Beutyblogtopic XL #5

Ik geloof best in investeren in kwaliteit, maar kwaliteit koop je toch ook voor 500 - 1000 euro? Dan heb je goede materialen en een tas die voor een eerlijk loon is gemaakt.

Het design van die tas is echt niet bijzonder, dus een prijskaartje van 3700 euro vind ik onbegrijpelijk. Dan betaal je uiteindelijk 3000 euro om te kunnen zeggen dat je een tas van Dior hebt.

9 likes

Maar als je een duizenden euro kostende tas koopt, terwijl je er al tientallen dure tassen en nog eens tientallen goedkope tassen heb liggen, is dat niet echt minimalistisch.

Snap wel wat je bedoelt maar ik vind het niet de ‘burning man’ vibe die zo zo graag wilde afgeven

6 likes

Design hoeft helemaal niet perse goede kwaliteit te zijn. Prada en Gucci zijn bijvoorbeeld een van de grootste misbruikers van kinder/slavenarbeid. Dat betekent naast weinig morele waarde vaak ook een slechte kwaliteit. Meestal gaan designer items langer mee omdat je er gewoonweg voorzichtiger mee bent. Uiteraard niet altijd.

7 likes

Je mag er op zich vanuit gaan, maar leer is uiteindelijk leer. Er zit een maximum in wat je met het materiaal kan doen om de kwaliteit te vergroten, de rest is verzorging en onderhoud (zo’n dior tas kan je bij onzorgvuldig gebruik prima in een jaartje afslijten). Voor een mooie tas zou ik doorgaans gewoon een goede lederwarenzaak binnenstappen, dan ben zelfs als je de creme de la creme koopt makkelijk 3000 euro goedkoper uit. Kan je alleen niet zeggen dat het Dior is.

2 likes

Je bent dan ook appels met peren aan het vergelijken. Bij de primark verkopen ze geen echt leren tassen. Die heb je wel al rond de 100 of 200 euro en ik denk dat die net zo goed zijn als die van 3000. Kwaliteit is er altijd maar tot op zekere hoogte, daarna is het gewoon marketing wat de prijs bepaald.

2 likes

Maar zoals ik al eerder zei is massa niet minimalistisch, maar kan designer wel minimalistisch zijn. Verder zeggen we ook niet dat minimalistisch per se duurzaam is, dan haal je verschillende levensstijlen door elkaar die wel vaak gecombineerd worden.

7 likes

Maar ik zei ook niet dat design items niet minimalistisch kunnen zijn, ik zei dat Maschas manier waarop niet minimalistisch is.

Niemand heeft gezegd dat een designer tas niet in een minimalistisch leven past. Ik zei alleen dat de manier waarop Mascha het doet (tientallen tassen hebben, zowel goedkoop als duur, en dan steeds maar nog meer kopen) niet minimalistisch is.

1 like

Wel toch?

3 likes

Oh excuses, ik had die opmerking niet gelezen.

Ik denk zeker dat design tassen en minimalisme samengaat, als je een goede kwaliteit design tas kan kopen en verder niets voor jaren dan is dat minimalistisch, maar niet zoals Mascha het doet dus.

1 like

Louis Vuitton tassen zijn wel echt goede kwaliteit weet ik uit ervaring :joy:

1 like

Kan me niet schelen dat designertassen goede kwaliteit zijn. Zal je net zien dat ik er eentje koop die mislukt is :neutral_face:
Dan maar een Eastpak

1 like

ik vind hem vooral gewoon lelijk

20 likes

Wat een gedoe om een tas haha.

Maar normaal branden veel mensen Mascha af wanneer ze veel rommel koopt. Nu koopt ze een keer een duurdere tas, is het weer niet goed. Ik zie het als een goede investering van haar. Verder valt smaak natuurlijk niet te kopen :stuck_out_tongue:.

9 likes

Een goede(/klassieke) tas gaat langer mee dan een Primark tas.

Als ik zie hoe Mascha spullen vaak maar één enkele keer gebruikt ga ik er vanuit dat deze tas hopelijk vaker gebruikt zal worden. Dus… on Mascha terms een investering.

2 likes

Minimalisme op de Mascha manier:
Kleding dragen van de primark en boohoo en daarbij je tas dragen van Dior.
Daarna je nageltjes doen in de Kinkerstraat.
Want loooooooovvvvveeee Kinkerstraat!

4 likes

Ik kan wel begrijpen dat mensen vanwege de prijs kiezen voor fast fashion maar als je bereid bent zo’n bedrag uit te geven zijn er zo veel duurzamere en kwalitatief betere opties dan Dior. Ik durf wel te stellen dat Dior geen betere kwaliteit is dan een gemiddelde tas van 100-200 euro.

Ik had eigenlijk gedacht dat ze vanwege haar vegetarisme/veganisme voor een merk als matt & nat zou gaan, maar Dior is wel nog altijd haar favoriet geloof ik.

5 likes

niet alles gelezen
Ik doe al 5+ jaar met een leren tas van nog geen 100 euro, en daar vervoer ik van alles in. Van laptops, tot studieboeken, tot flessen wijn.

Of een tas nou 100 of 1000 euro kost, ik snap oprecht niet dat (zoals bij Mascha) alles binnen een jaar uit elkaar stort. Klinkt als een smoes om maar zoveel mogelijk nieuwe troep te kopen.

5 likes

Can we move on Please?? De 1 geeft 3000€ uit aan een ordi tas en de ander aan 100 flessen wijn in een maand boeiend… hun geld hun leven

22 likes