een kledingstuk wat zo intrinsiek of juist simpel kan zijn als je zelf wil. Maar als ik haar was zou ik gewoon lekker naar een Marokkaans winkeltje gaan, dan steun je ook nog eens de lokale ondernemers.

30 likes

Ja, dit. Zoveel mensen dragen thuis gewoon een djellaba omdat dat prettig zit, ongeacht hun afkomst. Maar die maken er geen ā€œdingā€ van zoals Mascha dat nu wel doet. Die lopen gewoon op de markt of in de stad en zien dat bij een Marokkaans kraampje of winkeltje en kopen het. Een djellaba hoeft niet eens duur te zijn dus ik snap niet waarom Mascha dit gespond moet hebben. En voor borstvoeding lijken ze me sowieso niet handig.

Ik vind het irritant dat Mascha een hele story wijdt aan deze vraag ugh

14 likes

Je kan in Amsterdam op elke hoek van de straat een Djellaba kopen. Waarom moet dat nou weer online? Echt, ga eens naar buiten joh.

42 likes

Ja dat is waar, ze moet er wel weer special snowflake over doen wat irritant is. En je moet ook een veel te grote djellaba hebben om je borst eruit te kunnen floepen, dus daar lijkt het me niet handig voor.

5 likes